woensdag 20 juli 2016

{ TOT SLOT }

Mooi is dat hé? Aan het eind van een boek, werkstuk of scriptie nog even een nawoord. Een pagina of twee met een kleine terugblik op wat er daarvoor allemaal is geschreven. Vandaag schrijf ik er hier ook netjes één..

na·woord (hetomeervoud: nawoorden)
1bericht tot besluit van een boek of geschriftepiloog

Het is al meer dan tien jaar terug dat ik mijn eerste stappen zette in de wereld van het bloggen. Toen in verwachting van mijn eerste kind, zocht en vond ik medeblogsters die vertelden over hoe bij hen de zwangerschap verliep. Wat in eerste instantie een korte periode van schrijven zou gaan worden, groeide uit naar vier blogs over meer onderwerpen dan zwanger-zijn alleen. Er kwam van alles aan bod, van handwerk tot financiën, van recepten tot aan een scheiding en van oma's (groene) tips tot het weer opkrabbelen uit een dal. Tot een maand of wat geleden deelde ik graag mijn leven met jullie online.

In die jaren van bloggen heb ik veel (lees: héél veel) mooie personen mogen leren kennen. Ook minder mooie, maar het bloggen bracht me over-all een paar mooie warme vriendschappen, ontmoetingen en online contacten. In tijd van moeite mocht ik leren dat er nog steeds personen zijn die zonder enige moeite wilden delen. Van een klein gebaar als een ansichtkaart tot volle dozen met voedsel of decoratiemateriaal. Ik heb zo vaak zegen gevoeld!

Nu - tien jaar later - sta ik opnieuw aan de voet van een levenshoofdstuk. Een hoofdstuk waar ik in het verleden nooit, maar dan ook nóóit op gekomen zou zijn. Niet alleen het na vijfentwintig jaar mijn grote liefde terug te vinden, maar ook samen uit mogen kijken naar - naar mijn mening - de mooiste zegel op onze liefde: een kind van ons samen. 

Al langer rijst de vraag of bloggen nog wel mijn ding is, mijn plek op social media. Steeds vaker zet ik liever even een foto met kort onderschrift op IG. En ook liever kijk ik daar direct even snel om het hoekje met anderen mee in plaats van hele verhalen weg te lezen op verschillende blogs. De twijfel om een punt achter mijn bloggen te zetten, bleef steken op de vriendschappen die ik hier op mocht bouwen; ik zal jullie contact en verhalen (hoe tegenstrijdig ook) enorm gaan missen. Maar toen kwam het, het laatste zetje om voor mezelf te kiezen en te luisteren naar wat mijn hart me verteld.

Mijn laatste bericht - het bericht dat er zich in mijn buik een lichtpuntje aan het ontwikkelen is, dat ons een nieuw leven is toevertrouwd - dat bericht deed nogal wat stof opwaaien. Hoe kon ik het in mijn hoofd halen! Ik ben al te oud, het is niet handig in mijn situatie, de risico's, mijn andere kinderen, noem maar op. Van goede bekenden tot buren, advocaat en zij die al jaren niets van zich lieten horen, maar ineens hun mening wel even wilden delen. Of ik dit wel echt wil? Het zal vast een ongeluk zijn. Laat ik het weghalen? Van allerlei kanten, zo veel, zo ongekend, dat ik even moeite had te genieten van dit wonderlijk gebeuren. 

Ik heb me altijd eerlijk en kwetsbaar opgesteld, maar de koek is op, ik kies eieren voor mijn geld. Hoe graag ik ook met jullie deel hoe je verantwoord kunt leven, kunt genieten en smullen zonder veel geld uit te geven: ik kan het niet meer. Hoewel ik nog steeds mijn leven zo aan het inrichten ben dat onze voetafdruk steeds kleiner wordt, ik zal er niet meer uitgebreid over schrijven of praten. Het financiële gedeelte van mijn 'lessen' laat ik helemaal achterwege: ik wil vooruit en geen energie meer stoppen in deze negatieve topic. Mijn motto is nu 'licht' te leven met oog op een zo groene, verantwoorde en liefdevolle toekomst als maar mogelijk is.

Mijn dank gaat uit naar jullie die mij in het afgelopen decennium het gevoel hebben gegeven dat ik het (wat dan ook) waard was. De herinneringen aan jullie zullen mij altijd bij blijven staan.

Ik zal jullie missen..

Namaste

74 opmerkingen:

  1. Vervelend toch dat soort reacties.
    Jammer dar je stopt, ik wens je heel veel geluk met jullie gezin.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve meid, wat ontzettend Jammer dat je gaat stoppen! Maar als ik het zo lees vind ik het wel te begrijpen.zo naar om alle negatieve berichten te moeten aanhoren. Alhoewel ik wel denk dat er vanuit hier, jouw blog, ook heel veel positieve berichten naar je toe kwam.
    Ik wens je heel veel geluk met je kinderen, je liefde en je zo gewenste gelukje . ( ooit zei er iemand tegen mij:dat jij op jouw leeftijd nog een ongelukje krijgt......waarop ik antwoordde, dat is juist mijn gelukje!!!!!!) Geniet van al het moois dat op je pad komt! Ik denk dat ik nog veel aan je zal blijven denken, elke keer als ik mijn zelfgebreide vaatdoek uitknijp😉. Groetjes, Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb zeker heel veel goeds voor mijn jaren schrijven terug gekregen. Dank je wel! En heerlijk om te lezen dat de herinnering door zo'n simpel doekje blijft. Op diezelfde manier blijf ook ik mijn blogjaren herinneren!

      Verwijderen
  3. Lieve Monique!

    Keer op keer kwam ik op één van je weblogs terecht. En ik genoot ervan. Welke weblog je op dat moment ook gebruikte om je verhaal te delen, het was altijd één van mijn favorieten. En het is een lef om zoveel over jezelf te delen op het wereld wijde web. Toch heb ook ik in de laatste jaren ervaren dat de sociale media - het doel ervan - veranderen. Daar waar het eerst nog gold om je meedeleven en nieuws te delen, positieve reactie te geven op wat een (on)bekende of inspirerend persoon geschreven had, lijkt het nu vooral als doel te hebben je negatieve mening over het internet te verspreiden en de mensen zoveel mogelijk pijn te doen.

    Ik vind het vervelend voor je dat je zoveel negatieve reacties hebt gekregen op het nieuws van jouw zwangerschap. Misschien komt het niet gelegen (wie ben ik om dat te bepalen, dat weten jij en jouw liefde het beste), maar ik weet wel dat God geen fouten maakt en Hij er een reden mee heeft dat jij binnen een half jaar een nieuw wondertje op de wereld mag zetten. Hij overziet alles!

    Hoe jammer ik het ook vind dat je het bloggen een halt toe roept en er - zoals ik het nu lees - ook niet meer aan zult beginnen, begrijp en respecteer ik jouw keuze. Ik ben blij je nog te kunnen volgen op Instagram (en hoop dat je daar nog een hele poos blijft). Waarschijnlijk rijzen er nog wel eens vragen op over hoe jij het één en ander aanpakt en ik hoop dat ik die vragen - mochten ze komen - via Instagram aan je mag stellen. Want of je het nou wilt of niet, je bent voor mij wel een bron van inspiratie en een leraar geworden, iemand van wie ik nog veel kan leren in het omgaan met geld en een zo groen mogelijk leven.

    Graag wil ik je nog iets meegeven, iets wat je waarschijnlijk zelf ook wel weet: misschien is er een reden voor dat hetgene dat gebeurd is, is gebeurd. Niet alleen heb je mensen leren kennen zoals ze echt over jou denken, je weet uiteindelijk ook wat je aan iedereen hebt. Weet echter dat er ook nog vele mensen zijn die wel genieten van alles wat je hebt geschreven. Ik zal er altijd één van zijn en hoor het graag als je toch besluit opnieuw een weblog te starten.

    Ik zal je praatjes en lessen missen, maar sta volledig achter jou! Het gaat jou en je groeiende gezinnetje goed!

    Veel liefs en een dikke knuffel (ondanks dat ik je nooit persoonlijk heb mogen ontmoeten),
    Sandra :o)

    PS. Laat je de weblog nog wel online? En heb je toevallig ook nog linkjes naar jou oude weblogs? Of verwijder je ze allemaal van het web?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. *Ü*

      ...

      Dank je wel Sandra. Ben er even stil van..
      Fijn te lezen dat je wat aan mijn berichten had en ja, ik blijf wel op IG en ja, je (of anderen) mag altijd een beroep op me doen. Als het in mijn macht ligt, zal ik zeker helpen.

      Dit blog blijft (voorlopig) zeker staan, de anderen zijn al of gaan offline.

      Nogmaals dank voor je lieve woorden, we houden contact!

      Verwijderen
  4. Het beste!
    Groetjes, Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik moet hier toch een traantje om laten. Ik vind het erg jammer maar kan het ook zeker begrijpen, ik vond het juist zo knap! Zo sterk dat je het durfde....

    Het gaat jullie goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat ontzettend jammer dat je stopt!!
    en ja die commentaren. ...ik snap dat nooit zo.waarom zo negatief....
    alle goede toegewenst!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is jammer dat je stopt. Jullie baby is gewenst en zal meer dan genoeg liefde krijgen en dat is het belangrijkste voor zo,n klein mensje. Jullie redden het wel. Ik wens jou en je gezin heel veel geluk en zegen toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Profiat nog met het nieuwe leven dat op komst is, prachtige bekroning op jullie liefde.
    Wat naar dat daar zulke vervelende reacties op kwamen/komen!

    Stop je nu helemaal met bloggen of bedoel je dat je begrijpelijk)alleen geen persoonlijke dingen meer deelt?
    Wens je het allerbeste en geniet samen van jullie zwangerschap en jullie gezinnetje.
    Ik heb je graag gelezen...
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het spijt me Marga, het blog-boek gaat nu echt dicht. Alleen Instagram zal nog open blijven voor een beknopt verslag van mijn groene avonturen.
      Fijn dat je mee hebt willen lezen!

      Verwijderen
  9. Alweer? Ik kan de tel niet meer bijhouden. Succes met alles en tot de volgende keer dan maar weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat jammer dat je ermee ophoudt! Ik zal je blogjes missen...
    Bizar dat mensen zo kunnen reageren op een zwangerschap, een nieuw leven. Ik hoop dat je de negatieve reacties van je af kunt zetten.
    Ik wens jullie heel veel geluk, liefde en wijsheid!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Carolien, dat afschudden lukt me inmiddels wel aardig, mijn focus wordt nu gewoon verlegd. Dank je wel!

      Verwijderen
  11. Gaat je goed, wijs besluit lees altijd maar reageer nu pas., ga voor je gezin.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb je blogjes altijd met plezier gelezen. Jammer dat je stopt, maar ik begrijp het wel. Geniet van je zwangerschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo, nooit eerder gereageerd, maar nu in de afsluiting van je blog dan toch. Ik ben geen bekende van je in real-life, alleen een anonieme meelezer. Dankjewel voor het inkijkje in je leven, ik heb er positieve dingen uitgehaald en bewondering voor je positiviteit. Geniet van je zwangerschap en het leven samen met je grote liefde op de manier zoals die jullie het beste past!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Monique, ik lees je altijd maar reageer niet of bijna niet...ik vind het heel spijtig dat je stopt...heb ook al heel veel van jou geleerd op jouw verschillende blogjes...ik wil je graag een hele mooie zwangerschap toewensen en heel veel geluk in jullie verdere leven met jouw gezin en je nieuwe wondertje..een nieuw leven is toch het mooiste dat er bestaat! dus vergeet die negatieve reacties ....ze zijn het niet waard om je druk over te maken! carpe diem ! liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een wijs besluit om te stoppen om je leven op internet openbaar te maken. Daarmee roep je reacties op. Ook kritische. Nu je weer hebt besloten om te stoppen met bloggen kruip je wederom terug in je slachtofferrol. Als je (zoals je zelf zo vaak zegt) geen slachtoffer wil zijn van de situatie stoor je je niet aan kritiek en ga je gewoon door. In jouw geval wijs om te stoppen maar ik weet nu al dat je dat niet gaat doen. Je hebt in ieder geval weer alle aandacht. Wat word je besluit Monique?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mijn reactie klinkt bot, zoals ik het nu hierboven terug lees. Ik bedoel het niet rot maar meer om je een spiegel voor te houden. Zie het als opbouwende kritiek waar je, als je dat wil, iets mee kan...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. gelukkig volg ik je ook op IG. Ben erg benieuwd naar het verloop van het wondertje in je buik. Wat de mensen ook zeggen ( en mensen zeggen zoveel ), geniet van alles wat er nu op je pad komt. Je hebt het verdient om een zonnige toekomst tegemoet te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel *Ü* Ons zonnetje zal vast één keertje te zien zij (maar lezen zul je het zeker)

      Verwijderen
  18. Beste...
    Dit is erg om te lezen, het is jouw leven en je vult het in op je eigen manier, waarin je nu een wonderbaarlijk geschenk hebt mogen krijgen. Ik zou zeggen GENIET ervan, het is een wondertje!! Het heeft jullie uitgekozen bij wijze van spreken... Ik wens jullie heel veel succes in de toekomst, met een pracht van een baby en trotse broers/zussen en ouders.

    Tussen mij en mijn zusje zit ook 21 jaar en ik zou haar absoluut niet meer kunnen missen!! Het went snel en het is zo iets moois om mee te maken...

    Heel veel liefs en plezier met alles wat je nog gaat doen in de toekomst...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Imke. Leuk om te lezen dat een leeftijdsverschil tussen broers en/of zussen geen belemmering hoeft te zijn. Ik probeer de knop nu inderdaad op standje 'genieten' te krijgen!

      Verwijderen
  19. Jammer Monique, heel jammer dat je stopt! Ik las je berichtjes altijd en vond ze erg inspirerend. Ik wil je alle goeds en veel liefde toewensen. Geniet van je gezin! Ik blijf je volgens op IG.
    Helma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey komt goed Hema, alleen zijn de berichtjes op IG wat pakkender ;o) We zien elkaar daar!

      Verwijderen
  20. Leef je leven lieverd...ik ga je zeker missen....zullen we blijven mailen zo af en toe?.....lijkt mij leuk...laat het me even weten...?...ik heb geen Ig ...vandaar liefs dikke knuffel van mij x❤️

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Ria, ik sta écht nog eens een keer bij je op de stoep. In het echie! We houden zeker contact xx

      Verwijderen
  21. Zal je berichten missen maar gelukkig hebben we IG nog en volg ik je daar

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik ga jou ook missen, maar zal je blijven zien op IG En ik wens je veel geluk met je nieuwe liefde en jullie kleine lichtpuntje. Ik weet zelf (als oudere moeder) wat voor een kado het is om je liefde gezegend te zien met een nieuw leven, geniet van je zwangerschap!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je bemoedigende reactie Sandra!

      Verwijderen
  23. Lieve Monique, ik zal je fijne blogjes missen. Maar ik wil je een heel fijn leven vol met liefde en geluk toewensen. Je bent een hele sterke vrouw. Een goede zwangerschap (leuk ik heb een broertje wat 15 jaar jonger is) en een heel lief kindje gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Jolanda. Hier zal er een verschil van 10 en 5 jaar tussen zitten. Blijft mooi ritmisch dus ;o)

      Verwijderen
  24. lieve monique , dit berichtje via de PC van zoonlief mijn "kerstkadotje" ooit stuurde ik jou een berichtje toen je een tweede kindje wou en dat niet zomaar ging ( ik vertelde je mijn verhaal ) ik zal je vreselijk missen maar mocht je meer over mij weten dan mag je dit aan Franca vragen en jij bent ook welkom bij mij thuis als je dat zou willen ik woon in belgie in een hele mooie stad mijn "kipcaravan staat voor jou open..."ik wens je heel veel geluk met je liefde de liefdesbaby ik zou het ook doen geniet ervan en ga ervoor en wat "de mensen denken " de boom in daarmee we leven maar één keer en ik 47j ben van plan ervoor te

    BeantwoordenVerwijderen
  25. ervoor te gaan ik had een rotjeugd en de voorbije 2.5jaren waren ook niet happy , pesterijen op het werk ontslag , depressie en 20kg meer dus nu is het me-time en lieve dame go for it !!! met heel veel liefs en bewondering een dikke knuffel en steeds welkom in de mooiste stad van Vlaanderen heel veel liefs Jezebelle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Jezebelle.. en of ik het weet. Zo fijn om door de jaren heen personen steeds weer te 'mogen herkennen' en 'leren kennen'. Het heeft me altijd gespit te moeten weten dat het niet lekker ging, ik weet hoe machteloos je je soms kunt voelen.
      Bij deze wens ik ook jou alle geluk en sterkte toe. Ga er inderdaad voor, kies (zoals ik laatst een afbeelding op mijn persoonlijke FB plaatste) om te luisteren naar je hart in plaats van je hoofd. Het brengt je vast veel moois.
      Dank voor het delen van je verhaal, het ga je goed x

      Verwijderen
  26. Zeg Monique, Kun je je ( onmiskenbare) talent voor het schrijven, niet anders in gaan zetten?
    Je hebt zelf veel bewondering voor de Australische dame die een boek schreef( inmiddels zelfs meerdere). Terwijl ik er van overtuigd ben, dat jij dat minstens zo goed kunt.
    Ik lees je blog al jaren met veel plezier. Herkende je meteen als je een nieuwe blog startte , aan je mooie schrijf stijl.
    Ik zou zeggen: ga er voor!
    Dat zou zomaar een nieuwe ( hele mooie) bron van inkomsten kunnen worden. Ik denk dat je boek wel eens erg goed zou kunnen verkopen.
    Mag ik alvast inschrijven? Misschien voor het eerste exemplaar?
    Heel veel geluk en alle goeds ( en tot snel).
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha! Dank je wel Franca! ;o)
      Zoals je inmiddels weet ben je niet de enige die mij dit gezegd of geschreven heeft. Ik heb zelfs recent al wat informatie hierover ingewonnen! Maar eerst maar even een klein pasje op de plaats en nog even verder met het opruimen en schoonvegen van mijn leven zoals die was. We maken gewoon een heerlijke nieuwe doorstart ;o)
      Voor nu is het schrijven op blog echt over, maar wie weet.. Je bent de eerste die er van hoort!

      (P.S. Is Instagram ook niet iets voor jou?)

      Verwijderen
  27. Wat ontzettend jammer dat je hebt moeten besluiten om door nare reacties te gaan stoppen met bloggen, alhoewel ik dezelfde beslissing zou hebben genomen, denk ik. Ik ben een paar keer met je "meegehopt" naar een nieuw blog, jammer dat er nu echt een einde aan komt. Waarom menen andere mensen altijd iets te moeten vinden van andermans beslissingen en wegen die bewandeld worden?
    Ik wens jou en jouw liefsten het aller-allerbeste!! Het ga je goed!
    Liefs, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Jolanda! Al moet ik eerlijk zeggen dat het niet alleen de nare reacties zijn die me hebben doen besluiten te stoppen. Tien jaar bloggen is voor mij nu ook gewoon genoeg geweest, een hoofdstuk dat dicht gaat.
      Dank voor je trouwe meehoppen! ;o)

      Verwijderen
  28. Nog van harte met de aanstaande kleine wondertje. Wat heerlijk toch dat het zich zo welkom mag heten in deze wereld. Zoveel andere kindjes worden weggehaald. Ik ben zo blij voor jullie!! Ik was nog 45 toen onze jongste werd geboren. en och wat een reacties. Wij zien het als een wonder van Boven en genieten er nog dagelijks van.
    Zal eens op IG kijken of ik je kan vinden.
    Wens jullie Gods zegen toe!
    Veel liefs en een big hug!
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook wij zien het als een wonderlijk geschenk Wilma, Dank je!

      Als je het leuk vind om op IG te komen kijken: zoek op craftsnskills, kan niet missen! ;o)

      Verwijderen
  29. Ik heb niet vaak gereageerd maar heb je blog graag gevolgd. Al het goede toegewenst voor jou, je kids, je lief en het kindje dat je verwacht. Dikke knuf van mij...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Annelein. Je bent voor mij altijd een grote bron van creatieve inspiratie geweest. Ook ik ga 'mijn mensen' missen! Maar het voelt toch als een juiste stap.
      Dank voor je lieve woorden!

      Verwijderen
  30. Proficiat met je zwangerschap!! Geniet ervan, zo'n wondertje in je buik!! En laat mensen maar kletsen, je doet het toch nooit goed ;-) (doe wat je wilt, kletsen doen ze toch!). Het gaat erom dat jij je goed voelt bij je beslissingen en levensstijl, dat is alles wat telt!! Dankjewel voor je gezellige blogjes en veel geluk voor de toekomst toegewenst!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat kan ik hier nu nog op antwoorden.. Dank je wel Noortje!

      Verwijderen
  31. Dag Monique, had ik je net weer teruggevonden (tot mijn schaamte moet ik zeggen dat ik jouw blognaam weer vergeten was...) en nu ga je weg. Wat jammer. Maar ik snap je wel hoor. Focus jij maar op het mooie nieuwe leven wat jullie is toevertrouwd. Ik lees in elk geval gauw bij!
    Warme groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi! Je bent welkom, maar niet meer hier hoor! Alleen nog op Instagram.. ;o)

      Verwijderen
  32. Nou ik feliciteer je van harte met dit mooie prachtige nieuws en wens je heel veel geluk met je jeugdliefde hoor. Maar ik zal je wel missen hoor.

    Dikke kus!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ben het heel erg eens met Sandra (reactie nmr 3). En wat een waardeloze reacties staan hier ook tussen zeg.
    Ik ga jouw blogs echt missen. Reageerde niet zo vaak, maar heb alles gelezen :-)
    Het ga je goed! Gefeliciteerd met jullie groeiend wondertje. Geniet ervan! Wat vinden grote broer en zus er van?
    Liefs Marike

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grote broer en zus zijn net als wij in de wolken Marike! We voelen ons echt een gezegend (nieuw) gezin. Dat het momenteel gezien de situatie nog niet altijd even makkelijk zal zijn.. dat is zo, maar wat kijken we alle vier uit naar dit wonder!
      Dank je wel voor je woorden en felicitatie. Het gaat jullie ook goed!

      Verwijderen
  34. Zwangerschapsverlof? Helemaal offline genieten .... van dit nieuwe wondertje. En dan kom je weer terug. Toch? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oohh Clarien.. probeer je me nu over te halen? ;o) Nee.. het wordt hoog tijd dat ik een decennium Blogger netjes afsluit. Het spijt me. Het is tijd om door te gaan en een nieuwe start te maken met een schone lei en daar gaan zitten waar ik me (momenteel en al een tijdje) op mijn plek voel, namelijk Instagram. Zoals ik Franca ook al vroeg; niets voor jou? Je zult er zeker meer gelijkgestemden vinden. Op gebied van zero waste is daar een hoop te vinden en te delen!
      Anyway.. ik blijf daar een deel van mijn leven posten. Jullie blijven welkom!

      Verwijderen
  35. Aaaaaaa, maar laten we afspreken 'met een happy end'. Ik wens jullie als gezin een mooie toekomst toe en kijk graag mee op IG.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We houden daar zeker contact Helena! Dank je wel voor je online vriendschap. Wie weet worden we nog eens buren! ;o)

      Verwijderen
  36. Ik ga je missen, maar wens je voor de toekomst.....alle liefde van de wereld.
    Je blijft een speciaal plekje houden en we zien elkaar op Facebook.
    Knuffel voor jullie allemaal, jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En of Jenneke, dat speciale plekje blijft xx We blijven verbonden! Dank je wel

      Verwijderen
  37. He wat jammer dat je gaat stoppen. Je hebt zo'n mooie tijd voor de boeg. Nog gefeliciteerd! Ik ben benieuwd hoe je deze zwangerschap gaat ervaren. Tussen mijn oudste en mijn jongste zitten ook bijna tien jaar, ik vond het echt bijzonder om alle verschillen te ervaren. Geniet ervan.

    En dan ga ik wel rustig afwachten waar jouw nieuwe blog zal zijn. (ik kan me gewoon niet voorstellen dat je gewoon niet meer gaat blowen :-) )
    Inte

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat mooi dat jullie samen toe mogen leven naar dit nieuwe wonder! Jammer dat je stopt. Ik las je blogjes altijd graag, al blog en lees ik de laatste tijd minder dan toen ik begon. Ik wens jullie het allerbeste en geniet ervan! Ik heb volgens mij nog een account op IG, heb alleen nooit de moeite genomen om uit te zoeken hoe het werkt. Dus wie weet ontmoet ik je daar nog eens!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hallo Monique. Hartelijk bedankt voor wat jij uit je leven wilde delen! Het was levensecht, en dat maakte het juist zo bijzonder!!! Ik had echt bewondering voor jouw creativiteit op allerlei terrein!! Een hele nieuwe periode ligt nu voor je bij leven en welzijn.... Een hele goede en gezegende tijd toegewenst!
    Mia.

    BeantwoordenVerwijderen