maandag 4 juli 2016

{ RE INSPIRED }

Vanavond is voorlopig de laatste aflevering van de 4e serie van The Great British Sewing Bee op BBC2. De finale, wie zal dit seizoen het 'gevecht' gaan winnen? Ik zou er dit keer geen wedje op willen wagen; ze zijn allemaal zo goed! Maar daarnaast ook allemaal af en toe nét even niet.. Wisselvallige prestaties, maar wat inspirerend!


Aangespoord door de schijnbare handigheid die de dames (én heren!) op beeld lieten zien, nam ik weer een eens kijkje in mijn eigen boekenkast. Welke handwerkboeken had ik na een uit frustratie gedane opruiming nog wél laten staan? Het bleken onder andere de aanstekelijke boeken van Amanda Blake Soule te zijn; The Creative Family, Handmade Home en The Rhythm of Family.

Met in de kast opa's oude overhemden en ook nog eens een goed geoliede naaimachine plus volledig afgestelde lockmachine had ik geen enkel excuus meer over niet heel even ouderwets een momentje voor mezelf te nemen. Lappen stof, een liniaal en goede stoffenschaar op tafel, meten, knippen.. Stukje bij beetje kwamen de eerste blokken tevoorschijn en voelde ik langzaamaan wat spanning van mijn schouders zakken.

Jee.. wat heb ik dit gemist..

5 opmerkingen:

  1. Fijn dat je daar zo van kunt genieten. Bij mij zou het juist stress opleveren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kijk ook uit naar het moment dat ik de naaimachine weer kan gebruiken. De keuken wordt verbouwd en vordert maar erg langzaam en daardoor heb ik geen tafel om aan te zitten.

    Hopelijk over 2 weken weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk om weer met stoffen en scharen bezig te zijn!! Ik doe niet anders, maar soms kan het ook te veel hoor. Dan is een (h)eerlijk breiwerk ook weer lekker.
    Fijne dag,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O ja, heerlijk. Ik zie ook uit naar de dag dat ik er weer aan toe kom!

    BeantwoordenVerwijderen