woensdag 13 juli 2016

{ GROOT NIEUWS }

Het is hier bij ons alweer bijna een week vakantie. Dat is ook precies de reden waarom ik even niets van me heb laten horen. Geen weekmenu (die laat ik voorlopig varen), geen recept uit oma's archief (daar heb ik even geen behoefte aan) en ook een praatje-pot bleef achterwege (geen zin). De eerste paar dagen van de zomervakantie ben ik nu eenmaal even helemaal van slag, raak ik een kleine dip of depressie, hoe je het ook noemt. Het is het gemis, de leegte die achterblijft als de kinderen voor drie weken op pad gaan naar hun vader..

Het duurt meestal een dag of zes, daarna pak ik de draad weer op en probeer de dagen zo veel als mogelijk te vullen met klusjes en opruimwerkjes. Zo staan er nu enkele vuilniszakken voor simpelweg het vuil, een doos voor spullen voor de kringloop, een zak plastic, een steeds hoger wordende berg oud (school)papier, een doos voor de verkoop en tot slot nog een zak of wat voor te doneren kleding. Eerlijk is eerlijk: opruimen zonder kinderen is nu eenmaal wat makkelijker.. (pluspunt van de eenzaamheid)  ;o)


Maar of het nu komt door het vervelende weer, mijn opkrikkende humeur of rond stuiterende hormonen.. feit is dat er hier eindelijk eens flink en lekker wordt opgeruimd wat het huis meer ruimte gaat geven. En dàt komt dan weer heel erg mooi uit.. we verwachten namelijk gezinsuitbreiding! Ondanks de narigheid waar we afgelopen jaren doorheen zijn gegaan, mogen we nu uitkijken naar een nieuw wonder in ons leven. Een mooie bezegeling op onze (jeugd)liefde!

En met dit mooie nieuws komen er spontaan allerlei nieuwe vraagstukken naar boven: over wel of geen wasbare luiers bijvoorbeeld, de voors en tegens van een draagdoek, hoe goed en veilig kan ons kindje opgroeien zonder pakjes en zakjes, moedermelk is bijvoorbeeld een mooie optie. Zoveel vragen.. en dan heb ik het nog niet eens over de praktische zaken!  ;o)

Er komt voor ons nu een tijd waarin (soms moeilijke) beslissingen genomen moeten worden, maar ook een tijd van uit-kijken en vooruitkijken. En dat is dan ook precies wat me nu gaan doen. Met liefde!

25 opmerkingen:

  1. Nogmaals van harte gefeliciteerd met dit mooie nieuws! Gaat het goed met je? Sterkte met de eenzaamheid, maar geniet van je opgeruimde huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van harte gefeliciteerd! Ik hoop dat je een voorspoedige zwangerschap hebt en er heerlijk van kunt genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi nieuws! Van harte gefeliciteerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi nieuws! Heerlijk een wondertje er bij! Geniet van de zwangerschap. Het mooiste wat er is. Kan je weer lekker breien voor de kleine.......

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wowwwwww geweldig nieuws !!!...gefeliciteerd !!....liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ahhhhhhhhhhh!!! Echt???? Gefeliciteerd!!! Wat gaaf!!!!! En had ik al gezegd Ahhhhhhhh!!! #plaatsvervangendblij!! Ik heb nog wel wat adresjes voor je mbt draagdoeken/wasbareluiers etc. Allemaal aanraders!! <3 Ha, ben helemaal vrolijk nu! Wat een geweldig nieuws!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gefeliciteerd, ik vind het zeker stiekem wel knap dat je zo'n mooi wonder durft te verwelkomen in jouw stressvolle periode. Maar zo'n wonder is natuurlijk prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi goed nieuws!
    We praten snel bij.
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, wat een goed nieuws! Van harte gefeliciteerd!! Geniet ervan, ik hoop dat je een mooie zwangerschap beleeft!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, wauw, wat een prachtig nieuws!! Gefeliciteerd hoor!
    Lieve groet, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. :-) Dat is supermooi en fijn nieuws!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Van harte gefeliciteerd, wat een mooi nieuws!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Monique van harte gefeliciteerd met dit prachtige nieuws. Ik wens jullie veel geluk en gezondheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een geweldig nieuws. Ik had je al gefeliciteerd via IG, maar doe het graag hier nog een keertje. Heb nog een aerosleep-topdekje voor je als je die graag zou willen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Proficiat! Groetjes, Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Schandaal dat ik ben, ik heb je nog niet eens gefeliciteerd.
    Van harte gefeliciteerd met dit nieuwe wondertje op komst!
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh Monique, wat een heerlijk nieuws. Geniet er van, van alle aspecten. Ik wens je een heel mooie zwangerschap en geniet vooral van het vooruitzicht zo'n lief klein wondertje op de wereld te zetten.
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel veel geluk en liefde toegewenst, wat een heerlijk nieuws voor jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. En ook hier van harte gefeliciteerd! wat een heerlijk nieuws! om de één of andere reden had ik dit blogje gemist en dat met zo'n mooi nieuws!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Monique,

    Ik wist dat ik in één van je blogposts had gelezen over de overweging van 'normale' wegwerpluiers en wasbare luiers. Dat kon niet anders zijn dan in deze post. Misschien heb ik nog een milieuvriendelijke oplossing? Het is aan jou of je er wat mee doet.

    In mijn zoektocht naar meer natuurlijke en biologische producten, kwam ik ook bij de dameshygiëne terecht. Ik vond het merk Naty en ik moet zeggen dat dit mij goed bevalt. Naar het schijnt, is het eerst als merk voor luiers begonnen. Als het zo is als met het maandverband, zijn de luiers volledig composteerbaar! Mocht je wasbare luiers dus te duur vinden en een milieuvriendelijk alternatief zoeken voor wegwerpluiers, is dit misschien een idee. Ik zal de linkjes hier zo even onder zetten.

    Aangezien ik zelf niet in de kinderen zit, weet ik niet of het voordeliger is om 'normale' wegwerpluiers aan te schaffen, of dat de prijs met deze niet zo overdreven verschilt. Mijn eigen voorkeur voor mij hopelijk toekomstige kinderen gaat toch naar wasbare luiers :o) Alles voor het milieu, toch?

    http://www.naty.com/nl/
    http://www.biggreensmile.nl/brands/naty.aspx?brand=Naty

    Groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen