woensdag 6 juli 2016

{ GEWOON EVEN LEKKER }

Heerlijk om die was weer buiten aan de lijn te zien - en soms horen - wapperen. Met daarna de o zo frisse geur waarmee het beddengoed ongestreken de kast in kan. Voordeel van het zomerse briesje!  ;o)  En als alles dan weer zo lekker opgeborgen is, pak ik er in de avond nog even een handwerk bij.


Bij het schrijven van een vorig bericht, bemerkte ik dat ik hier - op mijn blog - nog nauwelijks iets heb laten zien van het vest waar ik nu zo graag aan werk. Het is een patroon uit het boek Home & Away van Hannah Fettig en heet de Rosemont Cardigan. Het boek heb ik begin van dit jaar voor mijn verjaardag gevraagd en gekregen. Het is Engelstalig, maar met behulp van Google en YouTube zijn de patronen gelukkig heel goed te lezen. Die twee informatiebronnen zijn echt mijn redding en geheime wapen!  ;o)


Stukje bij beetje vorderde het vest, maar een paar weken terug liep ik er jammer genoeg even mee vast. Niet zozeer omdat ik niet wijs werd uit het patroon, maar wel doordat ik simpelweg niet de juiste naalden had of kon krijgen! Gelukkig kon ik bij mijn vaste wolleverancier een bestelling plaatsen, waardoor ik uiteindelijk toch aan de nodige breipennen kwam.


Het vest is inmiddels weer van de kast, het dekentje even aan de kant en mensenlief.. wat heerlijk om weer met het vest bezig te kunnen zijn.. Snel gaat het niet - zeker omdat ik het breien op sokkennaalden nog steeds niet soepel onder de knie heb - maar stukje bij beetje ontstaat er nu toch écht een heus kledingstuk. Met elke dag een paar steken, zit ik er straks lekker warmpjes bij..  ;o)

7 opmerkingen:

  1. Mooie kleur en mooi gebreid.

    Vandaag ga ik beginnen met pannenlappen haken in de kleuren van nieuwe keuken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk! Zo maak ik veel gebreide schoonmaakdoekjes. Ze zwerven inmiddels in allerlei kleuren door het hele huis. Als vaatdoek in de keuken, schoonmaakdoek voor in huis, kroeldoekje voor de kids, gezichtsdoek voor in de badkamer. En elk dus in zijn eigen kleur. Zo leuk!
      Wens je succes, je zult er plezier aan (blijven) beleven!

      Verwijderen
  2. Het wordt echt prachtig, jouw vest. En vast en zeker ook heel lekker warm.
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat een mooie kleur! Ik zou hem zo uit het rek pakken in de winkel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk weer is het ook vandaag weer...zou het dan toch nog goedkomen ?...geniet van de zoner...liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Looks lovely and warm. And such a pretty color.
    Amalia
    xo

    BeantwoordenVerwijderen