woensdag 1 juni 2016

{ WAT ER NOG MEER GEBEURDE.. }

Nog totaal niet bijgekomen van het mailbericht gaat de deurbel. Voor de deur staat een pakketbezorger met een behoorlijk zwaar pakket op zijn arm.

"Alstublieft mevrouw. Fijne dag nog verder!"

Wat nou?? Maar met in huis een paar veel te nieuwsgierige kleuters besluit ik alleen maar even voorzichtig de verpakking open te snijden. Nieuwsgierig als ik natuurlijk stiekem ook wel ben! Bovenop ligt een prachtige kaart in één van mijn lievelingskleuren. Wist je trouwens dat jouw favoriete kleur veel over jezelf zegt? Ik kom hier graag later nog eens op terug..


"Hierbij even een klein steuntje in je rug"   "Ik denk dat ik je met dit pakje blij kan maken"

(slik!)

Na het oppakken van de kaart, ligt nu het tijdschrift Libelle bovenop in de doos. Ik til er een punt van op en weer komt er een vloed van emotie over me heen. Wat is? Waar heb? Hoe kan? .. (ook nu - enkele dagen later - ontroerd het me weer..)

Voor ik verder in de doos gluur vouw ik hem weer dicht. Niet 'in front of the kids', ze zien mijn tranen al meer dan goed voor ze is. En zeker nu er kleine gastjes in huis zijn.. Vanavond kijk ik verder. Maar ook die avond was ik niet in staat de doos te openen en verder te onderzoeken; het heeft me tot de dag erna geduurd. Ondankbaar? Nee.. nog steeds zo beduusd en overdonderd van het eerdere bericht die dag. En dan ook nog eens die eerste glimp in de doos.. Het werd me gewoon emotioneel even allemaal wat te veel.


"Mama! Dat is die lekkere rijstmelk die me al heel lang niet meer hebben!". "Die hadden we vroeger ook altijd hé?"

Samen met mijn jongste bekijk ik stuk voor de stuk de voor ons zo bijzondere lekkernijen. Een biologische kruidenthee om even heerlijk tot rust te komen, samen met de Libelle en een stuk koemelk-loze chocolade. Ingrediënten voor koekjes, (warme) chocolademelk of een lekker voedzaam ontbijt. Zien jullie dat potje in het midden staan?

"In het potje zitten bolletjes die je kunt planten voor een mooie kamerplant. Na het afsterven de bolletjes weer droog bewaren tot volgend jaar. Als het goed gaat heb je genoeg om te delen met een ander."

"Deel je geluk dan wordt het meer. Deel je verdriet dan wordt het minder"

Wat kan ik daar nog aan toevoegen?

11 opmerkingen:

  1. Niks, niks aan toevoegen. Dit is gewoon heel fijn en heel bijzonder!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, wat heerlijk!! Het is je gegund, geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fantastisch!! En ook dat je naaimachine gerepareerd wordt, heel fijn! Gaat die markt nu ook door met een van je 'groene kunstjes'?
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ah superlief zeg, hopelijk gaat het weer wat beter met je.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Niets meer aan toe te voegen. Wat een heerlijk pakket. Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hartverwarmend! De gulle gever wist precies waar ze jou blij mee kon maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhh, wat geweldig! Eerst je naaimachine en nu dit!! Het is je zoooo gegund!!

    BeantwoordenVerwijderen