dinsdag 7 juni 2016

{ MIJN TUIN OP BETON }

Er komt een verandering aan. Hoe of wat weet ik niet precies. Positief of negatief (met alle hoop op de eerste natuurlijk!), maar het gevoel dat er wat gaande is, is er en blijft. Maf hé? Maar dat terzijde..  ;o)

Een tijdje terug heb ik een stukje geschreven over tuinieren op beton. Wat in de reacties naar voren kwam waren de woorden verticaal tuinieren of de vierkante-meter-tuin. Of dat misschien een optie voor mij was? Nu schreef ik al over de oppervlakte die ik ter beschikking heb - 3 vierkante meter - maar die is dan wel verdeeld in de verhouding 3 bij 1. Drie meter lang, één meter diep. Met zowel aan een korte als aan de lange kant een onderbreking van een (naar buiten draaiende) deur. Zet daar twee kleine stoeltjes neer en wat kun je er dan nog verbouwen?

Nou.. best veel! Kijk maar:

Lavendel, laurier en rozemarijn

Sperziebonen in wording

De volgroeide sperzieboon

Kruisbessen naast de blauwe bessen (niet op de foto)

Op de voorgrond munt met rechts tijm, links achter een tweede rozemarijn,
salie en helemaal rechts achter een druif

De courgette, vól met bladluis (grrrr...) naast een paar augurken (niet op de foto)

Doperwten

Rode bieten en platte peterselie

Wat er verder (nog) niet op de foto staat is: mijn bramenstruikje (we hebben het nog steeds over dat kleine balkonnetje hé!), een derde struik rozemarijn, een hangende aardbei, radijsjes, de magnolia, een roze roos en een heuse vlinderstruik. Oh! En nog vier supersterke 'plantsoenstruikjes' (dat ik niet wéét hoe ze heten..)

Tja.. tuinieren op beton kán een hele uitdaging zijn. Maar als het eenmaal in je zit, hoe haal je het er dan uit? Ik word er gewoon zo blij van!  ;o)

5 opmerkingen:

  1. Wauw dat ziet er heel goed uit. En dat op een klein stukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou wat grappig zeg....leuk dat je er zo van geniet !....liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heerlijk he! vooral kruiden vind ik geweldig om te kweken. Gewoon omdat je zo weinig nodig hebt voor zo veelresultaat. Ik heb nog puksla in mijn bloembak, zakje van vorig jaar van 19 cent bij de L.idl. snijbiet topper! kleine paksoy pas gekregen van collega en nog ienimini. en bosui die altijd gewoon weer door groeit en doorgroeit wat ik maar af haal hij blijft het doen.
    groetjes, Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jooohee wat een paradijsje op je balkon. Goed zeg

    BeantwoordenVerwijderen