maandag 13 juni 2016

{ GOED GEFIXED }

'Ze' willen dat ik mijn gewicht bij ga houden.. Nu moet je weten dat ik dat in mijn hele leven nog maar weinig heb gedaan. Ik mag me gelukkig prijzen met een prima BMI, wat voor mij neer komt op een schommeling tussen de 60 en 62 kilo (weet ik van de vele ziekenhuisbezoeken). Eén keer in de maand is het wat meer, meestal ietsje minder. Wat eigenlijk wel raar is, want gezien de weinige voeding die mijn buik verdraagt, zou je zeggen dat ik zonder goede voedingsstoffen toch wel in gewicht zou moeten dalen, maar nee..

Wegen dus.. Ver onder het bed moet hij of zij staan, mijn zeker al twintig jaar oude personenweegschaal. Niks geen digitaal batterijending, gewoon zo'n heerlijk milieuvriendelijk ouderwets exemplaar. Werkt prima! Maar goed.. onder het bed.. En ja hoor.. onder een dikke laag stof..  *Ü*  Nee, nog niet zo zeer óp de weegschaal, wel er in! Nonde..


Na een kleine inspectie bekruipt me het nare gevoel dat het onmogelijk is de weegschaal van binnen schoon te maken. Maar hey.. 'even' een nieuwe aanschaffen gaat zoals jullie wel weten mijn zin natuurlijk ver te boven. Nog een keer een inspectie.. als ik nou eens hier een mesje tussen zet.. dan daar.. Lukt het toch niet en verniel ik de boel moet ik alsnog een andere gaan halen, maar wat als...

Tik.. tik.. twee palletjes los en..


Poetsen maar! En niet veel later: een heerlijk schone weegschaal. Eentje die best nóg eens twintig jaar mee kan.


Quanta costa? Misschien net een kwartiertje van mijn tijd. En weet je wat voor heerlijk gevoel dat geeft?!

Heb jij iets wat al sinds jaar en dag met je mee 'leeft'? Ooit gekocht en nog nooit vervangen? Welke tips heb jij?

11 opmerkingen:

  1. Wat handig, ik heb vaak me gewicht bij gehouden en doe dat vandaag de dag nog.

    Fijn dat je door het simpel schoonmaken weer een mooie weegschaal hebt. Ik heb zelf een oude naaimachine van me moeder.. nog nooit een eigenste gekocht 😄

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook zo'n oude weegschaal die al 42 jaar meegaat. Alleen die van mij kan niet los om het stof er uit te poetsen. Welke tips? Waarover?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat bedoel ik! 42 jaar.. Fijn hè?!
      Ik bedoelde tips om lang te genieten van oude spulletjes. Net als jij dus doet ;o)

      Verwijderen
  3. Mmm, mijn weegschaal is kapot gegaan. ben een paar keer gewogen en het getal volgens dokter en ziekenhuis is nog hetzelfde. Oude weegschaal gaf een ieder hetzelfde gewicht. Mannetje happy, zie je wel, ben niks te zwaar!! Jahaha, leuk grapje. Wat zegt de dokter? O, ja iets verliezen...
    En ik geloof dat ja, meer als iets.
    Iets wat ik al lang heb? Zou het niet weten. Vergiet van mijn oma, dus die is al heel oud. En ik ben er zuinig op. Is door iets verbogen en vind dat zonde!!
    Groet,Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb mijn echtgenoot al 34 jaar. Ben er heel zuinig op. Ik onderhoud hem goed. Telt dat ook?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een BK koekenpan van mijn oma waarmee ze me leerde vis bakken kreeg ik in 1975 toen zijn nar bejaardentehuis ging.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Da's al meer dan veertig jaar. Dat noem ik nou ook een mooi voorbeeld!

      Verwijderen
  6. Ik had dat met mijn naaimachine. Die kreeg ik toen ik slaagde voor de middelbare school, en dat was in 1977. Tot twee jaar geleden werkte hij nog steeds fantastisch, was alleen erg zwaar dus heel lastig om mee te nemen. En juist toen ging ik steeds meer en meer bij mijn dochter werken om de historische kleding te maken. En juist toen ging hij van alles mankeren. Ik heb toen, twee jaar geleden dus, wel een nieuwe naaimachine gekocht, want ik moest er wel op kunnen vertrouwen dat hij werkte op elk moment van de dag. Maar liever had ik nog op mijn oudje doorgegaan hoor.. Ik heb hem nog steeds, kan hem echt niet wegdoen.
    Fijne dag,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit had ik dus veel eerder moeten lezen!! Wij hebben laatst een pracht van een analoge weegschaal weggedaan, want oud en niet meer helemaal goed, en hebben nu zo'n analoog prutsding!! Ik had hem gewoon moeten schoonmaken dus! (smiley die zichzelf een klap voor de kop geeft)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Onze afwasbak....die hebben we nu 18 jaar. Hij is wat kapot aan het gaan, maar zolang het water nog in de bak blijft zitten en de randjes nog goed zijn hoeft hij van mij nog niet weg. Ik weet waar het scheurtje zit en aangezien ik de enigste ben die de afwas doet mag hij van mij nog wel even blijven.

    BeantwoordenVerwijderen