donderdag 26 mei 2016

{ IK STOP ER MEE }

'Try to think about things that make you happy. This is the miracle of positive thinking. When you concentrate on the things that you like, it's as if you move to a different frequency of vibrations, and the body starts to heal itself. Even better, there will be a greater number of good things in your life, because everything you think about becomes reality, including the problems that bother you. Concentrate on things you enjoy and watch how everything begins to change.'


Dussss.... ga ik me maar weer focussen op de dingen die ik leuk vind, in plaats van te mokken over het ge**** van het uwv, het wegblijven van mij inkomen en het dagelijks gevecht rechtop te blijven staan. En één ding wat daar zeker bij hoort, is andere mensen bewust te maken van de eenvoud van het leven. Vertellen over hoe vaak wij het in de week met kliekjes doen, hoe ik zonder kosten een te grote lampenkap toch op het te kleine voetje wist te krijgen, dat ik verder wil met mijn breiwerk en ook mijn naaiwerk weer op wil pakken. Mensenlief.. er is gewoon zo veel te doen om jezelf, je knip én de wereld te sparen!

En ja.. ik weet ook wel dat ik inmiddels met mijn blog verzuip in het vaak veel luxere aanbod wat tegenwoordig op het wijde web te vinden is, maar hey.. ik moet toch ergens mijn ei kwijt?  ;o)

Dus stop ik (zei ze héél stoer) met mokken en start weer met bloggen.

(Hoop ik)

;o)

14 opmerkingen:

  1. Ik wil je graag bedanken voor je voorbeeld en je inspiratie die je elke keer weer geeft. Ik heb ook niet veel geld en mede door zulke stukjes te lezen besef ik dat ik niet alleen ben en dat ik doorkan gaan. De klein E trucs en tips helpen me overeind te blijven. En kan ik ook zo nu en dan eens even een lekkere ouderwetse cake op tafel zetten en dan voelen we ons de koning te rijk.
    Zet'm op , ook jij kunt het.

    Lieve groet Monique, uit het hoge noorden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zet hem op Sterke Vrouw. Je bent een echte doorbijter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel knap van je dat je zo kunt omdenken. Je kan inderdaad het beste zelf de regie over eigen leven in handen nemen. En soms keert door een besluit de rest van de wereld met je en komen de goede dingen bij je terecht.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben hier, bij mijn weten, nooit eerder op visite geweest maar je verhaal is me uit het hart gegrepen. Ook ik heb maar een piepklein blog maar ik herken wat je schrijft. En daarom (ook al ken ik je niet) wens ik je veel sterkte en kracht bij het rechtop staan. Met het leven van je mooie eenvoudige leven. Met het genieten van dingen die niks kosten en met het maken van mooie dingen. Lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inrerdaad, kop op. Je komt er alleen met een positieve houding. En je blogjes zijn zo inspirerend. Vooral doorgaan dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt helemaal gelijk, mokken kost zoveel negatieve energie. Dat heb ikzelf inmiddels (soms door schade en schande) ook moeten ontdekken. Ik was even bang dat je met je blog zou gaan stoppen, gelukkig niet! ;-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Soms is het moeilijk om positief te blijven,daarom vind ik je heel sterk en moedig om dan toch weer voor de zonnige kant te kiezen !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ach dat mokken viel wel mee, kan ik hebben hoor. Nou, kom maar op met je maaksels. Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prima, maar je verhaal kwijt kunnen als jet even tegen zit mag ook best hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat mokken geeft je inderdaad niks, kop op het zal vast goed komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mokken doen we allemaal wel eens, maar het moet niet te lang duren. En dan zo positief er tegenaan gaan zoals jij, suuuuuuper! Blijf zeker door doen met je blogs, ook hier bij ons is het niet al te vet en jou blogs doen me verder zetten en het mooie van de dingen zien. De dingen die we wel hebben en kunnen, daar van genieten.
    Alvast bedankt voor de blogs die er al geweest zijn en ook voor degene die nog volgen. Leen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. The power of positive thinking! I so agree!
    Amalia
    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tuurlijk! En weer door hoor. Komt tijd komt raad ahum i know..

    BeantwoordenVerwijderen