dinsdag 17 mei 2016

{ GEEN NIEUWS IS GOED NIEUWS? }

Bij sommigen was het er maar één, de meerderheid had er volgens mij twee, maar wij hadden hier op de kop af drie weken vakantie. Eenentwintig dagen achtereen, vijftien dagen meer dan normaal om de kinderen te vermaken. Maar het lukte!

We maakten taart, vierden feest, bakten koekjes, bezochten het strandje aan de plaatselijk plas, verzonnen leuke klusjes en voerden ze ook uit  ;o)  Er werd opgeruimd, genoten van de in de zon gedroogde was en zaten uiteraard ook vrij vaak op ons kleine knusse balkon. Er werd ontdekt, gezocht, gemaakt en, en, en.... vergeten! Zo bleven de weekmenu's en blogberichten even uit. Een goed teken zou ik zeggen! De dagen vlogen stiekem gewoon heel erg lekker voorbij  *Ü*


Vandaag hebben we weer een 'normale' dag. School, fysio en ik hoop een kop thee bij mijn goede vriendin. Bijkletsen.. over wat ooit was en (gelukkig) niet meer is. Over de ellende die ons nog steeds maar niet bespaart lijkt te blijven, want och heden.. dat houdt toch echt nog niet op..  :o(  Tot op heden heb ik bijvoorbeeld nog geen enkel zicht op welk inkomen dan ook. Mijn ziektewetuitkering is abrupt gestopt en de aanvraag voor een bijstandsuitkering loopt. Ook het bezwaar tegen de stopzetting van de ziektewetuitkering loopt nog, maar duurt lang.. Met overal een wachttijd van pak hem beet zes tot acht weken begin ik hem enigszins te knijpen. Ik kan namelijk niet in het rood (na de scheiding héél bewust voor gekozen) en extra schulden wil ik niet meer op mijn naam!


Dus wachten we af, stort ik me op een berg heerlijk inspirerende boeken, doen we goed ons best even met nog minder rond te komen (kán het nog minder?) en proberen we nóg meer te genieten van de simpele dingen om ons heen. Zo kwamen we bijvoorbeeld op het idee zelf een krab-speel-ding voor poes te fabriceren. Wat oud hout, een bolletje touw.. moet lukken! Verder blijven we heerlijk creatief met onze maaltijden en combineren zo veel als mogelijk bezoeken of uitstapjes op één en dezelfde dag. Scheelt benzine!

Maar hoe kan het dan toch dat we zo af en toe een volle pan stoofvlees op tafel hebben staan? Hoe was ik groen, voed ik gezond en snoep ik glutenvrij? Je leest het snel  ;o)

6 opmerkingen:

  1. Drie weken vakantie is behoorlijk veel zeg. Zeker als de zomervakantie nog moet komen. Wij hadden twee weken.

    Hopelijk komt het financieel goed allemaal.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat jullie zo genoten hebben van de vakantie! Wij hadden 2 weken. Ik zie het boek 'Eenvoudig geloof' op de foto, die heb ik ook op mijn lijstje staan. Wij hebben hier de luze van een kerkbibliotheek. Ik zit zelf in de commissie, heerlijk af en toe stapels boeken aanschaffen!
    Sterkte met alles, ik hoop dat het allemaal op tijd goed komt!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat jullie ondanks alles toch zo heerlijk hebben genoten. Hopelijk komt er snel duidelijkheid. En ik wacht met smart op je vervolg ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat jullie genoten hebben in de vakantie! Hopelijk komt alles financieel ook snel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk zo lang vakantie....lekker genieten van elkaar.....fijne week liefs Ria x❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je kunt een aantal weken na de aanvraag voor bijstand om een voorschot vragen. Ze kijken dan wel naar het saldo van je betaal en spaarrekening(en). Als je bezwaar hebt gemaakt, kun je ook een voorlopige voorziening aanvragen bij de voorzieningsrechter. Die doet vrij snel uitspraak. Succes.
    Nic

    BeantwoordenVerwijderen