zondag 22 mei 2016

{ EEN BRUG TE VER }

Ik zou wel eens willen ontspannen.. Gewoon niet het gevoel hebben dat mijn schouders tegen mijn oren geplakt zitten, maar daarvoor in de plaats relaxed naar beneden hangen. Niet als een zieltje voorover gebogen, maar gewoon, rug recht met de armen langs het lichaam. Ontspannen.


De spanning van afgelopen dagen zal vast weer komen door nog steeds die financiële onzekerheid. Nog een paar dagen en dan worden de eerste hoge vaste lasten automatisch afgeschreven. Hoe vang ik dat zonder inkomen nog op? Naar aanleiding van een tip van vorige week hou ik nauw contact met de gemeente wat betreft mijn uitkeringsaanvraag en in principe krijg ik de uitkering, maar dan moeten eerst alle papieren compleet. En laat nu net het UWV...  (lees: een rood aangelopen emoticon met zeer boze blik en stoom uit de oren...)

Mijn hoofd is leeg, maar draait tegelijkertijd ook honderden rondjes. Druk met denken, druk met doen. Regelen, regelen, regelen. Het ontbreekt me de rust te ontspannen en aan mezelf te denken. Om te breien, koekjes te bakken, nieuwe oude recepten op te snorren of tips en trucs te proberen. Bij jullie mee lezen, nieuwe berichten plaatsen; het is me even allemaal te veel. Er staan inmiddels genoeg foto's op mijn computer opgeslagen, maar het ontbreekt me aan de nodige energie. Ik ben óp.. :o(

Ik vul nogmaals mijn glas met thee en noteer de actie. Sinds vorige week moet ik ook nog voor de ziekenhuisdiëtist álles noteren wat ik eet of drink. Mijn hoofd maakt onnoemelijk veel overuren. Hoe kan ik nog? Ik heb werkelijk geen idee. Het enige wat alleen nog lijkt te kunnen is luisteren naar de woorden die ik de laatste tijd veel lees of hoor: Accepteer, geef je over, laat het los.

Jaja.. ik weet het. Ik wéét het! Maar hoe doe ik dat?

7 opmerkingen:

  1. Ik zou ook niet weten hoe je dat moet doen, maar ik kan je wel een virtuele knuffel geven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zijn de kleine dingen die het doen. Dank je wel! ♡

      Verwijderen
    2. Het zijn de kleine dingen die het doen. Dank je wel! ♡

      Verwijderen
  2. Lastig! Hou moed en vooral in gesprek blijven. Kon je niet in de schuldsanering? Als je daar laat zien dat je je best doet, ben je er over 3 jaar vanaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pffff...ja maar loslaten is zeker niet makkelijk ...hou vol lieverd...steaks kijk je achterom en zie je dat alles goed is gekomen.....liefs fijne week Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah meid! Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt! x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. accepteren is ook niet gelijk makkelijk. Ik vind dat je het tot nu toe goed gedan hebt en er over schrijven helpt ook. Wat betreft het opschrijven, ik moest eens alles opschrijven wat dochter at. Blocnote op het aanrecht en gelijk noteren. savonds wist ik het ook niet meer hoor.
    Hier heb ik ook weinig tot niets en kn ook geen kadootje voor dochter kopen....
    Weet je, nu is het zo moeilijk, en ik weet het wat het is,met 0,0 te hebben,maar als alles betaald is staan we sterker!!

    Big hug!!
    Weet je wij lopen savonds even een blokje om en dat is zo heerlijk, even de wind, regen,kou, warmte langs je heen.
    Lieve groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen