donderdag 21 april 2016

{ TUSSEN WAL EN SCHIP }

Vorige week was weer even niet zo'n lekkere week voor me. Er kwamen bakken vol verschillende emoties over me heen. Aan de ene kant werd ik overvallen door een verschrikkelijk heerlijk gevoel van dankbaarheid voor het ontvangen van allerlei lieve reacties, wolletjes en een heus verrassingspakket (ik kom er later nog op terug). Aan de andere kant lagen de doodvermoeiende gevoelens van het moeten, het blootgeven en het doorvechten als een zware last over me heen. Met daarbij de aanloop tot mijn maandelijkse buikschoonmaak en een flinke stevige verkoudheid, liet ik mijn bloggen en breien maar even voor wat het was.


Maar nu, voor wie het 'gevechtsverhaal' nog willen volgen: er is inmiddels - via een advocaat - bezwaar ingediend tegen de beslissing van het uwv; dit traject loopt. Aan de andere kant zijn alle papieren voor een bijstandsuitkering nu ook ingediend; dat loopt dus ook. Er is totaal geen zicht op welke uitkomst waar uit zal komen, dus ik kan nu even niets anders dan afwachten. Daarnaast zijn er voor verschillende belastingen kwijtschelding aangevraagd, heb ik beroep gedaan op bijzondere bijstand voor school- en sportgeld van de kids, schreef ik me in voor een psychisch hulptraject, kwam de jaarlijkse belastingaangifte voorbij en er is nu ook een gevalletje vakantiegeld (vroeger kreeg ik voor dergelijke bergen papierwerk nog flink betaald...). Normaal gesproken krijg je (zoals ik heb begrepen) van de schuldsaneringsinstantie een 'vrij te laten bedrag' over je vakantiegeld. Máár.. doordat ik nu even tussen wal en schip ben gevallen van waar mijn inkomsten vandaan gaan komen, moet ik mijn vakantiegeld maar gebruiken om mijn vaste lasten te betalen.. (wordt vervolgd..)

Maar dan de leuke berichten!!

Diverse pakketbezorgers wisten me de afgelopen weken te vinden. Via Christel mocht een pakket wol ontvangen met daarin heel veel dezelfde bollen donker blauw garen, genoeg voor een heerlijke warme trui of vest. Daarnaast kreeg ik van Marga een paar prachtige kleurrijke bollen sokkenwol - mét de nodige naalden - ook zomaar via de post.. Maar het bleef niet alleen bij wolletjes (al kreeg ik die er in het laatste pakket ook bijgeleverd..), van Andrea mocht ik een met zorg gevulde doos met owee.. verrassingen ontvangen! Bollen wol, glutenvrij snoepgoed speciaal voor mij, voor de kids (omdat er stiekem toch een fout stofje voor mij in zat), een tijdschrift met luchtige haak- en breipatronen, twee romantisch gedecoreerde knijpers (simpel, maar 't past zo heerlijk prachtig op mijn bureau), een luxe lekkernij voor onder de douche en een smakelijk - en voor mij buikvriendelijk - recept met daarbij nagenoeg alle benodigde ingrediënten...  *Ü*


Als ik toch eens terug denk.. De realtime vriendschappen die via bloggen zijn ontstaan.. De vele verrassingen: een kerstpakket, logeerpartij, kinderkleding, wolletjes, draadjes, patronen, zaadjes, mails, brieven, kaarten en nu ook nog die heerlijk vernieuwende allergievrije producten. Het zijn allemaal de kersen op mijn soms wat zure taart..

Via deze weg wil ik dan ook iedereen, jullie allemaal bedanken voor die altijd onverwachte liefdevolle verrassingen. Ze doen me zo goed! Al geven ze me ook wel een apart gevoel hoor.. Dat iemand zoiets zomaar voor mij (in principe een vreemde) over heeft..  *Ü*  Maar ik geniet er van, geef alles wat ik krijg een bijzonder plekje in mijn hart en huis en eerlijk is eerlijk.. doordat ik zelf weet hoe het voelt iets te krijgen wat je naar eigen idee helemaal niet verdiend hebt, is het dubbel zo fijn eens wat onzelfzuchtig voor een ander te kunnen doen.

Samen maken we de wereld écht een stuk beter!

9 opmerkingen:

  1. Ondanks het strijdverhaal; wat een mooi blogje, en wat lief dat ze zo aan je hebben gedacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ben je een dapper mens! Fijn dat er zo meegeleefd wordt :)

    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ken je ook de Stichting Leergeld al voor je kinderen. Die geven soms geld voor extraa's zowel noodzakelijk als "leuk".

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het blijft bikkelen hè Monique? Maar wat ontzettend lief dat je van anderen zoveel lieve dingen mag ontvangen. Fijn ook voor de kinderen. Ik denk dat iedereen heel graag ziet dat het een stukje beter met je gaat en daarom wil men je een beetje verwennen... het is je in ieder geval van harte gegund allemaal.
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hou vol en doorgaan hoor jij kan dit....!!...liefs sterkte Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat lief! Het is je van harte gegund hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoe moeilijk ook, blijf knokken!
    Wij zaten vorig jaar in de bijstand, wat een ellende zeg.. Je wordt echt als n crimineel behandeld hier in Den Haag..
    Hopelijk gaat t beter bij jou!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dapper ben je. Fijn dat er met je meegedacht wordt! Blijk knokken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Blijf vechten meid! Je kunt het ik weet het!

    BeantwoordenVerwijderen