maandag 11 april 2016

{ LINK BERICHT }

Stond ik weer. Op dezelfde steiger, wachtend op de boot. Net als de laatste keer dat ik hier stond probeert de zon een weg door het wolkenpak te zoeken. Tot mijn opluchting lukt het haar dit keer beter dan eerder deze week. Het is zaterdagmorgen, de kinderen logeren bij hun vader, mijn knappert is het weekend aan het werk en ik knijp er tussenuit  ;o)

Met voorlopig wel even genoeg (noodzakelijke) bezoeken aan Rotterdam, neem ik dit keer de boot in tegenovergestelde richting. Heerlijk vind ik het, dit reizen met de boot. De rust van het water, het licht schommelen op de golven, het geroezemoes van medepassagiers. Gewoon even verstand op nul en je mee laten nemen naar het eindpunt van bestemming. Met verder niks geen verplichting, alleen maar een hele lege dag.


Op de kade van Dordrecht loop ik de oude Voorstraat in. Zowel links als rechts van de smalle weg staan oude historische panden. Dan eens een woonhuis, dan een vaag gevuld iets, een eettentje of een heerlijk knus winkeltje volgepropt met allerlei antiek. Met de zon nog steeds druk aan het vechten tegen de wolken voel ik met elke stap mijn hoofd leger en leger gaan. Fijn!

Met vandaag in ieder geval één klein doel voor ogen ga ik op weg naar de Vriesestraat. Bij een eerder bezoek aan deze stad liep ik langs een kledingwinkel waar direct mijn oog op viel. Met toen geen tijd er eens op het gemak naar binnen te stappen, kwam dit op mijn 'hier-wil-ik-nog-eens-heen'-lijst te staan. Een leeg weekend en een klein opgespaard zakcentje waren naar mijn idee goed genoeg om er nu eens binnen te stappen. Euhh.. laten we zeggen dat ik me even heerlijk heb laten verwennen  *Ü*

Met aan de leuke vlotte verkoopster de vraag hoe ze mij aan zou kleden als ik haar daar haar gang in liet gaan, kwam ze met allerlei leuks uit de rekken waar ik zelf nooit bij stil zou hebben gestaan. Ik paste jurkje na jurkje, rokje na rokje en oohh... vesten - kort en lang -, shirtjes.. Weet je dat ik me niet meer kan heugen dat ik zo lang in een winkel en aan het passen ben geweest? Wat een verwennerij..

Een echte website heeft deze leuke winkel jammer genoeg niet, maar als ik je zeg dat ze merken verkopen als Tante BetsyKing Louie... En ja.. ik nam er (uiteraard) een leuk zomers jurkje en rokje van mee..  *Ü*

Met een relaxte gang loop ik weer terug richting de boot. Onderweg trakteer ik mezelf op een kop thee en zie tot mijn verbazing dat het al ver na lunchtijd is. Time flies when you're having fun! Bij Simon koop ik nog welgeteld één luxe bonbon; een klein verwennerijtje voor morgen bij de thee  *Ü* Terug door de Voorstraat klinkt er vanuit een pand heerlijke muziek. Later blijken dat Jim en Rudy te zijn; twee mannen met een heerlijke stem en een gitaar. Jim met een normale akoestische, Rudy met een akoestische bas. Ik kan je zeggen.. genieten! Zeker als je onderwijl kunt genieten van allerlei tweedehands snuisterijtjes. Jouwinkel heet het. Een redelijk groot pand met naar mijn idee een uniek concept. Lees er zelf de website maar eens op na (dit bericht wordt toch al zo lang..)  ;o)


Ooohh.. wat voel ik me heerlijk opgeladen! Toch maar terug naar de boot nu, het loopt al tegen vieren! Maar owee.. een snuffelpandje hier, antiekwinkeltje daar, nog 'even' Pandorus aan de Boomstraat binnen en ja.. wat denk je? Dat 'even' wordt natuurlijk veel te lang, dus met nog lang niet alles te hebben gezien besluit ik deze 'warwinkel voor snuffelaars' zoals ze zichzelf noemen maar op mijn 'hier-wil-ik-nog-eens-heen'-lijst op te slaan.

En dan is het voor je het weet weer maandagmorgen. De kinderen naar school en ik ga op weg naar een advocaat  :o(  Na een bezoek aan de Sociaal Raadslieden afgelopen week, blijkt dit nog de enige manier te zijn bezwaar te maken tegen de beslissing van het UWV..

9 opmerkingen:

  1. Dat klinkt als een heerlijk dagje opladen...verstandig! Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn oog viel gelijk op de eerste regel bovenaan je blog (Mother Theresa)....Bijna dagelijks lees ik deze tekst.
    Wat een verdiende zaterdag heb jij gehad...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn voor je! Het is je van harte gegund!!
    Groetjes Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk dat je eens lekker voor jezelf koos en een fijne dag al winkelend hebt doorgebracht. Tante Betsy en King Louis ken ik wel, heel leuke kleding vind ik daar altijd. En een verwennerijtje voor bij de thee is natuurlijk ook heerlijk. Ik vind ook dat je dit alles dubbel en dwars hebt verdiend.
    Ik hoop dat je bezoek aan de advocaat zijn vruchten zal afwerpen. Ik duim mijn duimen blauw voor je.
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Monique,

    Heb je in ieder geval al een fijne dag gehad!
    Ik vond een site met leuke breipatronen ( vintage), zoals deze:
    http://vintage-knitting-breien.blogspot.nl/2014/02/prachtige-warme-damestrui-met-opgemaasd.html
    Misschien zit er iets leuks voor je bij.
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk zo'n dagje Dordt, daar laadt je van op! Het is je gegund hoor! Wij hopen in de meivakantie weer eens een dagje Dordt te doen.

    BeantwoordenVerwijderen