maandag 7 maart 2016

{ AAN DE GANG }

En toen was het maandagmorgen half elf. Met al wel de boodschappen in huis, maar nog geen blogbericht online, voel ik me nu al achter lopen op een toch al volle week. Ken je dat gevoel?


Het is dat ik me dit weekend bezig heb gehouden met wat opruimen dat er vanmorgen nog geen bericht te plaatsen was. Spullen moesten terug op de plek waar ze horen, opgebouwde stapels papier en was aan de kant. Mijn bureau was in plaats van fijne werkplek veranderd in een overvolle opslagplaats. Néééé! Dus zaterdagmorgen na het ontbijt muziek aan en handjes uit de mouwen. Niet te hard, niet te snel, maar ik wilde het gedaan. Stapels oud papier gingen de deur uit, die staan in de schuur te wachten tot de maandelijkse ophaaldag. Scheelt mij een rit naar het grofvuil en een plaatselijke vereniging is er mee geholpen. Bedden werden verschoond, het wasgoed gewassen en buiten te drogen gehangen. Wat geniet ik van het droge zonnige weer!

Nu zijn we aan het begin van een nieuwe week en ik moet zeggen; het werkt een heel stuk lekkerder. Elke keer als ik langs mijn bureau loop geeft het me een veel prettiger gevoel. Opgeruimd staat netjes, het klopt! En het staat niet alleen netjes, het geeft mij ook nog eens de nodige rust in mijn hoofd. Mooie win-win situatie zou ik zeggen  ;o)

Naast het 'harde werken' kreeg ik dit weekend van een aardige lezeres ook een paar bollen heerlijk fleurige sokkenwol, zo leuk! En aardig natuurlijk ook  ;o) Met een paar super sjieke breipennen erbij.. zie je net die zwarte sprietjes op de foto? Een extra verwennerij! Daarnaast kreeg ik ook nog een bericht van Christel (Het Rijke Wijf), ken je haar? Ook van haar mag ik wol verwachten. Zó dankbaar! Het geeft gelukkig ook helemaal geen druk ofzo hoor.. jullie te laten zien wat ik van de mooie wolletjes maak..  ;o)

Gekheid! Ik kan niet sneller breien dan ik doe (tempo oud wijf) en ook de tijd is me momenteel even zoek, maar dat het op de pennen gaat is zeker. Als ik al zie hoe blij ik met mijn eerste paar zelfgemaakte sokken ben, de vaatdoekjes, mijn omslagdoeken en het truitje wat nu nog op de pennen staat.. Ach, ik dwaal af.. Met heerlijke jaren 40 deuntjes op de achtergrond is het nu echt tijd om weer aan de slag te gaan. De strijk liet ik het weekend liggen, dusss...

Fijne week allemaal!

8 opmerkingen:

  1. Bloggen is geen moeten he? :-) Fijn dat je bureau weer opgeruimd is! Succes weer deze week!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, maar wel altijd fijn om te doen *Ü*

      Verwijderen
    2. Nee, maar wel altijd fijn om te doen *Ü*

      Verwijderen
  2. Ik krijg ook zin om aan de slag te gaan. :-) Ik moest vanmorgen eerst naar de ortho met mijn dochter. En dan is de dag zomaar weer halverwege. Dat wordt nog maar een uurtje productieve tijd vandaag. Het geeft idd een heerlijk gevoel, opruimen. Ik ben benieuwd wat je met je nieuwe wolletjes gaat doen, maar rustig aan. ;-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tijd vliegt echt lijkt het wel, is hier net zo.
    Opgeruimd bureau is wel fijn, tenminste...zou ik wel vinden..

    Groetjes,Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja het gaat ook altijd zo snel, wel fijn dat je hebt opgeruimd heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker druk druk...heerlijk toch....fijne week liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Monique,

    Ik ben ( uiteindelijk nadat het hele blogland me al voor ging) gegrepen door Marie Kondo.
    Ik leende haar boek van de bieb, in het kader van: nou voorruit dan, kan het nu gratis even inzien, maar dat gebruik ik toch niet....
    Kledingkasten zijn uitgezocht, oude(dunne) handdoeken zijn werkdoekjes geworden.
    Ik heb alle oude handdoeken met de naamkaartjes van mijn moeder ( inmiddels al weer 14 jaar geleden overleden) eindelijk weg gedaan..
    Net als die van mijn tante, geen naamkaartjes uit het bejaardenhuis meer zien bij elke keer afdrogen.
    Opruimen....heerlijk!
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen