woensdag 2 maart 2016

{ OMA'S RECEPT - TULBAND CAKE }

300 gram zelfrijzend bakmeel
200 gram bruine suiker
een kopje melk
wat zout
een theelepel kaneel
een theelepel gemalen kruidnagelen


Voor de bereiding wordt het meel met de melk en de kruiden tot een gladde, niet te slappe massa geroerd. De tulbandvorm wordt zorgvuldig ingevet en voor 2/3 met het deeg gevuld. In een matig warme oven bakken we de taart in ongeveer 50 minuten gaar. We laten de tulband uit de vorm bekoelen en bestrooien hem dan met wat poedersuiker.

Note: ik bakte de cake op 170°C.
Buiten het weten van iedereen maken en bewaren!

Kosten: € 0.60  (!)

18 opmerkingen:

  1. Zonder eieren en boter? Ik ga hem proberen voor het geld hoef je het niet te laten zie ik al.hij z iet er mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sjonge, dat is echt goedkoop! Dank voor het recept hoor, die bewaar ik maar es ff.

    Groetjes,Marga
    p.s. morgen gaat de wol op de post

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een cake zonder ei of vet? Hoe krijgt de cake dan structuur. En is het niet heel erg droog?

    Ja, ja, ik ben een beetje sceptisch. :-) ;-)
    Inte
    ps. wel doorgaan hoor, met je recepten en weekmenu's. ik vind ze leerzaam. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik je zeg dat beide kinderen deze cake verkiezen boven een gekochte verjaardagstaart? ;o)

      Verwijderen
  4. Je zal het niet vervelend hebben gevonden deze te moeten maken voor je blog ;-) Dankjewel, wat een heerlijk simpel recept!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Weet je dat ik dat juist stiekem het leukste vind? De kids trouwens ook! ;o)

      Verwijderen
  5. Wat een leuk recept, ga ik eens proberen!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hier vinden ze het ook lekker een zelfgemaakte cake/taart/cupcake.
    Ga hem ook eens proberen.
    Maar..geen eieren en boter?
    Groet, WIlma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Staat in de oven. Beslag was verrassend lekker. Smaakt een beetje naar ontbijtkoek.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Na het bakken viel het toch wat tegen. Smaak is ok ,maar de structuur is niet ons ding. Ik had de helft van het recept gedaan en in een kleine cakevorm gedaan. Want ook al is de cake niet duur, zou ik het jammer vinden dat ik het weg zou moeten doen omdat er over bleef als we het niet lekker zouden binden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hè jammer! Hier willen beide kinderen de cake voor hun verjaardag. Ze verkiezen het zelfs boven de taart of vlaai van de bakker..

      Leuk dat je het recept gebruikt hebt en je reactie achter hebt gelaten!

      Verwijderen
    2. Hè jammer! Hier willen beide kinderen de cake voor hun verjaardag. Ze verkiezen het zelfs boven de taart of vlaai van de bakker..

      Leuk dat je het recept gebruikt hebt en je reactie achter hebt gelaten!

      Verwijderen
  9. Ik heb op dit moment een "halve cake" in de oven staan, ben heel benieuwd na dereacties die ik hier heb gelezen. Staat wel supersnel in de oven in ieder geval. Straks bij de koffie iets lekker vers, stel ik me zo voor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt het deeg écht in een handomdraai gemaakt hé?

      Verwijderen
  10. Hij smaakt heerlijk, zeker nog een beetje warm, bij een lekker kopje koffie:-)
    Maar hij was heel erg plat, heb ik niet lang genoeg geroerd?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk om je reactie te mogen lezen! En wat fijn dat ook jij het een lekkere cake vind.
      Ja, ook bij ons is het geen hele hoge tulband geworden. Ik stel me zo voor dat de tulbandvormen van toen niet zo hoog waren als onze hedendaagse modellen? Van de week hoop ik een normaal cake-model te maken. Uiteraard hou ik jullie er van op de hoogte!

      Verwijderen