dinsdag 29 maart 2016

{ GEEN KEUS? }

Daar gaan we dan. Vanmorgen, normale tijd uit bed, maar met wat meer te pakken dan anders. Bewust zet ik de radio wat harder, meeslepende melodieën vullen vroeg ons nog stille huis. Ik heb het nodig. Lekker voel ik me niet, zelfverzekerd voor geen meter, maar voor mijn gevoel moet ik en heb ik geen andere keus. Vandaag ga ik op stap, vandaag gaat het gebeuren.


Zal je net zien. Jongste treuzelt of het haar een lieve lust is, op school gaan de deuren pas laat open, nog meer getreuzel van jongste. Kom op nou! Mama moet naar de boot!

Met achter mijn rug een bonkende heimachine probeer ik het geluid van bijna ritmisch klotsend water in me op te nemen. Het lukt niet; het bonken leidt me af en ik heb het koud. De zon laat zich nog niet echt zien en de wind zo aan het water voelt totaal niets lekker aan. Zenuwen maken steeds grotere misselijkmakende draaiingen in mijn buik. Waarom deed ik dit ook weer?

In mijn ooghoek zie ik de special edition waterbus eindelijk aan komen. Gelukkig, een beetje warmte (als de kachel het tenminste doet). Starend uit het raam geniet ik van verschillende lente-achtige taferelen. Nou ja.. lente-achtig.. Uit de zon is het gewoon nog koud. Hoe komt dat toch.. Ben ik die vochtige kou na deze 'winter' gewoon meer dan spuugzat of loopt de lente achter op wat ze ons anders altijd al gaf?

Op de boot is het ondanks de vele aanwezige reizigers heerlijk rustig en stil. We varen langs een joekel van een Ark. Dé Ark. Indrukwekkend zeg.. Zó groot.. En dat door een 'eenvoudige' Dordtenaar gemaakt.. Jammer dat het niet langer dienst mag doen als museum.. Wat had ik er graag nog eens een kijkje willen nemen!

Verder langs verscheidene werven, parken, onder de Brienenoord-, Wilhelmina- en Erasmusbrug door. We zijn er, de laatste halte; het centrum van Rotterdam. Op de kade sta ik stil en neem een diepe teug lucht. Rug recht, schouders naar achter.. Kom op.. We gaan!

11 opmerkingen:

  1. Waar naar toe? Klinkt niet goed. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Succes en sterkte, ik denk dat dat wel van toepassing kan zijn vandaag...
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben zo benieuwd hoe, wat, waar....
    En de de special edition waterbus ?
    Waar je ook heen moet, dit lijkt me een fijn vervoersmiddel.
    Veel succes!
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Uwv...rechtbank...ziekenhuis...iets anders?

    Misschien ons (zorgen makende) volgers vertellen hoe het is afgelopen��

    Groetjes Ellen v. D.

    BeantwoordenVerwijderen