maandag 14 maart 2016

{ BELONEN HELPT }

Op televisie zie je het in programma's met een nanny, tijdschriften schrijven er hele stukken over en ook de plaatselijke maatschappelijk werkster of gezinscoach weet er alles van: wil je bij kinderen iets voor elkaar krijgen, gebruik een beloningssysteem. "Werkt dat bij volwassenen ook?", vraag ik me dan af..



Héérlijk was het! Na een kleine vier maanden afwezigheid mocht ik afgelopen weekend eindelijk mijn lief weer in de armen sluiten. Werken in het buitenland heeft zijn charme (zeker als je in de winter in het hoge noorden vertoefd), maar een heerlijk ouderwetse knuffel in plaats van de virtuele kus heeft toch wel mijn voorkeur..  *Ü*

Maar het weekend is weer achter de rug, we hebben wandelend genoten van het warmer wordende weer en nu, aan de start van een nieuwe week worden de dagen alweer druk gevuld. Er lag nog steeds een enorme berg papierwerk op me te wachten en het moest echt gedaan, maar owee.. Ik kon het niet langer voor me uit blijven schuiven; de tijd dringt en hoe langer het er ligt, hoe zwaarder het werk gaat tillen. Vandaag moest ik (in ieder geval) van start. En het lukte!

In de agenda hield ik alles angstvallig in de gaten: er mocht nu écht niets tussendoor komen. Geen verjaardagen, geen afspraken, geen nieuwe nog-te-regelen-dingen; het moest en zou leeg blijven vandaag. Als voorbereiding op een paar geconcentreerde uurtjes zette ik gister voor het slapen vast een eerste was klaar, die kon vanmorgen direct aan de gang. Terwijl de machine draaide deden we onze ochtendronde, bracht ik de kinderen naar school en haalde de rest van onze wekelijkse boodschappen. Met nog een zakcentje op zak piepte ik de boekhandel binnen en kocht mijzelf letterlijk een cadeautje. Zie je hem daar liggen?

Thuis gingen boodschappen op hun plaats, de eerste was naar buiten en de tweede aan de draai. Uit de kast pakte ik brieven, mappen en papieren, vulde de eettafel met pen, pc en rekenmachine en ging aan de slag. Regel voor regel, kopie na kopie. Het is dat ik mijzelf vandaag in een zakloos jurkje heb gestoken, anders had mijn stappenteller vast overuren gemaakt.. Tussendoor ging ook de tweede was aan de lijn, maakte ik voor het eerst glutenvrije pannenkoeken als lunch en dronk ik over-all een dikke liter thee weg. Om tien uur ging ik zitten, om twee uur was ik klaar. Mijn hoofd draait rondjes achter mijn ogen, mijn lijf schreeuwt "moe, moe, moe!", maar de papierberg is gedaan.

Straks komen de kindjes weer uit school, brouw ik waarschijnlijk een laatste zuurkoolprak voor dit jaar, ruimen we de boel aan kant en sluiten ik niet veel later de dag met de kinders af. En dan? Dan kruip ik met een flinke kop verwarmende thee op de bank en pak het uit. Mijn beloning voor hard werken, mijn extraatje na een strontvervelende klus. Ik en mijn cadeautje..  ;-)

10 opmerkingen:

  1. Heerlijk....na vier maanden even armen om je heen (ik weet er alles van)
    Geniet vanavond van je cadeautje....het is je allemaal van harte gegund !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zal een heerlijk gevoel zijn zeg. Maar... ga je nog vertellen wat je cadeautje is?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk je lief weer thuis.....geniet ervan.....en wat is je kadootje nou ?....liefs fijne week Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nieuwsgierig!! Wat heb je voor jezelf gekocht?!!! Hoe moet ik nou slapen vannacht? *grijns* Heerlijk dat je weer zo bij bent. #gaatookzo'ndagplannen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een discipline, petje af!
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt groot gelijk, heel goed idee om jezelf zo te trakteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed gedaan! En wat heerlijk dat jeje ondanks de zonnestralen weer kon warmen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En hoe was het daar?
    Waar je lief was?
    Ik brand van nieuwsgierigheid ( of moet ik even mailen).
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oei wat knap van je dat je het klaar hebt gekregen. In gedachten zie ik je naar mijn berg wijzen. Jaja, ik moet ook nodig aan de gang.
    Heerlijk dat je lief er weer was. Als de mijne terug is na 5 dagen ben ik al eindeloos blij,laat staan na zolang.
    Ben niet nieuwsgierig hoor....... maar zou wel graag weten wat er in zit..
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen