woensdag 24 februari 2016

{ OMA'S RECEPT - TOFFEE'S }

100 gram boter
500 gram basterdsuiker
1 busje gecondenseerde melk
1 pakje vanillesuiker


Natuurlijk kunnen we ook een gedeelte van dit recept klaarmaken.

We doen alles samen in een pannetje en laten de massa ongeveer 10 minuten koken. We gieten het mengsel dan uit op een beboterde plaat of aanrecht en snijden er met een natgemaakt mes vierkantjes van.

Note: de toffee's zijn mierzoet en hebben wat weg van borstplaat met karamelsmaak. Laat het mengsel eerst wat afkoelen voordat je het in (kleine) blokjes snijd.

Kosten: € 2,45

5 opmerkingen:


  1. dat lijkt me ook wel erg zoet. ik heb hem laatst gezien met chocolade repen er in in plaats van suiker. Ik heb het geproefd, collega hed het gemaakt, en zo lekker! Jammer dat ik het eigenlijk niet mag hebben. in gecondenceerde melk zit een E stofje dat ik niet te veel wil hebben.Maar zo'n klein stukje vond ik heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeps, dat is best wel veeeeel suiker ja. Maar denk dat ik het wel lekker zal vinden moet ik bekennen.
    Dus ik sla het recept op, wie weet probeer ik het eens uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mmmmmmmmmm lekker ziet dat eruit.....fijne week verder liefs Ria x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  4. lijkt me leuk om te maken maar wat zou een vervanger voor gecondenseerde melk kunnen zijn bij koemelkallergie?gewone melk vervang ik door soja weet niet of dat hierbij ook kan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hi monique,
    last year have i made toffe- bonbons and i must say the taste wonderful.
    have a nice day,
    regina

    BeantwoordenVerwijderen