maandag 15 februari 2016

{ EVEN GENOEG }

Heilig was ik er van overtuigd dat we een strenge winter zouden krijgen. Weken en maanden breidde ik voor elk gezinslid winterse warmhoudertjes. Sjaals, mutsen, handschoenen, polswarmers, zelfs weer wat sokken stonden op het program. Maar het is over, het is genoeg, ik stop er mee. Winterbreisels tabee, zomerbreisels hoezee!


Met de laatste steken aan een een heerlijke warme sjaal sluit ik mijn winterse breiseizoen tevreden af. Had het hier ook een beetje winter willen worden, had ik genoeg breisels in huis om iedereen goed warm te houden. Maar helaas.. het oosten van ons land heeft dacht ik wel een paar sneeuwvlokken gehad, maar bij ons is het niet verder gekomen dan slechts één hele slipperige glijdag. Met zeker wel twee hele dagen een dun laagje ijs op het water hebben we denk ik onze winter wel gehad. Je zou het beter een hele lange fikse herfst kunnen noemen, vind je niet? Misschien moet ik me eens in 'tegen-de-regen-breisels' gaan verdiepen..  ;o)

Op de pennen staat er nu nog een eerste 'armwarmer'. Het lijkt een beetje op een polswarmer, maar is toch meer een half afgemaakte mouw. Het idee erachter is voor straks, de net warmere dagen waarin je al wel een wat dunner shirt aan zou kunnen, maar een wat warmere pols toch ook nog lekker is. Tenminste... dat stel ik me dan maar voor. Het idee zag ik op Flickr voorbij komen, maar eenmaal aan het breien vraag ik me geregeld het nut van de warmers af.. Wel ach.. de eerste is al aardig op weg, wie weet komt de tweede ook nog af, misschien verdwijnt het is de 'ooit-nog-eens-af-te-maken' hoek..  ;o)

Wat ik nog wel steeds door blijf breien zijn de verschillende omslagdoeken. Van een grijze sokkenwol tot een luchtig jeanskleurig katoen en van een simpel 'straight-on' model tot aan een exemplaar vol 'gaten'. Ze zijn zo heerlijk in gebruik! Daarnaast heb ik me voorgenomen me aan een ouderwets 'voorjaarstruitje' te wagen. Het gaat onderdeel uitmaken van een plan wat ik voor mezelf heb bedacht, maar daarover later meer! Met de wol al in de aanslag, het patroon en pennen in de buurt is er nog maar weinig wat me er van weg kan houden. Eigenlijk is het alleen nog maar de tijd. Zodra die mij even een heel klein momentje gunt..

7 opmerkingen:

  1. Kun je ook foto's van de omslagdoeken plaatsen?
    Ik blijf rommelen met mijn ravelry account en kom er niet meer in.
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Polswarmers gebruik ik graag, dat helpt zo goed tegen koude stijve handen en ook enkelwarmers heb ik. Breien kan ik zit zo goed maar fleecestof werkt ook heel goed.

    De patronenlinks werken niet zonder je bij revely te registeren helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Lot,
      Dat deed ik al eerder en nu kom ik er niet meer op.
      Een nieuw paswoord aanvragen lukt ook niet.
      Het blijft steeds op een pagina steken.
      Heb jij een idee hoe ik er dan wel in kom?
      groetjes, Franca.

      Verwijderen
  3. Breien is zo fijn om te doen, krijg je zoveel rust door, hier wordt in de zomer ook gebreid. Alleen heb ik op dit moment niks nodig, sokken genoeg.
    Op naar de lente, hier hebben we geen sneeuw gehad ja een paar vlokjes. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelijk heb je, die winter zal niet veel meer worden.
    Succes met alle brei-plannen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bij ons in het oosten is er ook nog geen winter geweest....gisteren de hele dag natte sneeuw en vandaag een prachtige lente dag.
    Ik verlang naar de lente de rommel heeft lang genoeg geduurd.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier hetzelfde verhaal, ik breide een flinke sjaal, veel te warm in gebruik. Ik haakte een mooie najaarskleurensjaal, ook te warm in gebruik. Ik breide zelfs een beanie, nog niet opgehad. De gebreide sokken die hier al jaren in de kast liggen zijn wel een keer aangretrokken, maar dan een keer op een avond omdat ik binnen in huis zulke koude voeten had.
    Een leuk voorjaarstruitje of vestje met korte mouwen, dat lijkt me ook wel wat...
    Succes met al wat je gaat doen. En geniet ervan...
    Fijne nieuwe week,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen