maandag 11 januari 2016

{ HOMEMADE BLUSHER }


Haha! Heerlijk om te weten dat er minimaal één persoon uit kijkt naar mijn bericht van vandaag  ;o)  Dat komt zo:

Zoals mijn vaste lezers weten, probeer ik elke keer een beetje meer dagelijkse items of handelingen 'groener' te maken. Gewoon stukje bij beetje. Plastic verpakkingen probeer ik zo veel mogelijk te vervangen door papier of helemaal geen verpakking, cosmetische producten probeer ik te minderen en veel producten gaan eerst door mijn gedachtenscan om te zien of ik het zelf zou kunnen maken. Ik deed eerder al een aanpassing aan mijn (minimale) gebruik van wattenschijfjes: ik maakte ze zelf. Een kleine aanpassing, maar met veel effect, want er wordt geen doekje meer gebruikt of weggegooid. Lekker zero-waste! En eerlijk is eerlijk; het was in het begin even wennen, maar ik wil écht niet meer terug.

In navolging van de heerlijke gezichtsdoekjes wilde ik een stapje verder en dook mijn keukenkastjes in. Nu ik mijn gezicht reinig en verzorg met pure vitamine E en herbruikbare schoonmaakdoekjes, waarom dan ook niet een mooie pure make-up gebruiken? Voor zover ik daar gebruik van maak dan, want liever gebruik ik helemaal niets. Máár.. mijn toet ziet 's winters altijd zo wit als een vaatdoek (ik blijk geen goede bloedopbouw te hebben, weet ik inmiddels), dus helpen we de natuur soms gewon even een klein handje..  ;o)

Uit mijn kastje:

  • 2 theelepels arrowroot
  • cacao
  • kaneel
  • noormuskaat

Húh?! Ja!  ;o)  

De boel op gevoel, steeds een kwart theelepel per keer toevoegend, lekker en vooral goed door elkaar husselen tot je een voor jou passende kleur gevonden hebt. That's it! En lékker dat het ruikt!  ;o)


En dat is ook de reden van de eerste opmerking die ik maakte: vanmorgen op het schoolplein heb ik natuurlijk wel even mijn vriendin om een snelle check gevraagd  ;o)

We kijken aan hoe het gebruik van de blusher me bevalt en wie weet volgen er straks ook de oogschaduw, eyeliner, foundation, shampoo...  Máár! Stukje bij beetje, stap voor stap. Dan wordt het langzaamaan een tweede natuur voor me en hou ik het veel beter vol.

Op naar een groener, simpeler en gezonder bestaan!

15 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dat hoop ik! Op een droge huid niet, vanmorgen deed ik er een dun laagje make-up onder. De proef loopt nog ;o)

      Verwijderen
  2. Leuk, ik ben benieuwd hoe het je bevalt! Ik gebruik zelf helemaal niets aan make-up. Ik zie ook zo wit als een doek, mijn hele leven al gehad. Maar helaas kan ik nergens tegen, dus dan maar niet. Maar mijn dochters wel. Mijn jongste gebruikt zelfgemaakte deo. Werkt veel beter dan deo uit de winkel. Elke morgen vraagt ze: Mam, pak jij 'potje' even? :-)
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deo wil ik zeker ook nog eens gaan proberen, zeker nu oudste ook al een naar luchtje weg te werken heeft!

      Verwijderen
  3. Ben benieuwd! Vast een veel beter resultaat dan mijn ooit eens zelfgemaakte haarlak van suikerwater ;-)
    (is zeer aantrekkelijk voor wespen namelijk)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I admire all the ecological things you do. Homemade make-up is really interesting.
    Amalia
    xo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks Amalia. One step at a time can make a hug difference for the future!

      Verwijderen
  5. Wat bijzonder! En knap dat je dit kunt bedenken.
    Ik hoop voor je dat de proef je zeer zal bevallen.
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het niet zelf bedacht hoor Mirjam *Ü* Nee, het is me in de loop van de tijd met volgen van velen vaak langs gekomen. Maar nu is denk ik de tijd rijp om weer een volgende stap te zetten. Vandaar deze poging ;o)

      Verwijderen
  6. Ik ben blij dat je weer lekker groen/bruin bezig bent, ik geniet van je berichten, hier ook steeds meer plasticvrij, zelfs mijn favoriete snoepjes teruggelegd omdat ze in plastic zitten, straks val ik nog af dmv plasticvrij ipv diëten;))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hihihihih ...he kom je erop....ben benieuwd of het bevalt...liefs van mij fijne week x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha die Monique, wat een gekruide tante ben jij toch!! :D:D Knap bedacht hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. leuk, ben benieuwd hoe het bevalt. Zelf ben ik helemaal gestopt met make-up en uiteindelijk wen je wel aan de natuurlijke witte winterkleur ;).

    BeantwoordenVerwijderen