maandag 4 januari 2016

{ HAPPY 2016 }


Jaaahh! Daar is ze weer..  ;o)  En jaaahh! Alles gaat goed..  ;o)  Happy New Year allemaal! Dat we er maar een mooi en vooral liefdevol jaar van mogen maken. We zijn weer van start!

Kinderen naar school, sport staat weer op de agenda en ook het bloggen wordt weer wat opgepikt. Weer wat, want na twee weken alleen thuis te zijn geweest (lees: liefste voor zijn werk in het buitenland en kinders bij hun vader) zijn er wel wat puzzelstukjes op hun plek gevallen en liggen er wat knopen klaar om in komende weken door te gaan hakken. Mijn opruimwoede van december bracht mij helaas even tot stilstand; ik ging door mijn rug en kon werkelijk geen kant meer op. Ik kon dan ook niet anders dan de laatste twee weken van vorig jaar een pas op de plaats maken en mijn (hoognodige) rust nemen. Dat deed ik en het resultaat mag er zijn: opgeklaarde lucht in het koppie!  ;o)

Met de radio afgestemd op de Top2000, ongegeneerd mee lallen, zwijmelen en huilen op de heerlijkste muziek aller tijden en ondertussen heerlijk handwerken, want dat.. dat blijf ik nog steeds heel erg graag doen. En ook nog steeds (al meer dan vijf jaar) probeer ik een manier te verzinnen om van mijn hobby mijn werk te maken. En weet je? Voor het eerst begin ik er geloof in te krijgen. Zou dat misschien ook komen doordat ik vanuit het bedrijfsleven positieve input op mijn concept heb mogen ontvangen? Het maakt niet uit; de zin is er. Nu eindelijk ook maar eens de uitwerking!

De route naar mijn eigen bedrijf stippel ik langzaamaan verder uit, wat betekend dat er écht knopen doorgehakt moeten worden. Mijn nieuwe ik, los van mijn oude. Wat wil ik? Schouders ophalen. Negatieve energiestromen blokkeren en niet meer open gooien. Dat kan zijn in vriendschappen, (zakelijke) relaties en/of social media. En vooral die laatste gaat er aan geloven. FB is einde oefening. Zowel voor mijn persoonlijke als ook mijn blog-pagina. Mijn gedachten en handwerk komen alleen nog via Blogger, Instagram en Ravelry naar buiten. En ook de inhoud van mijn bloggen zal verder gaan veranderen. Natuurlijk vind ik het fijn om jullie mee te laten kijken in mijn komende drie jaar schuldsanering (ik weet trouwens verder nog steeds niets.. wachten duurt lang!), maar hoe meer ik me focus op mijn (financiële) toestand, hoe minder energie ik kan stoppen in de opstart van mijn bedrijf, mijn (financiële) toekomst. Dusss... daar moet ik nog even voor in retraite.. ;o)

Vandaag gaat mijn focus verder naar mogelijke breiprojecten (met écht nog genoeg wol op voorraad lieve Franca, ik ben zo'n gezegend mens!) en naar een omslagdoek waar ik nu al een tijdje aan mag werken. Het wordt zo fijn!

Dus lieve mensen, het kan hier af en toe even een rommeltje zijn, plaatjes weg, teksten in niet passende fonts.. Werk in uitvoering zullen we dan maar zeggen, oké?  ;o)  Monique komt thuis, ik hoop dat ze jullie bevalt..  ;o)

* HAPPY 2016 *

21 opmerkingen:

  1. Allereerst ook voor jou (& je gezinnetje) een goed en gezegend nieuw jaar. Heel veel succes met het doorhakken van de gemaakte knopen. Het gaat je lukken!

    Je verhaal rondom sociale media ken ik. Zelf twijfel ik regelmatig over wel of geen Facebook. Maar dit weekend werd ik opnieuw geconfronteerd met het feit waarom ik er een jaar terug ook weer voor gekozen heb - een vriendin die haar zwangerschap er op bekend maakt, in plaats van het via een telefoontje of berichtje te doen. Je staat in ieder geval altijd in mijn Blogger-leeslijst en ik volg je op Instagram, waar ik geniet van de foto's die je post!

    Ik ben benieuwd naar de veranderingen die je hier gaat doorvoeren. En ik ben benieuwd of het mij bevalt. Gezien het feit dat dit één van mijn favoriete weblogs is, zal het wel ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een korte sabbatical al niet teweeg kan brengen?!! Al het goede voor 2016 gewenst... voor jou persoonlijk... je gezin.... en je plannen....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een vers nieuw jaar, inderdaad de tijd om stil te staan bij wat je echt wilt, knopen door te hakken. En geen FB, je hebt groot gelijk. Ik ben er nooit aan begonnen en heb daar nog geen seconde spijt van gehad. De beste wensen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ah Monique zo blij van je te horen , ik ben blij dat de dagen voorbij zijn vooral de kerst want op 26 dec toen ik 19j was ben ik thuis vertrokken ....(als je voor je verwekker nooit niet goedgenoeg bent!)
    maar op 23 dec werd mijn zoon geboren nu 13j geleden dus het is dubbel en mijn man moet ook altijd al die dagen werken plus de weekends...dus niet leuk !wat betreft je hobby in mijn stad wel een toeristische stad is er een winkeltje en die hebben prachtige gehaakte en gebreide sjaal mutsen truien en jassen die gemaakt zijn in een patchwork - wijze van prachtige stoffen eerst hield de moeder het winkeltje open nu de dochter echt prachtig en de moeder die maakt nog verder de artikelen en staat zelfs twee dagen in de week in de winkel want ze kan het niet laten ! de dingen zijn iets duurder maar goede kwaliteit en duurzaam en uniek dus het verkoopt wel zelfs aan japanners en Amerikanen dus ik zou zeggen ga ervoor wat er ook bestaat in een andere stad in B is een brei-koffie-schop dus je kan er breien gebreide dingen kopen en super lekkere koffie's drinken ,maar het goedkoopste voor jou zou een webshop zijn of dat iemand die een leuk winkeltje heeft jou spullen voor jou verkoopt !ik wens je een goede gezondheid veel liefde van je kindjes en de mensen die je lief zijn en niet te veel rekeningen hé.lieve groet en een dikke knuffel Jezebelle PS ik ben best jaloers van jou en Franca verder dan een sjaal breien kom ik niet maar ik word er altijd wel heerlijk rustig van ....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wens je een goed, fijn en succesvol 2016. Ik vind je berichtjes altijd fijn om te lezen.
    Gr. Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wouw ik wens je al het goeds toe voor 2016. Een eigenbedrijfje! Wat stoer

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gelukkig nieuw jaar! En mooi om te lezen dat je zo vol zit met plannen. Ik wens je er veel succes bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heerlijk om te lezen!
    Alle goeds voor het nieuwe jaar!
    Dat jou zalig positieve houding maar aanstekelijk voor mij mag zijn.
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk tot jezelf komen is heel belangrijk hoor....heb ik ook gedaan vanaf de kerst.....ook ik ging helaas door mijn rug op nieuwjaarsdag...wat een ellende.....hier zit ik dan nog steeds...die de nodige dingen maar voor de rest neem ik rust.....morgen toch naar oriverenproberen te taan werken...laat het bukwerk wel voor een ander liggen...dat lukt je echt niet.....straks nog een condoleance...dus ga me maar proberen aan te kleden.....lijk wel een bejaarde....liefs fijne week van mij x ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jullie ook een gelukkig nieuwjaar! Je klinkt in ieder geval weer lekker bruisend, dat is goed :-)
    Enne FB wegdoen is echt enorm opluchtend hoor, het was mij te tijdrovend ook alles bijhouden ....en ik werd er helemaal niet happy van ook nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een fijn vers jaar toegewenst met fijne nieuwe projecten. Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ook een fijn jaar toegewenst met geluk en gezondheid. Ben benieuwd wat het verdere verloop gaat worden. Succes alvast.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. what a wonderful post.
    the shawl looks beautiful!!
    wish you all the best for 2016!,
    hugs and love regina

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een heel goed en vooral gezond 2016 toegewenst Monique en heel veel succes met je ondernemingen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Monique,
    Kun je ( bij benadering ) zeggen hoeveel garen er nodig is voor de omslagdoek?
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Drie- á vierhonderd gram, naar gelang hoe groot je hem wilt hebben (hoe vaak je het patroon herhaald)
      Mag ik er van uit gaan dat je het een 'go' geeft? Succes!

      Verwijderen
    2. Nou...ik wil wel, maar durf nog steeds niet goed.

      Verwijderen
  16. Wat heerlijk Monique, om nu zo'n lekker positief mens te horen praten, figuurlijk dan natuurlijk. Ik ben helemaal blij voor jou. Lekker de schouders er onder, goed om (en aan) jezelf denken en er helemaal voor gaan. Niets aantrekken van wat sommige andere mensen van je denken, daar doe je nu eenmaal niets aan dat dat soms heel vervelend is. Lekker je eigen (jouw, liefste en kids) plan trekken en maar zien waar je dat toe leidt. Ik vind het helemaal geweldig voor je...
    En ik hoop dat we lekker mee mogen genieten met alles wat het jou gaat brengen.
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Lieve Monique...ik wens je zo dat 2016 een fantastisch jaar voor je wordt!! Ik ben erg benieuwd naar je eigen bedrijfje en ik hoop dat de positiviteit blijft en zo als het nu in je blog klinkt klinkt het erg goed!!! liefs Angela

    BeantwoordenVerwijderen