donderdag 3 december 2015

{ MY BIGGEST CHALLENGE EVER }

Geen idee wat ik me nu weer in mijn hoofd heb gehaald, maar ik lijk wel 'insane'. En om er dan ook maar niet verder omheen te gaan draaien: afgelopen dinsdag (1 december) las ik via Instagram bij The Minimalists deze uitdaging. Je kent geen Engels zeg je? Geeft niet, ik vertaal het hier graag even voor je  ;o)


* * *

Whoa! Alweer de laatste maand van het jaar! Hallo december.

Laten we 2015 eindigen met een laatste ronde in loslaten. We noemen het 30-dagen Minimalisme Spel. Hier is hoe het werkt: zoek een vriend, familielid, iemand die bereid is zich te ontdoen van hun overtollige spullen. Ieder van jullie moet zich van één ding ontdoen op de eerste dag (1 december). Op de tweede dag twee dingen, op de derde dag drie, enzovoort, enzovoort. Alles kan weg! Kleding, meubels, elektronica, gereedschappen, decoraties enzovoort. Doneer, verkoop of recycle. Wat je ook doet, elk materieel bezit moet elke dag, voor middernacht, uit je huis en uit je leven zijn.

In eerste instantie is het een eenvoudig spel. Echter, in de tweede week begint het een uitdaging te worden als je ieder meer dan een dozijn items per dag weg probeert te werken. Wie het spel het langst vol kan blijven houden wint; je wint beiden als je het de hele maand vol kunt houden. En bonuspunten als je het spel met meer dan twee personen speelt.

Winnen of verliezen; we willen graag van je horen hoe het jullie vergaat. Deel je foto's op Instagram met behulp van onze #MinsGame hashtag.

Op je plaats? Klaar? Laat los!


* * *

Wie dit spel samen met mij durft te spelen of wie zich afvraagt hoe ver ik in deze challenge zal gaan, is welkom me (apart van mijn reguliere blogberichten) via Crafts 'n' Skills - the challenge te volgen.

Wish me luck!  ;o)

11 opmerkingen:

  1. Ik zou het moeten doen...
    Nog even nadenken, wie weet?
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik begin er niet aan, ben best van het wegdoen als ik iets niet meer gebruik, maar zo na die eerste week zou ik al in de problemen komen. Ik ben heel benieuwd hoe je het er van af brengt. Hou je ons op de hoogte?
    Heel fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik probeer elke dag een update onder de tab te plaatsen!

      Verwijderen
  3. Oh stoer hoor! Ik heb net weer een lading naar de kringloop gebracht dus durf even niet zo goed mee te doen.Of gelden tripjes naar de glasbak ook denk je?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een hele berg oud papier en dozen aan de kant van de weg.. zou eigenlijk wel moeten hé? Het ruimt wel lekker op ;o)

      Verwijderen
  4. Ik snap de bedoeling maar ga je dan van ieder dag een foto maken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor! Ik hou het (voor mezelf) alleen bij het updaten van mijn tabblad ;o)

      Verwijderen
  5. Oeffff...succes...ik volg je wel ;) (met lezen dan, hè!) :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I did something similar after I read the Marie Condo book. It was difficult to let go but now it is so wonderful to have more space and order around the house. Good luck!
    Amalia
    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze laat ik aan me voorbij gaan... Net het ouderlijk huis leeggeruimd, dat is voldoende stress geweest. Ook een bron van inspiratie trouwens voor het opruimen van de eigen woning, want je ziet haarfijn waar mensen het overzicht zijn kwijtgeraakt of geen geschenken hebben durven wegdoen. Maar in eigen tempo en zeer zeker geen streefdoelen op mijn hals halen! Voor mij is december juist een rustmaand.

    BeantwoordenVerwijderen