dinsdag 1 december 2015

{ EEN NIEUW PROJECT }

"Betrokken lucht en ook veel wind, geen mens die dat nog prettig vindt"

Haha! Nu stoppen met die veren in mijn poeperd hoor! Word er gewoon verlegen van..  *Ü*  Maar dank jullie wel! Vooral de herkenning hé? Ik weet stiekem ook wel dat het er om gaat wat voor persoon je van binnen bent..
Gelukkig regende het gister!  ;o)

* * *

Ergens vorige week ben ik begonnen met een wel heel grote opruimklus. Hier zal ik later nog op terug komen, maar wat ik er vast over kwijt wil is dat ik mijn voorraad wol eens flink onder de loep heb genomen. Welke wolletjes ga ik nog gebruiken? Welke zal ik tot in lengte van dagen in de wolbak laten zitten?


Bij het uitzoeken (lees: aardig wat bolletjes in een doos verzamelen om als verrassing naar een vriendin te versturen) kwam ik een flink aantal bollen witte bouclé tegen. Oja.. ooit gekocht, nooit aan begonnen. Eenmaal thuis kon ik er gewoon geen geschikt patroon voor vinden. Les geleerd: eerst een patroon, dan pas de bollen  ;o)

Ik herinnerde me nu dat ik in het verleden een leuk en makkelijk vest had gemaakt, maar door een iets te strakke manier van breien en waarschijnlijk een iets te kleine maat breipen, is het vest (door mij) nooit gedragen. Misschien zou het met deze wol wat kunnen worden? De kleur is naar mijn idee wel geschikt, het aantal meters benodigde wol zou voor het korte model voldoende moeten zijn en de benodigde breipen voor de wol is een halve maat groter dan in het patroon genoemd wordt, dus 'ja', ik durf het wel aan.


De eerste steken van mijn reversible wrap staan op de pennen en ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit exemplaar uit gaat vallen. Voorlopig lijk ik nog alle tijd te hebben om het af te krijgen; de echte winterse kou staat volgens mij nog niet écht op het program.

Heb jij nog iets (langdurig) op de pennen staan?

18 opmerkingen:

  1. met schaamrood op de kaken moet ik bekennen dat ik w.s. het langst lopende wolwerkje op de pennen heb staan.
    Ik heb het in de schrik niet, tachtiger jaren bij de H.ema gekocht om er een kabeltrui van te breien.
    het kwam niet af en ik heb het uitgehaald om erveel en veel later een trui voor te breien voor mijn zoontje. nu ligt het aljaren half af te zijn, is het al tig keer mee verhuisd en vond ik het gisteren weer omdat we drastisch aan het ruimen zijn....
    En weet je ik vind de wol nog steeds mooi en kan het niet over mijn hart verkrijgen om het weg te doen....
    plan is nu om het allemaal maar uit te halen en een omslagdoek te haken......denk ik.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oohh.. wat een heerlijke bekentenis! Maar wat fijn dat je schijnbaar toch zo dol op het wolletje bent.
      Heb je toevallig mijn link naar een gebreide omslagdoek al eens gezien? Je vind het boven aan mijn pagina onder de tab 'DIY: Omslagdoek". Een leuk en makkelijk te volgen patroon waar je zeker plezier van zult hebben.

      Nu ben ik wel benieuwd naar dat mooie wolletje waar je zo dol op bent. Laat je het weten als je de smaak weer te pakken hebt? ;o)

      Verwijderen
    2. Hij ziet er mooi uit , maar ik denk dat ik de haaknaald ga pakken.
      mijn gehaakte omslagdoek van W.ibra wol was met een paar weken af omdat ik het makkelijk mee kan nemen in de auto ect. \breien in de auto vind ik nooit zo fijn . Ik zit altijd zo met de pennen te knoeien en de rondbreinaald is bij mij geen succes.

      Verwijderen
  2. Lekker gezellig breiweer. Ik ben nog bezig met een trui, zit niet meer op de pennen maar moet nog in elkaar gezet. Eerst sloffen aan het breien voor koude voeten en 3 paar dikke sokken tussen door gebreid dan komt de trui weer aan beurt.
    Veel breiplezier. Leuk vestje. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Yep...een enorme deken voor Marijn...maar...eindelijk de laatste steken aan het afronden en dan kan hij van mijn pennen (na heeeel veel tussendoor projecten��). Misschien nog een randje er omheen haken (ja ik jan eindelijk haken) omdat de deken erg omkrult.

    Groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Probeer de deken eerst eens te blocken; is het haakrandje misschien niet eens nodig.

      Succes!

      Verwijderen
  4. Lekker breien met het winderige weer - ik vind het ook heerlijk. En mag van mezelf maar een werkje tegelijk onder handen nemen, anders maak ik er nooit een af.
    Ik zie tot mijn plezier Thoreau bij je liggen. Geen lichte kost, maar wel inspirerend. t Schijnt een hele moeilijke man geweest te zijn voor zijn familie, maar gelukkig had hij wel gevoel voor humor. Over zijn bibliotheek: "Ik heb wel 1000 boeken waarvan er 800 door mezelf geschreven zijn" (of woorden van gelijke strekking, de aantallen ben ik vergeten). Dat ging over zijn eigen boek, dat de uitgever maar moeilijk slijten kon zodat Thoreau zelf de resterende boeken maar weer in opslag nam.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is inderdaad stevige kost, maar wat een bron van inspiratie!

      Verwijderen
  5. He dat patroon ken ik ;-). Ben pas iets langer dan een jaar weer aan het breien dus geen lang liggende projecten! 3 waaraan regelmatig een steekje wordt gezet en twee waarvan ik niet weet of ik wegens mijn plotselinge wol allergie ze ooit nog kan afmaken...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik geniet altijd zo erg van de foto's die jij bij jouw blogposts plaatst!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk!
    Hier nog steeds vest plus vaatdoekje ( ik kon het niet laten) plus reuze sjaal.
    Maar vandaag even niet.
    Vanmorgen al naar een bevalling, alles goed gegaan maar helaas moest de baby ( en dan dus ook mama) nog even naar het ziekenhuis.
    Nu wachten of er nog iets komt.
    Intussen maar een flinke pan tomatensoep gemaakt.
    Oproep of niet, hier kan gegeten worden!

    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. nee geen projecten hier. ben vorig jaar weer begonnen, denk na het lezen van jouw blog. En nu moet ik weer iets gaan doen,heb katoen gekcht voor de zo bekende doekjes. Wil vanmiddag eens kijken wat dat gaat worden. Heb een superbol, dus kan ik mss nog iets breien of zo voor as kleinkind, een knuffel of zo.
    Maar nu eerst bij de kerk kroketten maken met elkaar voor een verkoping of bestelling.
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben nu een sjaal aan het breien, maar die schiet best lekker op, dus valt niet onder 'langdurig'. Maar er ligt ook nog een heeeeeeel 'langdurig' project, namelijk de Zeeuwse Vissersdeken. Vijfentwintig blokken in verschillende patronen. Ik heb er pas 10 af, dus heb echt nog even te gaan...
    Je vest zal vast heel erg mooi worden Monique.
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh! Die heb ik ook voorbij zien komen: ziet er leuk uit! Wens je er veel succes mee.

      Verwijderen
  10. Een plaid staat heel lang al op mijn pennen (A)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I love that wrap...it will be sp pretty in the cream colour...

    ~Have a lovely day!

    BeantwoordenVerwijderen