dinsdag 15 december 2015

{ EEN FIJNE BIJKOMSTIGHEID }

Het gaat nog steeds goed met de opruiming! Al wordt het wel steeds moeilijker per dag het benodigde aantal items weg te doen (je moet er echt wel wat tijd in steken om alles uit te zoeken), maar de insteek is er, het voelt als een stok achter de deur en misschien nog wel het belangrijkste: het helpt me momenteel écht knopen door te hakken. Voilà!


Zo gebeurde het dat ik werkelijk na jáááren (zeker wel drie, misschien zelfs wel vier.. *Ü*) eindelijk eens mijn via een aantal wegen gekregen borduurdraad verder op orde wist te brengen. Bij het opruimen voor mijn challenge had ik alles in handen, moest een knoop doorhakken het wel of niet te houden, besloot alle draad te willen houden voor mijn toekomstige handwerken, maar dan moest ik het (van mezelf) wel direct netjes opbergen. Mijn eigen voorraad was al wel op orde, maar de overige draden bleven maar liggen in de verpakking zoals ik ze ooit kreeg..


Bibs op de stoel, kaartjes en kluwen op schoot en wikkelen maar!


Het heeft me wat uurtjes gekost, bracht me wat (nodige) nadenktijd, maar nu ik met dit klusje klaar ben, durf ik jullie weer met een gerust hart mijn opgespaarde voorraad te showen. Klaar voor een nieuw borduur- en quiltwerk. Want (ook) die ligt klaar!

20 opmerkingen:

  1. Wat mooi al die vrolijke kleurtjes in deze donkere dagen. Je word er gewoon blij van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oehhh, netjes hoor!!! Ik zal je mijn berg maar niet laten zien, haha!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is geweldig. En het moet ook een geweldig gevoel geven!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk zoveel kleurtjes en netjes gesorteerd. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo nu en dan kijk ik op de blog waar jij de challenge bijhoudt. En ik vind het leuk om te zien dat je alles per kastje op lijkt te ruimen. Op de ene dag worden alle doosjes nagekeken of je ze wilt bewaren, op de andere dag ga je door de kaarsenverzameling. Lijkt me dat je op die manier ook het overzicht wat beter houdt! :o) En wat je zoal tegenkomt, of niet? Ik vind je geordende borduurdraadjes er heel vrolijk uitzien!

    Zelf doe ik niet mee aan de challenge, maar heb ik mij eigen challenge om inderdaad ook eens nauwkeurig te kijken wat ik in huis heb en wat ik weg kan doen. Met het vooruitzicht dat ik binnen afzienbare tijd hoop te verhuizen, zal er het één en ander weg moeten, aangezien de woning waar ik in zal komen te wonen kleiner zal zijn dan nu het geval is - en wat ik dus echt geen probleem vind! Afgelopen weekend heb ik eens drie dozen op de 'zolder' onder handen genomen. Ze zaten vol met schoolboeken van mijn studies en werken van de middelbare school. Alles wat in de drie dozen zat, past nu in anderhalve doos en ik heb het idee dat ik er nog eens doorheen ga snuffelen, om te zien of er nog meer is dat weg kan en wat ik de eerste keer niet over mijn hart kon verkrijgen. Ik heb een lijstje gemaakt met wat ik allemaal zoal wil doorkijken op wat weg kan, dus ook per ruimte. Uiteindelijk kom ik er wel, denk ik ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oud schoolwerk.. ook daar moet ik nog doorheen! Het is heerlijk om er na al die jaar eens doorheen te bladeren, maar hoe vaak doe je dat nu? En hoe veel staat het dan eigenlijk in de weg?

      Het werkt echt lekker en verlossend, dat ordenen en wegdoen. Tenminste.. bij mij wel! Ik wens je er dan ook veel succes mee!

      Verwijderen
  6. Het is echt prachtig al die kleuren bij elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie voorraad en het ziet er gelijk ook heel inspirerend uit! Ben ik ook mee bezig: Ordenen en wegdoen waar ik niks meer mee doe.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Netjes hoor...je verrassing is onderweg.....hoop dat je het leuk vind.....liefs fijne tijd Ria x❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik gebruik het borduurgaren vaak voor het aanzetten van een knoopje, veel kleuren aanwezig en je hoeft er niet klosjes voor te kopen die je daarna nooit meer gebruikt

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heerlijk overzichtelijk Monique, al dat mooie borduurzijde zo op kleur in een heel handige doos. Mag ik je vragen waar je de kartonnetjes en de dozen vandaan hebt?
    Zelf heb ik twee jaar geleden en afgelopen voorjaar al eens mijn kastjes en laatjes aangepakt tijdens 'een kastje per dag'. Toen is er ook heel veel weggegaan, maar ik begin nu al weer te twijfelen of er niet nog meer weg kan. Want alles blijft maar in de kasten staan en komt er nauwelijks uit. Hier moet ik dus echt eens heel lang en goed over nadenken. Want 497 stuks wegdoen.. dat is nogal wat.
    Fijne dag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Natuurlijk mag je dat vragen Mirjam! Een pakketje kartonnetjes had ik nog op voorraad liggen, een tweede doos kocht ik vorige week (inclusief 100 kartonnen kaartjes) voor € 5,00 bij onze lokale wolwinkel.
      Zowel de doos als de kartonnetjes (je hebt ook plastic varianten, maar die vind ik persoonlijk minder prettig werken) zijn van het merk 'Pako'. Ik ga er van uit dat deze vrij makkelijk via een wolwinkel te verkrijgen zijn, anders geef je maar even een seintje!

      Verwijderen
  11. Dat ziet er heel netjes uit! Moet ik ook weer eens doen ;)

    BeantwoordenVerwijderen