woensdag 25 november 2015

{ KORTING IS LEUK }

'November met veel kille vlagen, brengt kou, reuma en andere plagen'

Het is nog vroeg als ik vanmorgen in de supermarkt door een moeder van school aangesproken wordt. "Hé, kom eens mee, ik wil je wat laten zien. Weet je hier al van?" en ze begeleid me naar de schappen vol wasmiddelen. "Ken je de site 'korting is leuk' al?", maar nee, daar had ik nog niet van gehoord. "Moet je eens op gaan kijken, kijk.." en ze pakt er een pak A-merk wascapsules bij. Volgens haar zou ik dit - met een bon van de bewuste website - gratis mee mogen nemen. Of nou.. twee stuks zelfs, want in de winkel geldt ook nog de actie 1+1 gratis. Twee pakken wascapsules van iets van een kleine € 7,00 per stuk gratis mee is een totale winst van pak hem beet € 13,00 à € 14,00!


Al lopend op weg naar huis gaan mijn radertjes draaien  ;o) Zou ik het product normaal hebben gekocht? Nee. Heb ik het (écht) nodig? Nee, want ik wilde juist minder fabrieksafhankelijk zijn. Daarnaast kunnen wij met onze gevoelige huidjes helemaal niet tegen alle chemische schoonmaakpoeders. Maar goed.. dan zou ik wel de poeder voor alleen de handdoeken kunnen gebruiken. Gratis dure schoonmaakpoeder is natuurlijk wel lekker. Maar wacht eens even.. was het nu eigenlijk waspoeder of afwaspoeder..  ;o)  Zo verschrikkelijk veel verschillende bomen in die winkel dat ik het bos niet meer kan zien. Geef mij maar basic, simpel, eenvoudig; een zeep, een waspoeder, een.. maar niet zo veel verschillende verpakkingen op een rij.

Doet me trouwens denken aan een gedachte die me gister door het hoofd schoot: zou het wat zijn om een heel winkelcomplex op te bouwen uit oogpunt van autisten? Een heerlijk prikkelvrij centrum, zonder talloze reclameborden buiten op straat? Geen schreeuwerige actieborden, aanplakbiljetten of volgebouwde toonbanken? Haast kleurloze, identieke verpakkingen binnen een winkel? (dit doet AH met de basic-serie dan weer heel erg fijn!) Brood alleen bij de bakker, vlees alleen bij de slager, een ouderwetse kruidenier? Oohh... wat een heerlijk droombeeld..

Voor vanmiddag met de kids. Die maken we natuurlijk lekker zelf van gedroogde maïskorrels uit de standaard voorraad! 

Anyway.. we hadden het over de kortingen  ;o)  Ik heb een snelle spiek op de site genomen, maar inmiddels met het besluit geen gebruik te maken van de actie. En al helemaal niet meer toen ik op de site gevraagd werd al mijn persoonsgegevens in te voeren. Nee.. ik hou het bij de basis artikelen, zo veel mogelijk zonder A-merken, dan ben ik net zo goed en goedkoop uit, zonder verdere verleidingen. Want dat is naar mijn idee toch echt waar dit alles om draait; het verleiden van de kooplustige, op koopjes jagende consument.

Voor wie wel een shotje wil wagen: www.kortingisleuk.nl Stort ik me nog even op wat mandarijntjes en een litertje ayurvedische 'throat comfort'-thee, want helemaal de oude zijn we nog steeds niet..  ;o)

Fijne dag!

9 opmerkingen:

  1. Zou niet alleen voor autisten fijn zijn , zo'n supermarkt...
    Ik wil soms ook wel gillend de winkel uit.
    En iemand hier ( geen namen maar) liep eerder deze week echt de supermarkt uit zonder iets te kopen, omdat de sint liedjes van Nederlandse sterren, hem echt te veel werden!
    Het eenvoudig houden is slim.
    Groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind al dat korting jagen maar niks. Je koopt meestal net het geen wat je ni wil kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik koop best regelmatig iets via die site (of tenminste, ik koop het in de winkel en krijg m'n geld terug via die site). Wel doe je er goed aan om héél goed de voorwaarden te checken, want ik ben er ook al een keer of twee mee de mist in gegaan. Dan is het zonde, als je idd normaal niet die merken zou kopen. Want ik zeg eerlijk; ik koop ook dingen die ik normaal niet zou kopen, om weg te geven of voor een verjaardag ofzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alleen als je het normaal ook gebruikt maak ik er gebruik van. Nu was er b.v weer cola gratis, wij drinken het beide niet maar volgende maand is er weer 1 jarig en bij de visite zitten coladrinkers. vorige week waren het zoutjes die we ook nooit eten maar met een verjaardag koop ik ze wel. Op die manier kan je toch behoorlijk wat besparen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik kijk ook meestal eerst even goed. En soms is een huismerk goedkoper.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I rarely have any success with bargains, but I keep trying :-)
    Amalia
    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Al een tijdje volg ik jouw blog, en ik vind dat je gezien de omstandigheden het er heel goed vanaf brengt!
    Ik koop vaak wel aanbiedingen, heb het ook niet zo breed. Wanneer bv het toiletpapier in de aanbieding is dan schaf ik wel een aantal van die gootverpakkingen aan. Dan hoef ik de komende 3 maanden geen toiletpapier in te slaan.
    Voor wat betreft de wasmiddelen: Ik maak het zelf. Dan ben ik voor 5 liter wasmiddel 0,40 cent kwijt. Ik koop de zeep bij de Turkse Toko, voor 6 stukken olijfzeep betaal ik 2,25. Dit is zeep zonder parfum of siliconen en parabenen. Ik was mijn haar er mee, en gebruik het om mijn hele lichaam mee te wassen. Ik heb een zeer gevoelige huid, ben rossig, en totaal geen last meer van een droge huid of jeuk. Ook mijn haren zijn lekker schoon en vallen perfect. Ik hoef de haren maar 2x per week te wassen. Voorheen met de shampoo eens in de 2 dagen.
    Voor de witte was doe ik er wat soda bij, dat maakt de was mooi fris. Als wasverzachter gebruik ik natuurazijn, dit ontkalkt teven de wasmachine. By the way, mijn partner gebruikt de olijfzeep ook voor bij het scheren.

    BeantwoordenVerwijderen