maandag 9 november 2015

{ EEN DAG OP PAD }

Een herfstige dag met flink wat wind. Een zegen voor elke huisvrouw zou ik zeggen. Toch? Zeker als het maandag wasdag is..  ;o)

Vanmorgen na het opstaan ging de eerste grote lap al naar buiten. Gewoon voor het luchten; het grote sprei over de lijn. Met één druk op de knop ging een eerste was van start (die had ik de avond ervoor al klaar gezet) en nu - 'as we speak' - zit de derde was er al weer in. Niet helemaal de planning, maar met een sporadisch nachtelijk natte kleuter moet er nu eenmaal wel eens een extra was worden gedraaid.


Met inmiddels alweer de vierde mok thee ga ik eindelijk even zitten en denk terug aan afgelopen weekend. Wat een ervaringen, wat een drukte (voor mij dan), maar oh.. wat waren afgelopen dagen goed. Het begon eigenlijk vrijdag al: zowaar weer ouderwets wat post in de bus. Genieten! Een vrolijke verhuiskaart en een sprankelende envelop met 'gewonnen' vlaggetjes. Dit laatste gaat uiteraard vervolg krijgen!

Zaterdag gingen we op stap en bezochten in het World Trade Center Rotterdam de jaarlijkse Startersdag van de Kamer van Koophandel. Een hele ervaring, kan ik je zeggen. Overal stands met tips, tricks en ideeën om jouw service of product te laten slagen. Naast administratie- en boekhoudkundige kantoren, webdesigners en gemeenten kon je door dames van het Grafisch Lyceum gratis een ontwerpschets voor je logo laten maken, stonden er professionele fotografen klaar voor gratis profielfoto's, gaven twee dames gratis kleur- en kledingadvies.. We volgden diverse workshops, maakten contact met mede- en reeds gestarte dromers en och.. het was een dag vól indrukken en ideeën. Mocht je zelf ideeën hebben om een bedrijf te beginnen, dan raad ik je zeker aan de volgende startersdag in de gaten te houden. Als ik het goed heb is dit evenement één maal per jaar, steeds in de eerste week van november.

Maar wat we daar eigenlijk te zoeken hadden? Wordt vervolgd..  ;o)


Zondag was een dag van bijkomen. Leuk hoor, zo'n drukke enerverende zaterdag, maar ik zal er deze hele week voor moeten boeten. Zo veel energie trekt het me en zo 'ziek' is mijn lijf.. (zo klinkt het wel ernstig.. weet niet.. ziek.. tja.. ziek is mijn lijf wel, maar ziek-ziek? Lastig woord..)  :-(

De boodschappen voor deze week zijn al wel gedaan, de was nu bijna ook, de rest van de dag gebeurt er verder niets meer. Zitten, een kop thee, misschien mijn ogen even dicht. Oh nee! Dat kan ik dan weer niet. Dom hé? Maar dat doet een moeder niet. Toch?  ;o)

Fijne week allemaal!

6 opmerkingen:

  1. Oh! Ben je er geweest? Ik ben blij dat de envelop aangekomen is!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Benieuw waarom je naar de startersdag ging...
    En dat rusten, die oogjes even toe...gewoon lekker doen!
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n dag met indrukken is denk ik voor iedereen vermoeiend. Een middag slaapje is toch niet slecht. Voordat ik wist dat ik coeliakie had en nog werkte sliep ik 2 keer op een dag. Soms moest ik de hele dag werken tussen de middag vlug even naar huis, eten en even een slaapje anders redde ik het niet. s'Avonds na het warme eten viel ik vaak ook nog in slaap. Inmiddels ben ik 5 jaar op dieet en slaap nog zelden overdag. Misschien gebrek aan vitamine b12? Dat was bij mij de oorzaak.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Even goed bijkomen van een heel drukke dag. En lekker dat je al heel wat klussen achter de rug hebt.
    Fijne nieuwe week,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. IMO wind is good for laundry and windmills. Other than that, I don't like it at all :-)
    Amalia
    xo

    BeantwoordenVerwijderen