maandag 2 november 2015

{ DE KEERZIJDE }

Zo.. nu eerst even een bakkie. Na een relaxweekend vol zon, buiten hangende was, try-out recepten en samen-zijn, is het nu weer tijd voor het dagelijks ritme. School, werk, wassen, boodschappen, poetsen.. het komt steeds maar weer terug hé?  ;o)

Toch probeer ik momenteel even een nieuwe draai te vinden. Met de brief van vorige week is er weliswaar een enorm grote zorg van mijn schouders gegleden; er zit ook een keerzijde aan. Eén van de belangrijkste punten om in aanmerking te komen voor de schulphulp is het afstaan van mijn o zo lieve kleine oude vertrouwde autootje.. :o(

Door een klein leesfoutje een hele foute cake weten te fabriceren   :o(
Nahjah.. daar zijn de try-outs voor..  Volgende keer beter?!

Ergens snap ik het wel; het kan een flinke kostenpost zijn. Maar om heel eerlijk te zijn.. mijn tuffertje gaat al flink naar de twintig jaar en kost me per maand aan verzekering en belasting nog geen vijftig euro. Niet echt een grote besparing lijkt me. En nu weet ik wel dat er ook nog benzine in moet om haar te laten rijden, maar daar ben ik natuurlijk zelf bij. Per maand reserveer ik daar een zelfde halve snip voor, maar rij dat in werkelijkheid echt niet steeds weg. Daarnaast is het naar mijn idee zo: nú heb ik nog een autootje. Verkoop ik hem, vang ik er hooguit een euro of drie-, vierhonderd voor. Dan moet ik drie jaar zonder doen, maar dan? In drie jaar schuldhulp kan ik geen 'nieuw' karretje bij elkaar sparen. En al héb ik een klein zakcentje opzij kunnen leggen; wat koop je daar dan nog voor?

Wat ik zo erg vind aan het wegdoen van mijn bolide: mijn sociale contacten, ofwel mijn landelijk verspreide familie en vrienden. De uitjes van de kids, naar vriendjes en sport bijvoorbeeld. Maar ook mijn wekelijkse boodschappenrit komt in het gedrang. Op zich natuurlijk ook wel weer op te lossen door elke dag een kleinere boodschap mee te nemen, maar met een energielevel van lik-me-vessie is werkelijk élk uitstapje al te veel..  :o(

Maar goed. We laten het nog maar even op z'n beloop. Kreeg ik vorige week woensdag de brief van de gemeente, werd ik donderdag gebeld door de schuldhulpverlener en heb ik voor deze week al een eerste afspraak in de agenda staan. We wachten het toch nog maar even af..

Mooie week!

20 opmerkingen:

  1. Tja ik denk dat het openbaar vervoer duurder is niet dan ?...nou succes hoor op je eerste afspraak...liefs fijne week Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar ben ik dan weer....hihi
    Groetjes jenneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zag je bericht even over het hoofd.......heel veel succes....je verdient het !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Succes met deze schuldhulp.
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou er voor gaan. Met lekker fietsen maak je weer positieve energie aan is mijn ervaring. Mijn voorraad energie is ook erg laag. Voor kinderen ook prima.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het probleem is jammer genoeg niet alleen mijn energie; mijn hele lijf is oververmoeid. Het kan al dagen duren voordat ik van een enkele wandeling hersteld ben..

      Verwijderen
  6. Heel veel succes!!!! Wordt wel pittig

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lijkt me heel pittig worden, maar...........dan ben je na drie jaar wel van die enorme schuld af. Dat is het doel, toch? !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben nog wel vergeten te zeggen dat ik heel veel bewondering heb voor je openheid. Zag links dat je uit de kast bent gekomen. Heel dapper, alles. Dat je het maar even weet, maar ik hoop dat je dat al wist.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben af en aan wat actief in blogland, en heb daardoor een aantal belangrijke blogs gemist zie ik. Ik waardeer je openheid en wens je succes met dit traject. Niet gemakkelijk, wel bevrijdend om de druk van het 'er alleen voor staan' kwijt te zijn. Je autootje missen, dat zou wel zuur zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gelukkig heb je je administratie op orde. Overleggen met degene die je gaat helpen en laten zien hoe je het doey. Wie weet? Enne.... Mijn auto weet iig de weg naar jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. In de flair van vorige week ( nr. 44 , budgetnummer) stond een interview met "het rijke wijf" van de gelijknamige blog.
    Zij en haar gezin hebben een weekend abonnement voor de trein, speciaal voor familie bezoekjes.
    Misschien een idee?
    Kosten zijn 69 euro per maand ( nog een heel bedrag natuurlijk).
    Het interview staat waarschijnlijk binnenkort op haar blog.
    Maar het blad is vast ook in de bieb te lezen.
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had er inderdaad bij Christel (het Rijke Wijf) al over gelezen.
      Eerlijkheidshalve moet ik dan zeggen dat ik vind dat ik met mijn € 80,00 per maand voor alle dagen vrij te reizen een stuk vrijer/goedkoper ben.
      Dank je wel voor je tip!

      Verwijderen
  12. Lastig. Onze auto heeft 23 jaar gehaald en we hadden er eigenlijk tot het laatst toe heel weinig kosten aan. Wij hebben hem helemaal op gereden en doen tot mijn grote spijt nu helaas zonder. Een nieuwe is financieel gezien voor ons geen optie. Ov is inderdaad duur, zeker met een gezin. En af en toe auto huren is helemaal duur. Boodschappen is lastig en je raakt inderdaad wat geisoleerd van familie en vrienden. Dus ik snap je overwegingen heel erg goed. Succes!

    N.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. is het mss mogelijk dat bijv. iemand die je goed kent, familie of vrienden , die jouw auto koopt, maar jou er gewoon in laat rijden? Voor dat geld moet het met elkaar mss lukken? Je hebt dan iig een autootje.
    Zelf hebben we geen Eigen auto meer. Ook opgehaald..... Gelukkig kan ik lopend overall heen,en in het weekend heft manlief een auto van de zaak, gelukkig. Kan het ook niet fietsen, want die heb ik ook niet meer.
    Maar success!! Was je blog kwijt geraakt....
    Groet, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen