woensdag 28 oktober 2015

{ GROEN LICHT }

Ik moet nog beginnen met mijn verhaal of met het tikken van de berichtkop voel ik mijn emoties omhoog komen. Alweer! Pfff... vermoeiend hoor! Maar gelukkig zien we eindelijk weer wat licht aan het eind van de tunnel verschijnen.

Een enkeling opperde vorige week voorzichtig of ik misschien niet wat extra hulp kon/moest gebruiken, maar ik kan jullie vertellen; die is er al. Niet alleen mijn partner is een enorme rots in de branding, ook mocht ik via mijn vriendin een geweldige therapeut leren kennen en met elkaar maken we nu stap-voor-stap een weg vrij naar een (heel wat) minder emotionele toekomst. Banden worden doorgesneden, dromen waargemaakt.. en dat dus met wat hulp van buitenaf. Daarnaast lees/leer ik ook nog eens heel erg veel en probeer ik na het vele jaren wegcijferen van mezelf, mezelf stukje bij beetje weer terug te vinden.



Maar dat was niet waarvoor ik vandaag achter mijn pc kroop. Ik heb groen licht gekregen. Groen licht om bij de gemeente het traject in te gaan samen een grote schuld weg te werken. Gewoon groen licht..

GROEN LICHT!

( .. breekpunt .. )

Pfff... het kopiëren van stapels papieren en administratie, het wederom binnenstebuiten gekeerd worden, nogmaals mijn privacy open en bloot gooien heeft gelukkig een positieve uitkomst gekregen. YES! De gemeente gaat mij helpen de enorme schuld die ik voor mijn kiezen heb gekregen weg te werken. Zij zien gelukkig ook in dat een alleenstaande uitkeringsmama niet in staat is binnen drie jaar tijd een halve ton weg te werken.. YES!


Hoe nu verder, daar heb ik geen idee van. Het wordt bikkelen, maar ach.. dat is mij inmiddels wel bekend. Nog niets nieuws dus onder de zon. De vraag is alleen: hoe zou dat dan precies gaan, hoeveel 'mag' ik per week van mijn eigen geld uit gaan geven, is er ruimte om een buffertje aan te leggen voor een (grote) huishoudelijke uitgave, kom ik met mijn stomme dure dieet en zorgkosten nog wel uit?

Het zijn vragen die nog even op zich laten wachten, zo begrijp ik uit een vandaag ontvangen brief.  De schuldhulpverlener zal binnenkort contact met me opnemen en samen gaan we bekijken wat de beste manier is om aan mijn financiële situatie te werken. Door bijvoorbeeld (deze is leuk!) te budgetteren, zo schrijft de gemeente..  ;o)

Anyway.. de brief wordt beëindigd met de woorden 'de schuldhulpverlener bemiddelt voor u'. Nou.. als dat geen zware last van mijn schouders af is!

(wordt vervolgd)

19 opmerkingen:

  1. Heel veel succes met deze weg Monique. Fijn om te lezen dat je zulke goede hulp hebt in de vorm van een therapeut waar je je duidelijk op je gemak bij voelt. En dat je zo'n lieve partner weer hebt.
    En wat betreft budgetteren, daar kun je de gemeente wel van over leren, kun je gelijk wat terugverdienen.. Ach was het maar zo makkelijk hè? Je hebt nog een hele weg te gaan, maar uiteindelijk is ook die weg gegaan. En dat moet je maar goed voor ogen houden.
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat er nu toch de nodige druk van de ketel is. Je zal best wat gekke regeltjes tegenkomen de komende tijd.
    Succes met alles!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig zie je weer een lichtpuntje! Wat je voor je kiezen krijgt is niet niks, maar er is dus een uitweg, fijn! Hoop dat je nu weer een beetje kunt ademhalen. Succes met de centjes en alle bijkomende dingen. Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dag lieve dame , jij bent het dus toch ....blij weer van je te horen , ik wens je heel veel moed ! je kan het dat ben ik zeker je hebt al zo veel meegemaakt je bent een sterke dame !!!! ik had ook echt een rotjaar dus we gaan ervoor 2016 word een super jaar (yes we can??!!) ik ga het proberen met medicijnen en hulp en man en kids we moeten door !!
    veel liefs jezebelle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig! Nu heb je in ieder geval het gevoel dat er iets gebeurt en dat is prettiger dan machteloos toe moeten kijken. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het super knap dat jij toch deze stappen hebt gezet! Niet iedereen doet dit je na. Ik hoop dat alles langzaam weer op zijn pootjes terecht komt. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geweldig gevoel moet dat zijn heerlijk hoor......lieverd wil je me even je adres doormailen ?...lieve groetjes Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat er ontwikkeling is, hoe het ook verder zal verlopen.
    Een halve ton schuld...daar schrik ik wel van. Oef, dat kan ook bijna niet weggewerkt worden zonder hulp van gemeente.
    Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn! Is ook wel nodig na al die jaren van ellende! Heel veel succes en lucht en liefde en kracht en vindingrijkheid.. Komt goed, hè!
    Je paar dagen weg...zat je toevallig in een pipowagen?? #nieuwsgierig #puzzeltje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. gelukkig hoop aan de horizon, zet um op meidie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig!
    Wat een goed bericht!
    Details komen nog wel, eerst dat fijne stukje rust.
    Hoop dat je er al een beetje van kan genieten.
    Groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. oh wel super dat t nu geregeld is/word. Geeft toch een stukje rust ook lijkt me, wel vresleijk zo'n grote schuld...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel veel succes. Wat fijn dat je hulp krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Fijn dat je al hulp hebt!
    En hopelijk het schuldhulptraject dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Eindelijk! Licht aan de horizon. Dat heb je verdiend. En qua budgetteren kun je hen nog wat leren. Je kunt iig laten zien wat je al kunt en wie weet hebben ze nog een goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat is een flinke schuld, dat lijkt me - als ik jouw situatie hoor - inderdaad niet te overzien. Fijn dat je er hulp bij krijgt!

    BeantwoordenVerwijderen