vrijdag 9 oktober 2015

{ FIRST THINGS FIRST }

Het is al woensdagavond als ik bedenk dat ik die morgen helemaal geen blogbericht heb geplaatst *Ü* Niet dat er niet iets in mijn hoofd zat om met jullie te delen, maar heel soms lukt het me écht (even) om aan mezelf te denken en prioriteiten te stellen  ;o)

Mijn dag was gevuld met allerlei werkzaamheden en verplichtingen. Elke lege minuut werd gevuld met het plegen van telefoontjes, schrijven en beantwoorden van mail, formulieren invullen (kan haast niet wachten wat de jaarafrekening van de energieleverancier gaat brengen!) en oja.. ergens 'moet' er dan ook nog een gaatje over blijven voor wat ontspanning. Toch?


Meestal is dat pas laat op de avond, als alles is gedaan en de kinders weer zoet liggen te slapen.. Eerst genieten we lekker ouderwets van een kop koffie of thee, gevolgd door een glaasje rode wijn. Muziekje aan en lekker een boek of handwerk op schoot. Wat is het heerlijk (en belangrijk) even zo'n moment voor jezelf te nemen!

Voor mij was het de laatste avonden veel met half afgemaakte handwerken op schoot. Een sok die na het afhechten ergens in het begin een gevallen steek bleek te hebben, nog weg te werken draden van een flink stapeltje nieuwe dishcloths, een winterse muts die nog maar half af is en oh!.. er staat nog wel veel meer half op de pennen..  ;o)


Nu de avonden en nachten steeds een tikkie kouder en natter worden, leek het mij het beste eerst maar eens de hoes voor een warmwaterzak af te maken. Of kruik, hoe je het noemen wilt. Wij hebben er hier zeker vier van in huis en twee hebben er nu een lekkere comfortabele hoes omheen gekregen. De kinderen vechten er om! Mag ik hem mee naar bed? Mag ik er mee op de bank? En dat terwijl het hier binnen (ondanks dat de kachel nog niet! aan is geweest) qua temperatuur nog gewoon goed toeven is.

Het super simpele patroon vind je in het boek 'Beginnen met Breien' van Aneeta Patel. Het is een boek wat ik je graag aanraad in huis te halen. Alle patronen staan duidelijk stap-voor-stap beschreven, waardoor een beginnende breister ook echt een goed breiwerk van de pennen kan laten glijden. Ben je al wat beter bekend met het breien, dan is ook zeker haar opvolgende boek 'Knitty Gritty - the next steps' een aanrader. Deze is in het Engels, maar ook hier is alles weer zo duidelijk stap-voor-stap aangegeven, dat je haast niet fout kunt gaan. Ik maakte er zelfs mijn allereerste paar sokken uit!


Komend weekend staat voor ons - als het aan ons ligt - in het teken van genieten, samen-zijn en ik hoop ook van weer een handwerk helemaal klaar en afgewerkt op tafel. Zou dat niet heerlijk zijn? Er komen immers niet alleen de diverse Sintvieringen, maar ook nog een paar andere feestdagen aan..  ;o)

Mooi weekend!

4 opmerkingen:

  1. Gezellig lekker breien en een mooi resultaat. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel fijn weekend....liefs van mij x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De donkere dagen komen er weer aan en juist dan vind ik het fijn om 'savonds met een handwerkje op de bank te kruipen. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank voor je leuke reactie. In Rotterdam is inderdaad genoeg te doen en beleven en voor ieder wat wils:)

    BeantwoordenVerwijderen