maandag 21 september 2015

{ SNOTTEBELLENPARADE }

De 'R' is in de maand en we hoesten, proesten en snotteren hier wat af. Honing vliegt de deur uit en uien en citroenen zijn niet aan te slepen. Herfst heeft zijn intrede gedaan!  ;o)


Elke avond voor het slapen-gaan nemen we een grote theelepel honing, smeert zo lekker de keel. Of ik maak een mengseltje van 2 eetlepels honing met een ½ theelepel kaneel en geef alle hese keeltjes hier een hapje van. Het werkt echt! Naast de bedden leggen we voor de nacht een gepelde en doorgesneden ui (het helpt je beter te slapen, de 'nare' lucht ben je de volgende morgen met luchten van de kamer al snel weer kwijt), snuiven zelfgemaakte zoutwateroplossing, drinken heel de dag thee met stukken verse citroen en snotteren onze neuzen lekker leeg in euhh... foute doekjes!

Op de één of andere manier zijn er papieren zakdoekjes in huis gekomen en hebben ongemerkt de oude vertrouwde stoffen snotlappen overgenomen. What was I thinking?! Na elke snuitbeurt het doekje in de vuilbak en niet veel later weer naar de winkel om.. Náh! Dat gaat anders!

In de kast lag nog een restant stof (op de stoffenmarkt kocht ik eens voor een prikkie een halve meter, waar ik eerder al make-up watten van maakte). Van de lap knipte ik vierkante stukken van 10 x 10 inch en friemelde er een (veel te brede) zoom omheen. Even onder de naaimachine door en.. snotteren maar weer!


Nee, de stoere mannen hoeven er niet in te snotteren en krijgen straks ook heus wel een andere variant. Waarschijnlijk netter afgewerkt ook. Komisch genoeg vond ik naderhand in mijn onderdelendoos een wel heel mooi naaimachinevoetje.. Voor wel hele nette smalle zakdoekzoompjes..  ;o)

7 opmerkingen:

  1. Snotdoek is wel groen, en ook ik zou er eigenlijk aan moeten. Maar gek genoeg is dit echt zo'n stap te ver voor mij. Vind die dingen zo vies altijd :) (jaja, beetje smetvrees af en toe)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha! Welnee! Maak er gewoon genoeg om door de dag heen wat vaker te wisselen. Je went er echt heel snel aan!

      Verwijderen
  2. Ik ben er wel eens aan begonnen, die stoffen zakdoeken. Maar toen werd mij verteld dat het in de zorg echt not-done is, qua hygiëne. Laat ik nou net op dat moment in de zorg werken. En dus ben ik weer overgestapt op papieren zakdoekjes. Het grote nadeel vind ik dat ze in plastic verpakt zitten, maar verder zijn ze volgens mij wel goed te verwerken in de vuilverwerking. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld damesverbanden en luiers.
    Toch, nu ik bij huis loop, is het misschien wel een idee mijn stoffen zakdoeken weer eens vaker te gebruiken. Voor eventueel nieuw werk kan ik dan altijd nog weer papieren zakdoekjes gaan gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb er gelukkig nog geen kat van....heb wel een vitamine d tekort en heb hier speciale shotjes voor gekregen heel smerig om in te nemen....dus ben benieuwd fijne week liefs ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vroeger gebruikte mijn moeder altijd oude lakens voor snotdoeken. Zijn minder grof dan nieuwe katoen. Ik gebruik ook altijd stoffen zakdoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig stofje. Mooi zo met die bloemetjes!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat goed dat je op tijd begint met die zakdoeken! Ik heb dat es geprobeerd toen de kinders al pubers waren ... te laat!! Ze vonden het vie-ies! Gatver mam .... in een doek snuiten?? En die weer terug in je zak stoppen? Met die snotbel erin? Ja dat is wat, kinderen die niet meer met zakdoeken zijn opgegroeid! :D

    BeantwoordenVerwijderen