woensdag 23 september 2015

{ HET MOET NIET LEUKER WORDEN }

(Om mijn budgetverhaal van vorige week af te ronden, geef ik jullie vandaag nog een klein inkijkje in ons financiële plaatje; daarna houd ik het weer alleen
bij geld- en milieubesparende tips en trucs. Is er behoefte aan een terugkerend weekmenu om wat ideeën op te doen, dan wil ik daar nog over nadenken)

Door aan het einde van vorige week nog een paar kleine aanvullingsboodschapjes te hebben gedaan (ergens zit dat er toch nog iets te veel in; dat willen kopen), had ik maandagmorgen nog precies € 20,00 in mijn knip. Twintig euro! Voor een hele week boodschappen. En het lukte. Sterker nog.. ik hield over! Check this out:


  • maandag - brood
  • dinsdag - stamppot boerenkool met worst
  • woensdag - aardappelen, prei en tartaar
  • donderdag - rijst, sperziebonen en kip
  • vrijdag - groentesoep
  • zaterdag -
  • zondag -

Zaterdag en zondag laat ik qua foodplan nog even leeg, omdat we later nog een invulling voor het weekend willen maken. Het zal waarschijnlijk een greep uit de diepvries worden, aangezien er nog genoeg met elkaar te combineren left-overs in liggen.  

maandag
  • brood - vriezer
  • beleg - voorraad
dinsdag
  • aardappelen - voorraad
  • boerenkool - reclame € 0,69 (300 gram) Voor een extra vulling kun je hier nog een uitje en wat uitgebakken spekjes doorheen doen.
  • rookworst (rund) - reclame € 1,69
woensdag
  • aardappelen - voorraad
  • prei - reclame 2 stuks voor € 0,45 (stuks, dus zoek de grootste en dikste exemplaren uit en vries de rest (voorgesneden) in. Altijd lekker in een soep, door een stoofschotel, éénpansgerecht..)
  • tartaar - reclame € 0,99
donderdag
  • rijst - voorraad
  • sperziebonen - reclame € 0,43
  • kipfilet
vrijdag
  • vers getrokken groentesoep - gesneden soepgroenten liggen standaard in de vriezer. Soep kan met, maar ook heel goed zonder vlees gegeten worden. Misschien heb je nog een restje vlees in de vriezer? Kipfilet, gehakt of rund? Vergeet ook niet de laatste groente left-overs uit je koelkast mee te koken. Lekker!

Voor alle boodschappen (inclusief fruit) voor deze week betaalde ik € 13,91. Wat zei je? Ja echt.. nog geen € 14,00! Elke dag een prima voedzame en niet ongezonde maaltijd. Met anderhalve kilo appels, een bak druiven (reclame € 1,25) en nog eens 15 gekregen sinaasappels ligt er deze week ook gewoon voldoende fruit voor het grijpen. Oh! Bedenk ik me nu dat ik een pak toiletpapier vergeten ben.. Nah jah.. nog een euro of twee/drie erbij en dan is het weer klaar. Zelfs het wekelijkse flesje ontspanning kon er gewoon vanaf  :o)

Budgetting can be fun!

5 opmerkingen:

  1. Hoe kom jij op maandag aan je groente die je per dag zou moeten eten? Dat is de eerste vraag die in mijn opkomt eigenlijk! Door alle groentes die ik hier gebruik voor het eten iedere avond zou het mij niet lukken. 20 euro. Dat is 2.80 per dag voor alles!

    Ik zou mijn stoofpotje dan stiekem wel missen hoor, maar wat tof dat jij dit wel kunt!
    Het zo vol houd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In verband met sportavond komt er op maandag geen groente op tafel, maar eten we over de dag wel gewoon ons fruit. Een restje komkommer of paprika kan eventueel nog goed met de boterham samen. Er komt ook wel eens een eitje bij. Die ene dag zonder groenten vind ik geen probleem, zolang de rest van de week maar wel genoeg gevuld is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig dat je zelfs nog geld overhield! Zoiets geeft toch een kick : )

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja als je het menu goed samenstelt moet het lukken. Het zou mij ook lukken dat weet ik zeker. Als je goed op let kun je bijna voor niks eten omdat er zoveel gratis te gerkrijgen is. Soms scharrel ik voor 20 euro in 1 week bij een. Dan moet je wel verschillende winkels af lopen maar dat vind ik nooit een probleem.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toch leuk om je zo helemaal te smijten en te gaan voor iets wat je belangrijk vindt!

    BeantwoordenVerwijderen