donderdag 27 augustus 2015

{ DIY : SLEEPING MASK }

Hoofdpijn.. het is iets wat ik bijna dagelijks ervaar. Geen hoofdpijn-hoofdpijn, maar toch een wat drukkend gevoel in mijn hoofd. Niets bijzonders, niet genoeg voor een chemisch tabletje, maar om nou te zeggen dat het prettig voelt..

Vorige week las ik bij De Gulle Aarde een bericht over een 'hoofdpijn-brilletje'. Niet moeilijk te maken en alle benodigdheden heb ik (standaard) in huis. Eén en één werd als snel twee en niet veel later zat ik sinds maanden, misschien wel jaren weer eens achter mijn naaimachine. Wat voelde dat goed!
Met een patroon uit het boek 'Sfeer maken - Decoraties voor een romantisch huis' en een oud voorraadstofje had ik binnen een handomdraai mijn eigen 'hoofdpijn-bril' in handen. Dat wil zeggen.. nog geen tel later werd het alweer uit mijn handen gegrist; oudste wil er ook één! Al was het maar om even weg te doezelen..  ;o)


De kleur van het oogmasker is bewust gekozen. Nou ja.. ik heb alle voorraadlapjes voor me neer gelegd en heb volledig op gevoel dit stofje tevoorschijn gepakt. Het bleef zich zeg maar steeds naar me toe trekken. En weet je waar de kleur bruin nu voor blijkt te staan?

Bruin is de natuurlijke kleur van moeder aarde en symboliseert de kracht van het doorzettingsvermogen. Het is de kleur van de aardegeesten en bevordert de besluitvaardigheid. Bruin is een beschermend en wijs kleur. In de magie staat bruin voor oude mensen, bloedverwanten, huis en haard, dieren, gunsten, telepathische krachten, concentratievermogen, financiële zaken, succes en bezittingen.

Ik knijp er even tussenuit..  ;o)

5 opmerkingen:

  1. ...it looks perfect...

    ~Have a lovely day!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een heel goed idee!!! Aangezien ik zeer slecht slaap de laatste tijd. Ziet er goed uit!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Handig en ziet er fijn uit :) Piep jij er maar even tussen uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig! duurzaam, leuk, snel, simpel, en hartstikke leuk om kado te geven. Want de halve wereld leidt aan slapeloosheid lijkt het soms wel.

    BeantwoordenVerwijderen