zondag 16 augustus 2015

{ SOMETHING OLD, SOMETHING NEW.. }

Het is zondagmiddag en de geur van een versgebakken brood vult rijkelijk ons huis. Terug kijkend op een week vol vreugde, maar toch ook (weer) spanning alom. Mocht mijn vriendin aangesterkt van het ziekenhuis naar huis, werd een andere niet veel later met spoed opgenomen. Maakte ik op medisch gebied een paar fikse stappen terug, stapten vrienden na tien jaar (eindelijk) in hun huwelijksbootje. Het besef sommige vrienden maar geen vrienden meer te noemen, maar ook nieuwe personen in ons leven toe te mogen voegen. Een wirwar aan gevoelens deze afgelopen week, wat zijn weerslag op mijn lichaam gaf.

It's Sunday afternoon, and the smell of freshly baked bread richly fills our house. Looking back on a week full of joy, but also tension everywhere (again). As my girlfriend convalesced from hospital to home, not much later another one was urgently admitted. As I made a few hefty steps back in the medical field, after ten years of love, our friends (finally) got married. The intens realization of calling some friends not our friends anymore, but also to be able to add new people in our lives. A jumble of feelings this past week, giving an nasty effect on my body.


Het moet anders. Het leven vergt in zijn huidige vorm te veel van mij en mijn gezin. We willen weer als vanouds genieten, niet het gehaast en geren. Het 'moeten' de hele dag door. Het roer gaat om, first things first. Wat is (voor ons) ├ęcht belangrijk? Het zelf bakken van ons (glutenvrij en veganistisch) brood. Het eigen maken van de verschillende recepten en ze meer en meer meenemen in onze dagelijkse tred. Er op uit. En niet zo zeer elke keer in de auto ver weg naar pretpark, dierentuin of museum, maar gewoon, simpel, genieten van de omgeving waar we wonen. En dan is er ook nog het opruimen. Heel. Veel. Opruimen!

It has to go the other way around. Life requires far too much of me and my family. We want to have and feel joy again, not the all the hurry and scamper we experience right now. The 'must' throughout the day. Changing course, first things first. What's really important to us? Baking our own gluten-free and vegan bread. The internalization of the different recipes and bringing them more and more in our daily pace. Venture out. And not so muche taking the car each time to go to a park, zoo or museum, but just simply enjoy the environment where we live. And finally we have to get a cleanup. A very, very big cleanup!


Het lijkt allemaal zo simpel gezegd, en misschien is het ook wel zo. Pas op de plaats, belangrijke dingen eerst. We gaan het zien! Ik neem jullie graag mee in het versimpelen van ons bestaan. Ha! Nu ik aan een laatste slotzin denk schieten de woorden 'Eat, Pray, Love' door mijn hoofd. Misschien is dat wel alles waar het uiteindelijk om draait, is het niet? Eat, Pray, Love. En verder niets..  ;o)

It all seems so simply, and perhaps it is. Marking time, important things first. We'll see! I suppose you like to participate in measures to simplify our lives. Ha! Now I think shooting a final closing sentence the words 'Eat, Pray, Love' go through my head. Perhaps that is all what it is all about. Eat, Pray, Love. And nothing more..  ;o)

4 opmerkingen:

  1. Herkenbaar. Dat wat belangrijk is: er op uit en opruimen staan ook op onze lijst. het lukt best aardig en voelt goed! En zo'n rollercoaster aan gevoelens in zo'n week.... dat soort dingen komen altijd allemaal tegelijk. Het is moeilijk om vriendschappen vaarwel te zeggen, maar ook goed om te beseffen dat het klaar is. En ruimte te maken voor nieuwe contacten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goeie vrienden heb je nodig maar de meesten zijn niet echt. Wij deden dat voor heen ook maar laten steeds meer los van waar je je aan ergert of wat iritatie oplevert. Prima zo. Wat een rust geeft dat. Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook ik probeer er keer op keer achter te komen wat echt belangrijk is. De basis ken en heb ik wel en ik denk dat ik er al een stuk beter in ben dan mijn vriendinnen (die het liefst meer en alles willen hebben), maar ik vind ook dat het je niet makkelijk wordt gemaakt in deze wereld van hebzucht en 'sociaal' zijn. Als het mij lukt, zou ik graag op vakantie gaan in september en antwoorden krijgen op alle vragen die ik heb (zonder enige afleiding). We zullen zien.

    Hopelijk gaat het goed met je en met jouw andere vriendin. Beterschap en sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie woorden voor een zorgeloos even.....wat helaas vaak anders loopt dan we zouden wensen .....liefs fijne week Ria x

    BeantwoordenVerwijderen