vrijdag 7 augustus 2015

{ PREPARING FOR WINTER }

"Geeft Augustus in 't begin veel zonneschijn, zal het een strenge winter zijn"
"When August displays a lot of sunshine in the beginning, a hard winter it will be"

Ik weet het.. de temperaturen rijzen hier nog steeds de pan uit, maar toch.. toch ben ik stiekem al flink met mijn winterse voorbereiding bezig. Schreef ik dat in Juli ook al niet?

Het was een paar weken geleden toen Helma ter verkoop een paar artikelen op haar blog zette. Een klik naar haar verkoopsite plus een goede behulpzame service en afhandeling bracht me niet veel later een heerlijk warme deken op ons bed. Zo'n echte ouderwetse wollen deken van AaBe. Lekker warm!

I know.. the temperatures are still quite high, but anyway.. I am preparing for winter. Didn't I even write about that last July?

It was a few weeks ago when Helma blogged about a few articles for sale. One click to her sales site plus a good helpful service and handling brought me a wonderfully warm blanket on our bed. A real old-fashioned woolen blanket from our famous AaBe company. Nice and warm!


Het zijn de oude wijsheden.. ik heb er wel wat mee. Vandaar dat ik al één en ander aan het voorbereiden ben. Niet in de zin van hout hakken (een houtkachel hebben we niet), maar ik kan mijn gezin wel op een andere manier warm houden. Voor het geval er toch weer eens een ouderwets strenge Hollandse winter mocht komen..  ;o)

Langzaamaan begint mijn voorbereiding vorm te krijgen en liggen er bollen wol en garen klaar. Sjaals, mutsen, cols, handschoenen, wanten, sokken... Bereid jij je al voor?

Ancient wisdom.. I got something with them. That's why I am already preparing. Not in the way of chopping wood (we don't have a stove), but can I keep my family warm if we have to face an old-fashioned harsh Dutch winter? 

Slowly my praparation is starting to get in shape and there are balls of wool and thread ready to use. Scarves, hats, cols, gloves, mittens, socks... Are you already preparing for winter?

(Update voor wie er interesse in heeft: na ook nog een spoedopname Intensive Care, lijkt het nu...)
(Update for those who are interested: after she also was taken to the intensive care, it seems..)


6 opmerkingen:

  1. Hahahaha wat ben je toch grappig.....pffffff winter ...nog lang niet !...x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi nee ik ben mezelf nog niet aan het voorbereiden, begin net met de tuin! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt een super mooie deken gevonden, maar eerlijk gezegd hou ik me nog lang niet bezig met de winter hoor.
    Al hebben wij toch wel al een aardige voorraad hout ingeslagen haha...
    Fijne avond,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb even teruggelezen bij je, ik duim dat het steeds beter en beter met je vriendin zal gaan.
    Wat een verdrietige tijd voor dat gezinnetje.
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ah! Lief zeg! Geniet van je dekentje! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha nee, ik ben de afgelopen winters ook best goed doorgekomen, dus ik maak me daar nu echt niet druk om :-)
    Tuurlijk is het wel leuk om alvast wat winterse warme sokken te (kunnen) breien :-).

    BeantwoordenVerwijderen