maandag 13 juli 2015

{ FEEST! }

Nee.. nog niet jarig. Nog lang niet zelfs. Dat duurt nog wel even.. Maar feestjes zijn leuk. En daar zelf taarten, koekjes of gebak voor maken is misschien nog wel veel leuker.
Aangezien elk lid van ons gezin zijn of haar verjaardag altijd binnen de eerste vier maanden van het jaar mag vieren, missen we de resterende acht maanden redenen om echte feestjes te vieren. En om nu zomaar tussendoor wat taarten te gaan maken..


Of het nu op haar site was of in één van haar boeken weet ik niet meer, maar Amanda heeft ergens eens geschreven over één van haar gezinstradities: het vieren van halve verjaardagen. Laat ik dat nu een heel erg leuke, gezellige en vooral simpel uit te voeren traditie vinden!  ;o)  Dus zijn we er hier zo'n jaar of drie geleden ook maar eens mee begonnen. In de smaak dat het valt!

Gekochte cadeautjes blijven achterwege; zelfgemaakte cadeautjes, knutselwerk of tekeningen komen wel tevoorschijn. Zo leuk! En om het feest nog iets completer te maken, zijn echt alleen dát de dagen dat er 'buiten de deur' gegeten wordt (lees: we halen een patatje of pizza op de hoek..)


Vandaag werd ik op mijn halve verjaardag verrast met een overheerlijke glutenvrije no-bake cheesecake zonder cheese. Lekker! Het recept van Carin Leenders de Vries pikten ze ergens uit een krant. Geen idee waar het recept verder nog terug te vinden is, naast hier het krantenknipsel aan mijn koelkast. Mocht je dus ook zin hebben in zo'n overheerlijke taart..  ;o)

6 opmerkingen:

  1. Lekker ziet het er uit. Gefeliciteerd met je "halve" verjaardag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er goed uit hoor .....Kan ik er een bestellen voor volgende week?...dan is er hier feest....hihihihihi...ikzelf word weer een jaartje ouder.....liefs geniet van de zomer...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke traditie om je halve verjaardag te vieren...
    En wat heb je een heerlijke taart gemaakt... die ziet er echt verrukkelijk uit...
    Fijne nieuwe week,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hihi wat een leuke traditie, al vind ik het vieren van mijn verjaardag al niet zo leuk, moet er dus niet aan denken om een half jaarlijkse te vieren hihi. Maar met kinderen zou dat denk ik wel heel anders zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee. Waarom zou je ook alleen je bestaan op één dag vieren he, leuk zo die kleine feestjes tussendoor. De taart ziet er erg lekker uit..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zit even lekker bij te lezen bij je. Was even een tijdje minder in Blogland.
    Je taart ziet er goed uit! En leuk (en waardevol) hoor, zulke speciale gezinstradities.

    BeantwoordenVerwijderen