maandag 29 juni 2015

{ PROJECT 333 }

"People seldom notice old clothes if you wear a big smile"

Wow! Zegt genoeg toch? Weg met die kleding! Kijk eens op de website Project 333 en laat je - net als mij - inspireren. Ik mestte mijn hele kledingkast uit!

Om de koe maar meteen bij de hoorns te vatten (zie mijn vorige bericht) en direct ook maar een grote doorn uit mijn oog te halen: ik pakte mijn kledingkast aan. Man wat een berg kleding lag en hing daar in! Steeds weer uit één van de andere kledingkasten een hanger scoren, schoenen te over en och heden.. laten we het er maar bij houden dat de kast vól was. Wás! Want rigoureus ging ik aan de slag. Met in het kielzog jongste, die alle aan de kant gelegde kleding frivool paste en showde. Een foto maakte ik er niet van, maar een kleine dame in veel te grote pumps, een zomershirt als ver afhangende jurk en niet te vergeten die heerlijke felle waarom-heb-ik-deze-ooit-gekocht bikini er nog eens overheen aangetrokken. Picture perfect!

Langzaam nieuwe vulling voor mijn wintergarderobe produceren..  ;o)

Uit mijn kast verdwenen binnen een uur tijd 40 (!) kledingstukken, 4 paar schoenen/slippers, 3 tassen, 4 riemen, 2 paraplu's en een hele lading panty's en ondergoed. Netjes opgevouwen, twee verhuisdozen vol. U zei?!? Twee verhuisdozen vol... Er bleven over: nét 30 kledingstukken, met de strijk er bij. Whoops! Misschien iets té rigoureus? Maar later bleken er toch ook nog wat kledingstukken in de wasmand te zitten.. 36 kom ik nu op. Zesendertig kledingstukken en vijf paar schoenen/laarzen, twee tassen en een ver geslonken voorraad sokken. Nu rijst natuurlijk alleen de vraag: gaat het me lukken? Heb ik op dit moment een dusdanige garderobe samen weten te stellen dat ik hier voorlopig mee kan doen? Verlang ik binnen korte tijd al weer naar meer verschoningen in mijn kast of bevalt het creatief setjes zoeken me zo goed dat ik het er verder maar altijd zo bij laat?

Afgelopen dagen ging het in ieder geval wel aardig. Al merkte ik wel dat mijn creativiteit ernstig op de proef werd gesteld.. Minder kleding, is minder keus, is minder.. zorgen? Het zal zijn omslag nog wel moeten krijgen, ik kijk het allemaal maar eens aan.

Zou jij het willen of kunnen? Rigoureus 'down-sizen'? Heb jij al een minimalistische garderobe of dacht je juist meer aan een 'walk-in-closet-for-yourself'? Het geeft mij in ieder geval al een heerlijk ruim en opgeruimd gevoel. Nu de overige kasten en garderobes nog...  ;o)

10 opmerkingen:

  1. Lekker bezig. Zelf heb ik 1 kast wel met dubbele deur en alles past er in van ons beiden. Sinds we tweedehands winkelen is de garderobe wel iets groter geworden. Als ik al wat weg doe probeer ik het te recyklen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk zo af en toe eens goed opruimen!
    Ik heb wel echt meer dan 30 stuks hoor, en schoenen heb ik ook meer, ik zal ze nog eens bekijken.....ik voel een opruimkriebeltje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb een minimalistische garderobe (2 broeken, 2 rokken, 2 jurken, 8 bloesjes, 10 onderbroeken; 5 BHs, 4 panties, 8 paar sokken, 2 jassen) en vind het geweldig. Omdat ik erop let, dat de kleding altijd in hetzelfde kleurpatroon zit, past bijna alles bij elkaar.

    Ellen
    scrapothekerin.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo...heel wat opgeruimd zeg!
    Hier is het sowieso al minimalistisch qua kleding.
    Manlief heeft meer als ik.
    Ik heb welgeteld 4 broeken, 8 shirts/tunieken, 1 zomerjas en 1 winterjas, 9 paar sokken, 4 paar schoenen en 1 paar sandalen. Plus 1 tas. ( En ondergoed uiteraard).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat goed! Het bevalt me nog steeds, minder kleding.
    30 kledingstukken en genoeg keuze. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel knap hoor, als je zoveel weg kunt doen. Ik zou echt bang zijn dat ik 36 stukken te weinig zou vinden. Op zich is 36 best wel een flink aantal, maar als je dat inclusief je sokken en je ondergoed is, dan blijft er niet zoveel over natuurlijk.
    Nu is het niet dat ik elk jaar een geheel nieuwe garderobe aanschaf, ik doe soms echt jaren met dezelfde spullen, maar soms is het wel heel erg fijn om wat nieuwe stukken aan te schaffen...
    Heel fijne nieuwe zonnige week,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mmm, als je overdag veel zweet zoals ik kun je niet met weinig shirts toe en broeken kan ik ook niet vaker dan 1 dag aan.... Dus 36 is wel heel weinig.. ;-). Maar flink de bezem er door deed ik vorig jaar al en moet misschien nog wel een keer...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb een zeer beperkte garderobe. Door geldgebrek en doordat in mijn maat gewoon niet zoveel leuks te vinden is. Ik zou juist wel wat meer kleren willen hebben, om het combineren gemakkelijker te maken. Wat niet wil zeggen dat ik niet eens flink met de bezem door de kast kan. Er ligt en hangt veel dat ik nooit draag. Omdat het mijn maat niet meer is, omdat het mijn stijl niet is, omdat het oud en vaal en kapot is....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jeetje zoveel, zoveel heb ik geen eens in mijn kast hangen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dapper hoor. En een heel goed idee. Ik heb ook allemaal van die 'zonde om weg te doen maar ik draag het nooit' kleding hangen. Nou, weer een klusje erbij voor een regenachtige dag! :D

    BeantwoordenVerwijderen