dinsdag 2 juni 2015

Homemade Salt Solution

Storm, wind en regen.. yep.. herfstig dat het is! Zelfs de thermostaat blijft hangen op net 18 graden. Brrr! Maar ik vertik het. Ik vertik het, ik vertik het, ik vertik het. De kachel gaat niet aan. Kom op zeg, het is juni! Gekke natuur..  ;o)

Maar met die herfstige praktijken buiten, komen ook wat klusjes binnen. Vooral wat voorbereidend werk kan ik deze geen kwaad. Het idee om steeds minder afhankelijk van diverse winkelketens te zijn, haalde ik vandaag twee nieuwe pipetflesjes in huis. Je kent ze vast: de ouderwetse flesjes voor neusdruppels. Bij de vraag wat ik er voor moest betalen, kreeg ik ze met een glimlach in mijn handen gedrukt: niets! Kijk.. dat is een leuke meevaller.

Storm, wind and rain.. yep.. autumnal it is! Even the thermostat inside is stuck at just 18 degrees. Brrr! But I refuse. I refuse, I refuse, I refuse. I won't turn on the heating. Come on, it's June! Crazy nature.. ;o)

But with the autumnal practices outside, there are some chores inside to do. Especially some preparatory work won't hurt. The idea to be increasingly less dependent on several stores, I got myself two new dropper bottles. You probably know them: the old bottles for nasal drops. When I asked what I had to pay for it, I got them pressed into my hands with a smile: nothing! Well.. that's a nice godsend.


Mocht er nu een snotneus tevoorschijn komen (meestal 's avonds of in het weekend), heb ik binnen een mum van tijd een goed werkende remedie bij de hand. Succes verzekerd!

1 afgestreken theelepel zout
220 ml gekookt water

Meng het water met het zout en laat het afkoelen. Schenk de oplossing in het flesje met pipet (gebruik hiervoor een klein trechtertje) en druppel 1 tot 3 keer per dag beide neusgaten. Mag ook gebruikt worden bij kinderen en baby's.

If there will come out a snot (usually in the evening or on weekends), I'll have in no time an efficient remedy at hand. Success guaranteed!

1 teaspoon salt
220ml boiling water

Mix the water with the salt and let it cool. Pour the solution into the bottle with pipette (use a little funnel) and drop 1 to 3 times a day both nostrils. Can be used by children and babies.

9 opmerkingen:

  1. Oh deze kende ik nog niet, dankjewel voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha jah koud is het he?
    Ik doe wel lekker even de kachel aan hoor, ik kan gewoon slecht tegen de combi nat en koud.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je het flesje gratis kreeg! Zelf vind ik zo'n zoutoplossing altijd maar heel matig helpen helaas...

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb je het al eens met een klein beetje meer zout geprobeerd? Hier werkt het voor ons allemaal erg prettig en zeker ook naar wens.

      Verwijderen
  4. Het lijkt wel herfst hé?! Wat een mooie blog header heb je trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Heeft even geduurd, maar ben hier wel content mee ;o)

      Verwijderen
  5. Dit middeltje werd vroeger bij mij thuis ook altijd gebruikt (lees sinds ik een klein kind was, een jaar of twintig terug). Mijn vader gebruikt het nog steeds als hij verkouden is. Wij gebruikten alleen altijd een glas waar het mengseltje in zat en een spuitje. Dit is eigenlijk praktischer, die flesjes, aangezien er dan ook geen stof in kan komen en je neusvliezen minder gaan tintelen van de 'kracht' waarmee het zoutwater in je neus komt. Mag ik vragen waar jij die flesjes hebt gehaald/mee gekregen?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat mag zeker! Ik haalde de flesjes bij de plaatselijke apotheek en kreeg ze daar zo mee, maar weet natuurlijk niet of iedere apotheker zo reageert. Het verhaal krijgt trouwens nog wel een (positief) staartje, maar dat in een later bericht ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, dat is wel heel handig omdat zo snel bij de hand te hebben... Goed bezig Monique...
    Fijne dag vandaag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen