zondag 14 juni 2015

{ DIY MAKE-UP REMOVER }

Mijn reguliere make-up remover was op. En ondanks dat ik niet meer gebruik dan een zwart oogpotlood en wat mascara (zo één die in een regenbui lekkere zwarte strepen over je wangen geeft), mijn ogen schoon maken met alleen water vond ik niet afdoende.

Een nieuw flesje remover is zo gekocht, maar ik wilde niet meer. Ik wil anders, ik wil zelf, ik wil zónder.. Nu vind ik een iets opgemaakt oog nog erg prettig, zoals ik al schreef is het voor mij het laatste make-up gebruik wat ik nog heb. Dus op zoek naar een alternatief.

My regular makeup remover bottle was empty. And even though I only use a black eyeliner and mascara (as one who gives you nasty black streaks on your cheeks in a rainstorm), cleaning my eyes with only water was not enough for me.

I know a new bottle of remover is easily bought, but I didn't want to. I want something different, I want to do it myself, I want to do without.. I still do like to put some eye make-up on, so I had to search for an alternative.



Het alternatief vond ik in een hele simpele mix van jojoba olie en vitamine-E. Iemand reageerde op mijn vorige bericht met olijfolie; ook dat heb ik eens geprobeerd, maar vond het voor dagelijks gebruik te vet. Jojoba olie trekt snel in de huid en heeft zeer goede hydraterende en kalmerende eigenschappen. Vitamine-E verhindert daarbij schade door vrije radicalen en bevordert de groei en herstel van de huid. Het helpt littekens te verminderen en zou zelfs een handje helpen bij rimpels..

Iemand die mij kent, weet dat ik altijd veel last heb van onzuiverheden in mijn gezicht, maar sinds ik mijn gezicht reinig en verzorg met jojoba olie, ziet mijn huid er een heel stuk rustiger uit. Ik ben zeer tevreden!

The alternative I found in a very simple blend of jojoba oil and vitamin-E. Someone commented on my last post with olive oil; I have tried, but thought it was too fat for everyday use. Jojoba oil absorbs quickly into the skin and has excellent moisturizing and soothing properties. Vitamin E thereby prevents damage from free radicals and promotes the growth and repair of the skin. It helps to reduce scarring and even helps a hand in wrinkles..

Someone who knows me, knows that I have always suffered from impurities in my face, but since I cleanse my face and take care with jojoba oil, my skin looks a whole lot calmer. I am very satisfied!



50 ml jojoba olie
1 vitamine-E capsule

Maak met een schone schaar een klein knipje in de capsule en meng de inhoud met de jojoba olie. Giet het mengsel in een donker flesje met pipet (jaja, daar is er weer één!) en je remover en verzorging is klaar voor gebruik.

Druppel voor de schoonmaak van je ogen één druppel op de vinger, wrijf het vriendelijk in en maak schoon met een droge make-up remover pad. Neem tot slot nog een druppel voor de verzorging van je ene wang, een druppel voor de tweede en werk zo in een paar druppels je hele gezicht af.

Schrik niet van de prijs van de olie en vitaminen; houdt even aanbiedingen in de gaten en de nodige producten kunnen makkelijk voor de helft van de prijs aangeschaft worden.

50 ml jojoba oil
1 Vitamin E capsule

Take a clean pair of scissors, make a little snick into the capsule and mix the contents with the jojoba oil. Pour the mixture into a dark bottle with pipette and your remover is ready for use.

For cleaning drop a drop on your finger, rub friendly on your eyes and clean with a dry makeup remover pad. Finally take a drop for the care of your one cheek, a drop for the second and work in a few drops your entire face of.

Not be alarmed by the price of oil and vitamins; implies here offers in the holes and the necessary products can be easy for the half of the price purchased.

7 opmerkingen:

  1. En daar is dan de tip voor de remover :)

    Ik ben meteen op internet gaan kijken voor jojoba-olie en vitamine E. En ik kwam er achter dat vitamine E (huid)olie ook in flesvorm te krijgen is bij de Tuinen. Momenteel zelfs in de aanbieding. Het is dat ik nog altijd geen flesjes heb en momenteel een beetje zuinig aan moet doen wat het geld betreft, anders had ik het meteen uitgeprobeerd! :)

    In ieder geval bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een knap idee is dit weer... lijkt me gewoon ook zoveel beter voor de huid dan de reguliere middeltjes...
    Fijne nieuwe week,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor de tip ! simpel maar doeltreffend lijkt me

    BeantwoordenVerwijderen
  4. :-) ik maak mijn gezicht wat betreft make-up, schoon met die hydrofiele washandjes van toen de jongsten nog klein waren, daar heb ik echt stapels van, en die zijn ook lekker zacht. Met vit e-olie vand e tuinen.
    Maar vaak gebruik ik geen make-up. Ik verf mijn wimpers en wenkbrauwen eens in de 10 weken, dan heb ik er verder geen omkijken meer naar :-). Voor feesten en partijtjes heb ik dan soms extra oogpotlood/eyeliner voor mooie wings, en een naturelle gezichtspoeder, voor een mooi sjieke huid effect

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Welke jojoba-olie gebruik jij? Ik ben wel beniewd of het bij mijn huid ook helpt :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de olie en de vitaminen deze keer bij 'de Tuinen' gehaald, maar ben van plan om hier nog wat verder in te duiken. Er is vast een goedkopere manier om de olie in huis te halen, al kocht ik het dit keer in een aanbieding voor de helft van de prijs.
      Wil je nog laten weten of het voor jou ook werkt?
      Succes!

      Verwijderen