dinsdag 12 mei 2015

Could we live that way?

Even snel.. De kinders naar school, een kleine boodschap mee en vlug naar huis. De temperatuur loopt ook vandaag al aardig op. Héérlijk! Thuis gaat er een was in de machine en leg ik een tweede vast klaar. Met het vooruitzicht dat het ook vandaag weer droog blijft, heb ik nog meer zin de was buiten te hangen. Een heerlijk schone, frisse geur als ik het in de avond weer naar binnen haal..

In a hurry.. The kids to school, a little shopping and quickly back to home. The temperature rises well today. How nice! At home I put the laundry into the washing machine and a second one is ready to go after. With the prospect today again stays dry, I like it even more to hang it out. A lovely clean, fresh scent in the evening when I take the laundry back inside..

The spoon my son gave me for Mother's Day

De wasmachine doet zijn (mijn) werk, ik duik de keuken in en werp me op een voor mij geheel nieuw recept. Een (glutenvrij) amandel/pompoenbrood uit het boek 'Powerfood' van Rens Kroes. Gemaakt van pompoen en amandelmeel, een paar eieren en wat voorraadingrediënten. Klinkt lekker, maar hoe is straks het resultaat?

The washing machine is doing his (my) work, I dive into the kitchen and start to make me a whole new recipe. A (glutenfree) almond/pumpkin bread from the book "Power Food" from Rens Kroes. Made from pumpkin and almond flour, a few eggs and some stock ingredients. Sounds good, but the question always remaining is: how about the result?


Het brood blijkt een heerlijk brood voor herhaling vatbaar. Met nog een kleine aanpassing (het was ons iets te zout), maar dat is te verhelpen.

The bread turns out to be a delicious one. With a small adjustment (it was a little too salty for us), but that can be remedied.


De was hangt buiten te drogen, het brood geurt ons huis Thuis. Nog even met mijn breiwerk in de zon, de gedachten weer op een rij. 'Druk' met denken aan een 'down-to-earth/off the grid leven'. Zouden we in ons Nederland op zo'n manier kunnen bestaan?

The laundry's hanging out to dry, the smell of fresh baked bread turns our house to Home. For a moment I'm going to sit with my knitting in the sun and put my mind back in a row. 'Pressure' thinking about a down-to-earth/off the grid life. The big question is: could we live that way, here, in our Netherlands?

4 opmerkingen:

  1. Ziet er lekker uit het brood.....hele fijne week liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat laatste he, daar denk ik ook de hele tijd aan. Maar langzaam denk ik wel dat je 100% zelfvoorzienend niet kunt leven. Simpel weg omdat wij in Nederland te beperkt zijn in de ruimte, de dure grondprijs zorgt er voor dat we niet het stuk lang wat we willen kopen kunnen betalen. Denk dan nog eens aan al die regels.

    Nee de droom blijft hier bestaan om zo veel mogelijk zelf te doen en jij bent hiervoor een geweldig voorbeeld!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik geniet met je mee als je zo je dag beschrijft. Heerlijk om dat alles te doen.
    Wat is het mooi weer hè, deze laatste dagen. Dat is al genieten op zich, en ja, de was buiten laten drogen... gaat zonder erg...
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alles wat je er van kan doen is mee genomen!
    Genieten!

    BeantwoordenVerwijderen