woensdag 15 april 2015

Without technology

'Schijnt de zon op 15 april met warme stralen, binnenkort zal een frisse noordoostenwind u onthalen'
'When on 15 April the sun shines with warm rays, soon a fresh northeasterly wind will welcome you'

Terwijl ik in een makkelijke houding buiten geniet van de zon, vechten in de vijver een aantal eenden uit wie nu toch het vrouwtje mag versieren.. Met mijn breiwerk in de hand gaan mij gedachten naar hoe ik straks de kinderen uit school zal gaan halen. Lopend met het liefst zonder al te veel poespas mee op zak, maar hoe doe je dat tegenwoordig? Hoe doe je dat als het weer zo'n heerlijke 'rokjesdag' is? Met de koude winterdagen gaat er een dikke jas aan, met wel minimaal een zak of vier om er mijn hele hebben en houden in weg te stoppen, maar een zomerjas? Of zelfs al zónder jas?

While I was in an easy position outside enjoying the sun, a few ducks were fighting in the pond.. With my knitting in hand my thoughts went on how I would get the kids home from school. Walking without too much fuss in my pocket, but how do you do that today? How do you do that when it's such a wonderful 'skirtsday' again? With the cold winter days you have a thick coat on, with at least a bag or four to keep everything away, but in a light jacket? Or even without any coat?


Met een voorspelde noordoostenwind op komst..  ;o)

Wat moet er eigenlijk mee? Je verplichte legitimatie, wat geld, sleutels, telefoon.. Vooral die laatste blijkt voor mij met dat zomers weer echt een zit-in-de-weg te zijn. Te groot voor in een jaszak, te vervelend om in de hand te houden.. thuis laten dan maar?

Maar wat als ik een mooi tafereel voor bij zie komen; kan ik geen foto maken.. Wat als er een ongeluk gebeurt; kan ik niemand inschakelen.. Wat als iemand mij nodig heeft en mij daarom belt? Appt? Mailt? Of wil Skypen, FaceTimen of... ja.. wat dan?

What should we actually take with us? A mandatory identification, some money, keys, phone.. Especially the latter appears to me a really sit-in-the-way with that summer weather. Too big for a pocket, too tedious to keep in hand.. leave it at home then?

But what if I see a beautiful scene; I can not take a picture.. What if there is an accident; I can't call anyone for help.. What if someone needs me and calls me? Sends an app? Mail? Or want to Skype, FaceTime or... yes... what if?


De eerste peulen staan er al flink bij!

Hoe doen jullie dat eigenlijk? Hoe staan jullie daar tegenover? Dùrven we nog wel onafhankelijk te zijn? Redden we ons nog wel zònder al die kleine alleskunners? Nou.. ik ga het eens proberen, ik ga het gewoon maar eens doen.. Durf jij?

How do you do that? How do you feel about that? Do we dare being independent? Do we save us without all those little rounders? Well.. I'll try, I'll just do it for once.. Would you?

6 opmerkingen:

  1. Straks stap ik op de fiets om in drie kwartier naar school te fietsen om dochter op te halen. Ik heb geen mobiel, die heb ik gewoon niet nodig. Ik bel als ik thuis ben, als het nodig is en anders mail ik..... Ik neem een portomonee mee, maar die zal ik ws. niet gebruiken, want ik heb niets nodig! Ik heb mezelf. En vertrouwen. In het leven. En als er iets gebeurt? Pffff, daar denk ik niet over na. We zijn met 16 miljoen Nederlanders. Er is er vast wel één die mij wil helpen, als ik hulp nodig heb.
    Groet
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wanneer ik thuis kom gaat van een dag werken gaat voor het eerst het geluid aan van mijn telefoon. De hele dag staat hij op stil, bij nootsituaties moet men mijn werk maar bellen. Thuis staat hij op geluid omdat ik geen vaste telefoon heb en verder ach. Ik vind het heerlijk om gewoon even onbereikbaar te zijn tja en na 10 uur in de avond staat hij ook weer op stil.

    Ik heb geen facebook, skype, facetime enz op mijn mobiel. Enkel whatsapp en bellen/sms. Daarnaast vind ik het wel leuk om even in de pauze instagram te bekijken :) Nee mijn mobiel en ik zijn geen beste vrienden. Ik heb dan ook een heel goedkoop abonnementje vergeleken de rest van mijn leeftijd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eh....ik heb mijn pasjes bij me omdat daar mijn id inzit. Verder nope.
    alleen als ik een heel eind weg ga neem ik mijn telefoon mee.
    Dan kunnen mijn kinderen mij bereiken en ik hen als ik te laat ben.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik neem meestal mijn telefoon en pasje mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vergeet mijn telefoon heel vaak mee te nemen😊. Mijn buurvrouw stopt hem bovenin haar Bh. Heb ik al meer vrouwen zien doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier ligt de mobiel altijd op tafel. De ene keer zit het geluid erop en bekijk ik vele mooie foto's op instagram of klets ik via whatsapp. De andere apps zijn allemaal verwijderd. Andere dagen staat hij op stil. Tijdens een wandeling of een uitje heb ik mijn mobiel vaak wel mee maar eigenlijk meer voor noodgevallen. Een belletje of een sms'je negeer ik dan vaak. Wel handig is dit dingentje als je inderdaad net iets moois tegenkomt. Altijd maar de grote camera meenemen is ook weer niet handig. Maar ik geniet nog steeds van het zonnetje en een drankje als ik op het terras zit, of van een goed gesprek met vriendinnen en vriendlief..

    BeantwoordenVerwijderen