woensdag 22 april 2015

Hoe trots ik ben!

'Komt er voor Sint Joris geen regen meer, valt er na hem des te meer'

Volgens een aantal aprilse weerspreuken mogen we de komende tijd toch echt nog wel onstuimig en nat weer verwachten. Brrr... als ik ergens niet zo van hou, dan is het toch wel dat natte weer. Niet zozeer wat betreft het er doorheen moeten ofzo, maar je voelt het zo in je lijf. Zeker met reumatische klachten is de nattigheid gewoon niet zo'n pretje (als zijn hier verder door de heren geleerden geen wetenschappelijke bewijzen voor te vinden).


Hoe blij ik dan ook ben dat ik één van mijn grootste uitdagingen op het gebied van breien heb weten te behalen! Al jáááren keek ik er tegenop, maar mijn vriendin wist me laatst eindelijk over te halen. Nou ja.. overhalen.. lees meer dat zij er aan was begonnen en ik binnensmonds foeterde dat als zij het kon...  ;o) Dus ging ik ook maar aan de slag. Aan de hand van het sokkenpatroon uit het boek 'Knitty Gritty - The next steps' van Aneeta Patel lukte het me de eerste steken op de pen te zetten. Maar ik kan je zeggen... Ik heb nog nooit zo vaak een steek laten vallen! Wat een kleine (piep) steekjes als je normaal op naald 5 of dikker breit! En oohh.. dat gehannes met die vier sateprikkers! Maar ik moest door... Ik moest en ik zou..  ;o)


En nu durf ik me dus met trots een echte breister te noemen. Buiten de standaard sjaals, mutsen en dekentjes, is het me namelijk gelukt voor het eerst, binnen nog geen veertien dagen tijd, mijn eerste echte paar sokken te breien!! En ooohhh... wat is dit leuk! En wat hartverwarmend als man en kinderen ineens ook wel heel erg graag sokken van jouw hand willen hebben! En dan bedoel ik niet: ze zeiden het één keer uit enthousiasme bij het zien van mijn eigen paar, maar nee... ze vragen nu steeds of ik al voor ze ben begonnen...  ;o)


Eerlijk is eerlijk; ik gá sokken voor de rest van mijn gezin maken en ja.. ze krijgen allemaal hun eigen sokkenmandje vol. Maar eerst... eerst wil ik nu nóg een uitdaging met mezelf aan gaan. Op de pennen staat nu... een heuse trui!

Yeah! Knitting is fun! Heb jij ook wat op de pennen staan?

P.S. Sint Joris is morgen, 23 april

14 opmerkingen:

  1. Ik brei nu aan een simpel sjaaltje, maar het vlot momenteel niet erg. Het is lastige wol, met van die losse sliertjes eraan.
    Ik haak liever. Maar met dit mooie weer ben ik veel buiten in de tuin aan het werk. En 's avonds lees ik nog de krant en pak een boek, even niet iets met de handen..;-)
    Maar jouw sokken zijn echt prachtig geworden! Je mag trots zijn op deze overwinning!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi!
    En niet zomaar sokken, meteen de mooiste die er zijn.
    Complimenten!
    groetjes, Franca.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zijn hele mooie sokken geworden. Mijn moeder kan het ook en heeft voor mij en dochter ook mooie gemaakt. Nu willen zoon en manlief ook. Misschien moet ik het zelf ook maar gaan leren, maar haken is soms al moeilijk genoeg:-)

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn ze mooi! Ik zou ze zo van je kopen, zo geweldig mooi vind ik ze. Breien is aan mij niet helemaal besteed, ik ben al vier jaar bezig aan een lekker grove, recht toe, recht aan, deken... Misschien is ie volgende winter klaar? Ik kan me voorstellen dat je supertrots bent op jezelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige sokken zijn dat geworden! Ik ben onder de indruk. Zelf heb ik meerdere keren geprobeerd te breien maar ik bak er echt niks van...

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik brei sokken op 2 rondbreinaalden, echte aanrader!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wauw, wat zijn ze mooi geworden!!
    De mijne liggen stil omdat er steken afgevallen zijn en ik niet weet hoe ik dat weer goed krijg.
    Dus ik moet nodig naar een echte brei-ster toe die me ff helpt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. die zien er super uit, mooi geworden hoor! dan mag je ook terecht trots zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie sokken zijn het geworden! De mijne liggen heel zielig in de lade, ik kan er de motivatie niet voor vinden om ze af te maken. Komt wel weer. Ben erg benieuwd naar je volgende project.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh mooi zijn ze! Ik ben nog steeds aan het spinnen, en ook wat aan het vilten. Breien beheers ik nog niet zo goed dat ik aan sokken durf te beginnen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen