vrijdag 6 maart 2015

Part two of my winter set

"Geeft maart al warme zonneschijn, dan zal april des te kouder zijn" 
"While March gives warm sunshine, April will be colder"


Nadat ik vorige week mijn polswarmers klaar had, zette ik direct een paar nieuwe steken op de naald. De wol die ik voor de warmers gebruikte voelde lekker aan met werken, maar ook met het dragen. Reden te meer om de rest van de voorraad bollen te gebruiken voor een leuke matchende muts.

After I had finished my wrist warmers last week, I immediately put a few new stabbings on my needle. The used yarn for the warmers felt nice to work with, but also with wearing. All the more reason to use the rest of my stock for a nice matching hat.


Via Ravelry kwam ik dit patroon tegen. Het model sprak me meteen aan en het patroon leek me niet moeilijk te volgen, dus..  ;o)
Alleen vond ik stiekem die afgezette rand er wel heel erg leuk bij.. Een tripje naar de weekmarkt zorgde er voor dat ik er een leuke contrasterende kleur bij vond en ging direct aan de slag. Een makkelijk te volgen patroon, wat er voor zorgt dat het goed tijdens gesprekjes en tussen klusjes door gebreid kan worden. Snel klaar!

Via Ravelry I found this pattern. The model immediately appealed to me and the pattern did not seem hard to follow, so..  ;o)
I secretly was very fond of that edge.. A trip to the weekly market gave me a nice contrasting color and I went straight to work. An easy-to-follow pattern, which works very well during conversations and can be knitted in between chores. Quickly done!


En ook al geven ze voor de komend weekend echte voorjaarstemperaturen op (best lekker wat betreft ons zaaiplan); een volgend matchend winterproject staat ook alweer op de pennen. Zoals je in de weerspreuk kunt lezen kunnen we straks best nog een koude periode verwachten. April doet immers ook gewoon nog wat hij wil?  ;o)

Fijn weekend!

And although the whaether forecast gives us real spring temperatures for the weekend (pretty good in terms of our seeding plan); next matching winter project is already on my needles. As you can read in the weather spell above, we can soon expect quite a cold period. April also does just what it wants, right? ;o)

Have a nice weekend!

7 opmerkingen:

  1. Je muts is echt heel erg mooi hoor, leuk dat mosterdgeel samen met mosgroen. Een heerlijk warme combinatie...
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, je bent enorm produktief met je breiwerken! Zelf hoop ik op een warm aprilletje hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer dat het patroon in het engels is, maar wel een prachtige muts

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mocht je interesse hebben in het maken van de muts, geef dan even een seintje via email. Het adres vind je rechts onderaan in de zijbalk.

      Verwijderen
  4. Wouw, wat een gaaf setje heb je daar zo gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog druk in de weer om het setje uit te breiden! ;o)

      Verwijderen