dinsdag 3 maart 2015

Not quite

Vaak heb ik ze al voorbij zien komen: maffe halve wanten waarvan ik geen idee had wat daar nou zo lekker aan kan zijn. Wel warme polsen (die heb je toch al in je jas of trui verstopt), maar nog steeds koude vingers (diegenen die bij mij in ieder geval nu juist het hardst die warme wollen laag nodig hebben). Snap jij dat?

Often I've seen them pass by: wacky not complete mittens which I had no idea what may have to be so good at it. Warm wrists (which you have already 'cause they're hidden in your jacket or sweater), but still cold fingers (those precisely the most in need of a warm coat). You know what I mean?



Maar toen ik via mijn vriendin het bericht kreeg dat ze een leuk boek voor me had gevonden, ging ik om. Uit mijn voorraad bollen pakte ik eindelijk de volle zak bollen die ik al een tijdje eerder had gekocht. Gekocht, met het idee dat er vanzelf een leuk project voor op mijn pad zou komen. Het bleek dit project te zijn: de rare halve wanten. Of misschien wat officiëler gezegd: fingerless mittens  ;o)

But then I got a message from my friend that she had found a nice book for me. I finally picked up the full bag bulbs from stock that I had previously purchased. Purchased with the idea that there would naturally be a fun project on my path. It turned out to be this project: the weird half made mittens. Or maybe something more official; fingerless mittens ;o)



Het patroon is heeeeel eenvoudig. Je breit de warmer namelijk gewoon op een stel rechte pennen en niet zoals misschien verwacht met vier of vijf 'double pointed needles', de sokkennaalden. En als er dan stiekem iets is waar ik helemaal knetter dol op ben? Dan is het wel easy-peasy met een groots resultaat, dus aan de slag!

The pattern is extremely simple. You knit the warmer with just a bunch of straight pins and maybe not as expected with four or five double-pointed needles; 'the sock needles'. And if there is something I'm secretly quite fond of..... Easy-peasy with great results, so let's get started!


Binnen no-time had ik twee polswarmers gemaakt en om heel, héél eerlijk te zijn... ze zijn stiekem echt héérlijk om te dragen!  ;o)

In no time I had made two wrist warmers and to be very, very honest ... they sure are really, really lovely to wear! ;o)

6 opmerkingen:

  1. Leuk, en een hele mooie kleur ook! Als ik snel iets wil breien maak ik ook vaak polswarmers, voor iedereen die ze hebben wil ;-) Als het een beetje fris in huis is zijn ze heel fijn terwijl je een boek leest, achter de computer zit of dergelijke bezigheden. Veel plezier met de polswarmers!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Was verzot op de kleur, heb er dus meteen een hele zak van gekocht *Ü*
      Het is een heerlijk wolletje om deze warmers mee te breien, maar voor een binnen polswarmer mag het draadje wat dunner en soepeler zijn. Ik ga je idee onthouden!

      Verwijderen
  2. Ik maakte een paar jaar geleden al van deze polswarmers voor mijn dochter, die is fotografe en met koud weer heeft ze zo wel warmere handen (en polsen) maar kan ze toch de camera-knopjes bedienen....
    Ik wens je een heerlijke dag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Euhh... met een flinke buitenwandeling zijn ze nog steeds koud hoor! Maar met een boodschap op bijvoorbeeld de markt wel heel handig met wat geld uit je knip te krijgen! ;o)

      Verwijderen
  4. Oh wat leuk, krijg je nu geen koude vingers?

    BeantwoordenVerwijderen