donderdag 12 maart 2015

First signs of spring

"Zaai niet in maart te vroeg, d'r is nog tijd genoeg!"
"Don't sow too early in March, there's still time!"


Vind je hem niet leuk? Ik ben gek op van die oude spreuken en misschien wel hartstikke waarheden. In april zal ik er zeker nog eens aan denken of de weerspreuk uit mijn vorige bericht een kern van waarheid had. Als ik volgende maand mijn zelfgemaakte winterset gebruik..  ;o) Maar voorlopig genieten wij hier natuurlijk ook van het mooie weer. En er schijnen er nog een paar in het vooruitzicht te liggen ook, dus...

Don't you like this (dutch) saying? I love those old sayings and perhaps awfully truths. I certainly will think once again of the saying of my previous post; has it retained a core of truth? When I have to use my handmade winterset next month.. ;o) But for now, we also did enjoy the natural beauty of the past few days. And there are still a few to come, they say...


Afgelopen weekend heb ik de van Clarien gekregen Lupine-zaden een nachtje in de week gezet om ze vervolgens de dag erop in de grond te duwen. Geheel volgens instructies: twee boontjes diep, in het licht, niet te warm.. oei! Met binnen oplopende temperaturen tot al 21,5 graden... Ik hoop zó dat ze het gaan doen!

Last weekend I had the Lupin seeds from Clarien soak overnight and the next day I pushed them into the ground. Completely according to directions: two beans deep in the light, not too hot.. oops! With inside temperatures rising to 21.5 degrees... so I hope they'll do!


Verder gingen de peulen de grond in en werden er een paar kruiden buiten gezet. Als het moet kunnen die ook weer naar binnen worden gehaald. De van vorig jaar overgebleven aardbeien werden van oude blaadjes ontdaan en de vloer kreeg ook vast een lekkere opruimbeurt. Ja.. toch wel weer lekker, die eerste echte zonnestralen..

Pods went into the ground and a few herbs were put outside. When needed they still can be brought back into the house. Last year's leftover strawberries were stripped of old leaves and the floor also got a nice clean-up. Yes.. nice weather it is, first signs of spring..


Voorzien van een boek en wat lekkers nog even een uurtje nagenieten. Volgend weekend kijken we of er al wat bonen de grond in kunnen, maar de rest blijft toch echt nog even in de kast. Hoe graag we ook die zaden de grond al in willen hebben.. Geduld is een schone zaak  ;o)

With a book and some snacks reminisce for about an hour. Next weekend we'll probably put some beans into the ground, but the rest of the seeds have to remain inside. As much as we want those seeds in the ground.. Patience is a virtue  ;o)

4 opmerkingen:

  1. Heerlijk om zo bezig te zijn... en zeker met dit soort prachtige dagen...
    Dat boek lijkt me heel mooi, ik heb wel de film gezien (Eat, Pray & Love) maar het boek niet gelezen... veel plezier ermee...
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, hier komt er nog een spreuk......
    "een boontje mag mei niet zien"
    m.a.w.: zaai ze niet te vroeg, er is nog tijd genoeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat leuk zeg :D geniet er van en kom maar met heel veel spreuken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg leuk, die spreuk ( de eerste). Ik ben dol op spreuken en citaten maar deze was echt onbekend voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen