dinsdag 10 februari 2015

Back to Business

Half negen en ik stap mijn huis weer binnen. Kids op school en zelf geen enkele afspraak voor deze dag. Een dag die tot pak 'em beet half vier zo leeg is als een 'k weet niet wat. Als eerst zet ik mijn platenspeler aan. Iets harder dan misschien goed is, maar ik heb even zin in het ouderwetse geluid uit mijn speakers. Het gejank van de muziek, het gekraak van de stofdeeltjes onder de naald. Héérlijk!

It's eight-thirty when I step into my house again. Kids at school and no appointment for this day. With time to half past three and a lot of spare time ahead. First of all I put on my record player. Slightly harder than might be good, but I just feel like hearing that old sound coming out of my speakers. The whining sound of the music, the creaking of the particles under the needle. Great!


Nu ik na een dikke drie, bijna vier weken eindelijk weer het mannetje lijk te worden (ergens in die weken hebben ze daar een kiwi-grote cyste verwijderd), pak ik deze dag met beide handen aan. Naast mijn schommelstoel ligt een laatste breiwerk klaar om in elkaar gezet te worden, daarnaast een wat langer durend project waar ik totaal geen haast mee heb. Alle haast kan me trouwens op dit moment even flink gestolen worden. Een pas op de plaats en me niet meer op laten jagen door de gekke, maffe, veel te drukke wereld buiten onze deur. Hier binnen gaan we er nog eens goed voor zitten en kijken hoe we de rust in ons gezin stevig staande kunnen houden.

After I was out of order for about three, almost four weeks, I'm finally getting better in shape (somewhere in those weeks, they have removed a kiwi-sized cyst down there), so I pick this lovely day with both hands. Aside of my rocking chair there is some knitwork waiting to be put together and also a longer-term project that I have absolutely no hurry with. I'm done with all that hurry-stuff of the crazy, wacky, way too busy world outside our door. We have to sit down again and look at how we can keep the rest firmly standing in our family.


Het is waarom ik er aan denk vandaag een begin te maken met opruimen; een leeg huis is een leeg hoofd zeggen ze, en ik kan niet anders dan dit principe beamen. Met de in het verleden behaalde resultaten..  ;o)  Dus zoek ik passende kartonnen dozen (er heerst hier een anti-plastic beleid), bedenk wat we écht nodig hebben en zorg dat alle overige spullen netjes afgevoerd worden. Overbodige of te klein geworden kleding naar de Kledingbank, rommeltjes naar de Kringloop en nog goed verkoopbare items eerst maar eens op één of andere verkoopsite. Voor het laatste zet ik een heus spaarpotje neer en voor we het weten kunnen we er een keer wat leuks van doen.

Jeempie.. ik heb zin in vandaag! Jij ook?  ;o)

It's why I want to start a firm cleanup today; an empty house is an empty head, they say, and I can not but agree with this principle. The past performance results.. ;o)  So I look for some appropriate cardboard boxes (we have an anti-plastic policy in here), think about what we really need and make sure that all other things are neatly removed. Redundant or outgrown clothes to the Clothing Bank, clutter to Recycle and marketable items to an online selling or auction site. For the latter I put a real piggy down and before we know it, we can do something fun out of it.

I'm looking forward to this day! How about you? ; o)

7 opmerkingen:

  1. Fijn dat je weer aardig opgeknapt ben!
    Geniet van je dag, lekker hoor, beetje opruimen.

    Ja ik heb ook wel zin in vandaag, niet veel verplichtingen, erg prettig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je weer opgeknapt bent, of in ieder geval weer flink opgeknapt bent... al ben je er dus nog niet helemaal...?
    En goed om weer een begin te maken met het opruimen. Ik denk dat het je wel goed al zal gaan...
    Ik wens je een heerlijke middag en avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je van dat nare ding verlost bent, en nu weer zin hebt in opruimen. Hopelijk ben je snel weer de oude.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh je bent er een flinke tijd zoet meegeweest zeg, wat een vervelende toestanden, gelukkig ben je weer beterend :-)
    En opruimen is idd zo heerlijk verruimend in je hoofd ook soms :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat het weer iets beter met je gaat, hier in huis gaat het ook weer beter nu het licht vaker binnen schrijnt. Helaas een drukke werkweek maar ach, bijna weekend toch :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat naar, zo veel pijn en ellende.
      Opruimen is niet alleen goed voor je huis, maar ook voor jezelf.
      Veel opruimplezier!

      Verwijderen