woensdag 7 januari 2015

Retrospect

Koude tenen, koude vingers.. brrr.. even niet zo flink nagedacht.. Met naar mijn zin veel te koude vingers probeer ik mijn sleutel in de voordeur te krijgen. Had ik net toch maar snel mijn wanten meegepakt, dan had ik zeker niet zo'n last.. Maar ben ik nu de enige die zo'n last van koude vingers heeft? Hoe doen die fietsers met blote handen dat toch? Hoe houden zij zichzelf toch warm.. Of bijten ze misschien stiekem enorm hard op de tanden en kiezen en vragen ze zichzelf ook af...

Cold toes, cold fingers.. brrr.. just didn't think this one through.. With too cold fingers I try to get my key in the door. Why didn't I take my mittens with me? If I did, I certainly didn't have such a burden.. But am I the only one who has such suffer from cold fingers? How do the cyclists with bare hands do that? How do they keep themselves warm and cozy? Or maybe they don't and secretly asked themsleves the same question...


Afijn.. Na een pauze van twee weken is het deze week gewoon weer als vanouds. Nieuw jaar of niet, de routine van school, werk en andere verplichtingen zijn weer orde van de dag. Met groot plezier kijken we terug op de afgelopen feestdagen. Dagen gevuld met enorm veel liefde en respect voor elkaar. Er werden maaltijden bereid en (gretig) genuttigd, gesprekken gevoerd en spellen met elkaar gespeeld. Niets geen poeha, gewoon tijd doorbrengen met elkaar. Kerst en Oud & Nieuw 2014; feestdagen om nog lang op terug te kijken!

Anyway.. After a break of two weeks, this week is just as usual. New year or not, the routine of school, work and other commitments are here again. With great pleasure we look back on the past holidays. Days filled with lots of love and respect for each other. Meals were prepared and (eagerly) consumed, interviews conducted and we played games with each other. No fuss, just spending time together. Christmas and New Year 2014; Holidays to remember!


Nu staan we aan het begin van een nieuw jaar, nieuwe kansen, grote veranderingen op komst. Stukje bij beetje maken we een planning, zetten onze wensen en plannen op een rijtje en kijken hoe we stap voor stap onze gekozen richting op kunnen gaan. Ook voor hier, ons online plekje, staan er inmiddels al een aantal nieuwe plannen klaar. Het uitwerken van The ABC's of Living Green bijvoorbeeld. Dit ABC past goed in onze missie nog meer onafhankelijk en groener te leven. Want dat is en blijft toch zeker een belangrijk item binnen onze planning voor de toekomst.

Now we are at the beginning of a new year, new opportunities, big changes coming. Bit by bit we make a plan, write down our wishes and plans one by one and see how we step into our chosen direction. Also here on our online spot, there are a number of new plans ready. The elaboration of The ABC's of Living Green for example. This ABC fits our mission of a more independent and greener living. Because that is and remains an important issue in our planning for the future.


Goede voornemens hebben we verder niet besproken of genoemd. Net als elke andere dag wensen we meer aandacht en eerbied voor mens, dier en de omgeving waarin we mogen leven. En dat hopen we met jullie te delen. Blijven jullie ook komend jaar weer met ons mee lezen?

We have not discussed or mentioned our good intentions. Like any other day, we wish more attention and respect for humans, animals and the environment in which we can live. And that's what we want to share with you. We hope you want to keep reading our posts!

9 opmerkingen:

  1. Ohhhhh je bovenste foto is werkelijk prachtig, die ga ik onthouden!
    Enne ik ben er zo een, geen handschoenen voor mij, ik heb altijd hele warme handen ( en voeten ook btw) .
    Maar die zelfgebreide van jouw vind ik wel heel leuk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook ik vind die bovenste foto super, ik onthou hem ook hoor. Echt leuk voor als er visite is!
    Fijn dat jullie goede dagen hadden met elkaar.
    Natuurlijk zal ik mee blijven lezen, ik heb je blog nog maar pas ontdekt.
    Handschoenen vergeet ik soms ook en dan is het echt berekoud!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het heerlijk dat het gewone leven weer is begonnen. Hoewel de vakantie gezellig was. Die bovenste bladerdeegtaart vind ik prachtig!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 'k Geloof dat iedereen die krans leuk vind... ik ook!
    De vakantie is omgevlogen hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik blijf zeker met je mee lezen en ben heel benieuwd naar al die grote plannen en veranderingen...
    Kom maar op met dat alles...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk was het weer allemaal...weer een heel nieuw jaar staat voor ons....liefs van mij...en ik hoop dat dut jou jaar wird....x!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Natuurlijk blijf ik mee lezen. Het mag een pracht jaar worden !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik hoop zeker bij je te blijven lezen! Fijn dat jullie zulke mooie dagen hebben beleefd!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook ik blijf mee lezen.
    En ik wens jullie een prachtig jaar samen.
    De krans is super die ga ik zeker nog eens maken.
    Lieve groeten

    BeantwoordenVerwijderen