woensdag 3 december 2014

The perfect gift

Zo fijn! Surprise klaar, gedicht geschreven, cadeautjes ingepakt.. Klaar voor 5 december! Kunnen we ons nu richten op de rest van deze feestelijke maand ;o)

So lovely! I finished the surprise and poem, wrapped up a few gifts.. Ready for December 5! We now can focus on the rest of this festive month ;o)

Nu we in deze maand geen extra uitgaven gepland hebben, proberen we één en ander zelf te maken. Van volle sjaals tot warme mutsen, van nodige items tot handige cadeautjes. Eén van die handige en super snel te maken cadeautjes zijn deze gebreide vaatdoekjes. Sinds ik er een aantal jaar geleden mee in aanmerking kwam, wil ik geen andere meer. Wat is het fijn werken met deze gebreide katoenen doekjes!

Now we have not planned any additional expenditure in this festive season, we try to make some things ourself. From scarves to warm hats, from the necessary items to useful presents. One of those handy and super quick to make gifts are these homemade dishcloths. Since I began using them (about a year or two ago), I don't want any other cloth used in my kitchen. It is so much fun working with this knitted cotton swabs!



Vanuit de voorraad pak ik een overgebleven bolletje en zet als vanouds de nodige steken op mijn pennen. Binnen no-time kan ik het doekje afwerken en zet direct weer nieuwe steken op. Drie doekjes met een lint gebundeld tot een gezellig pakketje. Een bijzonder, handgemaakt en vooral zeer nuttig cadeau. Maar het geven van zelfgemaakte cadeaus kan in eerste instantie een soort gevoel van schaamte met zich mee brengen. Eenmaal eens geprobeerd, merk je dat zelfgemaakt steeds meer waardering krijgt. Het gaat er niet zo zeer om wát je je dierbare geeft; het geven van een zelfgemaakt cadeau laat zien dat je tijd en moeite in die persoon hebt gestoken. En juist dát wordt gewaardeerd.

I take some yarn from stock and cast on the necessary stabbing on my pens. In no time, I can finish the cloth and directly put in new stabbing again. Three wipes with a ribbon bundled into a comfortable package. A special, handmade and very useful gift. But giving homemade gifts may initially involve a kind of feeling of shame with it. Once tried, you notice that homemade is gaining appreciation. It is not so much about what you give your loved one; giving a homemade gift shows that you have put time and effort into that person. And that's what is appreciated.



Ben jij al eens over die sorry-ik-geef-je-'maar'-een-zelfgemaakt-cadeautje-drempel heen gestapt? Hoe was die eerste ervaring? Of sta je nog voor de drempel en heb je nog een klein zetje nodig? Probeer dan gerust deze doekjes eens te maken. Succes verzekerd!  ;o)

Are you ever sorry about that I-give-you-just-a-homemade-gift feeling? How was your first experience? Or are you still standing for the threshold and you need a little push? Don't hesitate and try to make these wipes. Assured success! ;o)


7 opmerkingen:

  1. I love that pattern for dishcloths too! Yours looks so pretty!

    ~Have a lovely day!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, ik ben pannenlappen aan het haken voor mijn moeder en daarna nog een set voor mijn zusje... Ik weet zeker dat ze ze heel mooi zullen vinden... Ik laat ze wel een keer op mijn blog zien, maar natuurlijk pas na de kerst...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vroeger ( toen ik kind was) gaven we elkaar met sinterklaas alleen maar zelfgemaakte cadeautjes. Ik herinner me de fijne sfeer nog. Misschien ga ik toch eens iemand verrassen met iets dat ik zelf gemaakt heb.

    http://keepcalmyesreadbooks.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat zijn mooie vaatdoekjes, je link geeft geen patroon te zien, klopt dat?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey hetiszoalshetis. Ik heb het ook gezien, sorry! Ik zal er een apart bericht over maken. Komt goed! ;o)

    BeantwoordenVerwijderen