woensdag 17 december 2014

Handmade Dishcloths

In een eerder bericht had ik het al over zelfgemaakte vaat- of schoonmaakdoekjes, maar de link die ik daarbij gebruikte linkte jammer genoeg niet verder door naar het patroon. Met dit bericht wil ik dat graag goed maken  ;o)

In a previous post I talked about my homemade dishcloths or cleaning wipes, but the link I used didn't go straight to the pattern. With this post I want to make it up to you ;o)



Inmiddels heb ik het eerder gebruikte katoentje even aan de kant geschoven en maak nu hetzelfde doekje, maar met een heel ander soort katoen. Het is een dunnere variant, waardoor ik koos voor breien met een dubbele draad. Het resultaat verblufte me!

Het doekje is een stuk steviger en ik vind het er persoonlijk ook wat frisser uit zien. De kleur is misschien wel wat donker, maar voor een vaatdoek is dat helemaal zo gek nog niet  ;o)

Meanwhile I lay aside the previously ones I made and now I make the same cloth, but with a very different kind of cotton. It is a thinner thread, so I chose to knit with double thread. The results stunned me!

The cloth is a lot stronger and I personally think they have a fresher look. The color is perhaps a bit dark, but for a dishcloth maybe that isn't all that crazy ;o)



Wil je dit doekje ook eens proberen te maken; het patroon komt van Joy, schrijfster op Artful Homemaking. Neem gerust even wat tijd voor een bezoek aan haar site. Het staat vól met leuke, mooie, handige en inspirerende berichten.

En voor wie al die Engelse breitermen toch nét even wat te lastig zijn om mee te werken.. hier vind je mijn Nederlandse vertaling van het patroon. Succes! Enne.. laat je me weten hoe is gegaan? ;o)

If you like to try to make this cloth yourself; the pattern comes from Joy, author of Artful Homemaking. Please take some time to visit her site. It is full of funny, beautiful, useful and inspirational posts.

And for whom the English knitting terms still are a bit difficult to work with.. here you will find my Dutch translation of the pattern. Success! And.. do you let me know how it went? ;o)

4 opmerkingen:

  1. Wat leuk, ik ga het zeker nog eens proberen. Ben nu alleen even met iets anders bezig :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Your cloths are beautiful! I actually love the colors you chose :)

    And I have to agree, Joy at Artful Homemaking is wonderful!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie doekjes hoor, en lekker duidelijk patroon...
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind ze er sowieso prachtig uitzien. Je kunt ze ook als mini place mat gebruiken.
    Prachtige rustige kleur. Aarde tinten.
    Lijkt me leuk om ook nog een keer te maken.
    lieve groet,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen