zondag 21 december 2014

Baby it's cold outside..

Maar niet voor lang meer! Want nu ik eenmaal een allereerste paar wanten heb weten te maken...  ;o)

But not for long! Because now I've managed to make my first pair of mittens ever...  ;o)


Maar ik moet eerlijk zijn; deze wanten heb ik niet op vier, maar slechts op twee pennen gemaakt. Het breien met vier pennen vind ik nog steeds een hele kunst, maar wie weet.. misschien krijg ik die techniek ook nog eens onder de knie. De drang naar zelfgebreide sokken is nog steeds heel erg sterk aanwezig en tja.. als ik die nog eens écht van mijn pennen wil laten glijden...  ;o)

But I have to be honest; I knitted these mittens not with four dubble point needles, but with one pair of basic needles. Knitting with four is still an art for me, but who knows.. maybe once I get that technique mastered.. The urge for self knitted socks is still very strong, so if I really want to make them myself... ;o)




Een goede vriendin stuurde me het handboek 'Beginnen met Breien' van Aneeta Patel toe. Niet omdat ik nog niet zou kunnen breien, maar wel omdat er een paar leuke en vooral simpele patroontjes in staan, waaronder ook deze handschoenen. En gek genoeg ben ik er stiekem gewoon een beetje trots op  *Ü*  Een stap verder dan de standaard sjaals, mutsen en keukendoekjes. Maar wat zal nu mijn volgende project gaan worden? Nou.. nog niet veel anders ben ik bang.. Dochter wil namelijk een echte sneeuwmuts hebben. Mét pompom er op, dus...  ;o)

Laat de kou maar komen!

A good friend of mine sent me a book 'Getting Started Knitting' by Aneeta Patel. Not because I could not knit, but because it includes a few fun and above all simple patterns, including those gloves. And oddly enough, secretly I'm a little bit proud of myself  *Ü*  It's another step beyond the standard scarves, hats and dishcloths. But what will be my next project? Well.. not much else I'm afraid.. My daughter wants a real snowhat with a pompom on top, so...  ;o)

Let there be some cold days!

6 opmerkingen:

  1. Kijk eens naar sokken breien op een rondbreinaald. Ik vind dit een stukje logischer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ik krijg het ook niet voor elkaar 4 pennen, en ik had nog zulke goede plannen met mn zelfgesponnen regenboogwol :-)
    Je handschoenen zien er best goed uit idd.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze zijn vast binnen, ik vind dit heel erg mooi, en wat maakt het uit met hoeveel naalden ze gebreid zijn. Als ze maar lekker warm zijn...
    Fijne dag vandaag,
    Liefs, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prima wanten toch, en breien is een hele kunst dus op elk zelfgebreid artikel mag je trots zijn.
    Ik brei sokken op een rondbreinaald van 30 cm lang, naald 2,5, en ben daar heel tevreden over. Want gepruts met 4 of 5 naalden is voor mij ook niets.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hele mooie wanten!
      Of ze nu op twee of vier naalden gebreid zijn.
      groetjes, Franca.

      Verwijderen
  5. Sinds ik twee sokken tegelijk van mijn rondbreinaalden laat glijden, wil ik geen gezochten meer, het is prima te leren en past helemaal bij jouw manier(ook mijn manier) van leven

    BeantwoordenVerwijderen