maandag 24 november 2014

Weird

Het is gek.. In plaats van dat de temperaturen stukje bij beetje omlaag gaan, wipt het kwik juist met de dag weer een graadje omhoog. Dakloptochnie?! Hoor de wind waait door de bomen, nou, misschien over een dag of tien, maar vandaag toch zeker nog niet!

It's crazy.. Instead of temperatures going down bit by bit, it's getting hotter every day. That's not right, right?! "Hear the wind blowing through the trees" (words from a song of Sinterklaas) well, maybe about ten days, but certainly not today!


Toch probeer ik nog even snel een paar mutsen, sjaals en polswarmers in elkaar te draaien. Het weer zou natuurlijk wél ineens om kunnen slaan. Kijk maar naar de laag sneeuw die nu in Amerika ligt. Anderhalve meter hoog! En dan? Nee.. liever wat voorbereid de winter tegemoet  ;o)

Still, I try to make us a few hats, scarves and wrist warmers, as fast as I can. The weather could of course suddenly turn. Just look at the snow that is now in America. Five feet high! And then? No.. I prefer to be prepared to meet the winter ;o)

Een heerlijk simpel weg te werken project is deze muts. Het voorbeeld welke je op de foto ziet is gemaakt voor een kinderhoofd, maar met een paar steken meer en net even iets meer lengte, maak je er zo een muts voor een volwassen man of vrouw van. Kijk voor het patroon maar op ons Ravelry-plekje.

A wonderfully simple project is this hat. The example which you see on the picture is made for a child's head, but with a few more stabbing and just a little more length, it becomes a hat for an adult man or woman. Look for the pattern on our Ravelry page.


Zou jij een zelfgemaakte sjaal of muts willen of durven dragen? Of misschien een betere vraag: ben jij voorbereid op een plotselinge anderhalve meter sneeuw voor je deur?

Would you dare to wear a homemade scarf or hat? Or maybe a better question: are you prepared for a sudden five feet of snow at your door?

6 opmerkingen:

  1. Mutsen draag ik nooit, eigen gemaakte sjaals draag ik wel met veel plezier.
    Wat een leuke filmpjes om te bekijken, tenminste, vanuit ons aangenaam klimaatje.
    En anderhalve meter sneeuw bij ons voor de deur?.....hmm, geen probleem wat betreft de inwendige mens. Maar wat een werk zullen we hebben om al 't vee te verzorgen dus nee...liever niet ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wou dat ik zo goed kon breien! Het ziet er zo mooi uit! Knap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, wij zijn er helemaal klaar voor! Maar ik vind jouw muts prachtig geworden, schitterende wol ook! Ook hier wachten we op de sneeuw, al hoeft dat dan ook weer geen 2 meter te zijn ;) Ik ga ook eens op je Ravelry-plekje kijken hoor! Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt een prachtige set gemaakt hoor. Ik draag eigenlijk nooit een muts, maar heb er wel twee in een bak in de kledingkast liggen voor 'je weet maar nooit' . Maar zelfgebreide sjaals liggen al in het halletje te wachten op het koude weer hoor...
    Ik wens je een fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie muts!
    Ik zoek nog een patroon om een muts te haken en ja natuurlijk, om zelf te dragen..!
    En sneeuw zou erg leuk zijn, zeker voor de kinderen en de prachtige plaatjes. Maar 2 meter is wel wat veel. Lastig met het voeren van de dieren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie breisels! Ik brei elke winter mutsen en sjaals. Om ze niet te dragen :-)

    BeantwoordenVerwijderen